UARU
Ваш акаунт не активовано. Перевірте пошту. 
  1. Робота в Україні
  2. Онлайн консультація юриста
  3. Інше

Інше #42962

Питання від Инна (11 липень 2011):
Здравствуйте Олег Игоревич!Спасибо Вам огромное,за ответ!Вопрос: #42934.Я была в пенсионном фонде ,предоставила все документы требованные на сегодняшний день ,начальник сказала.что получили письмо- дата июнь 2011г .с Донецекого пенсионного фонда,о том.что лицензия не является документом,для льготной пенсии,а нужна аккредитация учереждения.Я пыталась обьяснить,что работаю с момента открытия медицинского ЧП ,01.03.2004г.,сослалась на Постановление Кабинета Министров Украины «Об утверждении Порядка государственной аккредитации учреждения здравоохранения» от 15 июля 1997 г. № 765. Государственная аккредитация медицинских учреждений проводится один раз в 3 года. Причем первая аккредитация проводится не позднее чем через 2 года от начала осуществления деятельности (функционирования) медучреждения. Далее аккредитация проводится по окончанию действия аккредитационного сертификата. Я обьясняла,что у директора на момент открытия предприятия небыло аккредитации,а я не проработала и года,уволилась.Как мне сказала начальник,этот стаж на общий вам подходит,а на льготную пенсию нет т.к. вы работали в неаккредитованом учереждении.Сказала пишите в г.Донецк и спрашивайте у них.Что спрашивать ?С апреля месяца,я каждый раз узнаю о новых документах требующие ими,но когда остался последний вопрос о лицензии(С сентября по декабрь 2004г. работы в ЧП ,стаж мне защитали,так как была лицензия,а с марта по октябрь 2004г. я сегодня предоставила лицензию, делала запрос через Минестерство Здравоохранения )предоставить,следующий ими требуемый документ поверг меня в шок!Простите за эмоции...

Ответ юриста () :

судиться с ПФ ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ У Х В А Л А І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И "15" грудня 2010 р. м. Київ К-23721/08 Колегія суддів Вищого адміністративного суду України у складі: Гашицького О.В. (суддя-доповідач), Лиски Т.О., Малиніна В.В., Мойсюка М.І., Ситникова О.Ф., розглянувши в порядку письмового провадження за касаційною скаргою Управління Пенсійного фонду України в Рожнятівському районі Івано-Франківської області (далі –УПФ) на постанову Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 26 грудня 2007 року та ухвалу Львівського апеляційного адміністративного суду від 4 листопада 2008 року справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 до УПФ про перерахунок пенсії, установила: У позовній заяві, поданій до суду в листопаді 2007 року, ОСОБА_1. зазначала, що з травня 1996 року по день звернення до суду працювала на посадах фармацевта в аптеках і має право на пенсію за вислугу років, однак відповідачем безпідставно відмовлено у призначенні їй пільгової пенсії за вислугою років відповідно до статті 55 Закону України від 5 листопада 1991 року № 1788-ХІІ «Про пенсійне забезпечення»(далі –Закон № 1788-ХІІ). Посилаючись на наведене, позивач просила визнати дії відповідача неправомірними, визнати трудовий стаж роботи фармацевтом таким, що дає право на призначення пенсії за вислугу років та зобов’язати відповідача призначити їй пенсію. Постановою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 26 грудня 2007 року, залишеною без змін ухвалою Львівського апеляційного адміністративного суду від 4 листопада 2008 року, позов задоволено. У касаційній скарзі УПФ, посилаючись на порушення судами першої та апеляційної інстанцій норм матеріального права, просить скасувати їхні рішення. У запереченнях на касаційну скаргу ОСОБА_1. вважає судові рішення законними та обґрунтованими та просить залишити їх без змін. Перевіривши за наявними у справі матеріалами доводи, викладені у касаційній скарзі, правильність застосування судами норм матеріального та процесуального права, правової оцінки обставин у справі в межах, визначених статтею 220 Кодексу адміністративного судочинства України (КАС України), колегія суддів дійшла висновку, що касаційна скарга не підлягає задоволенню. Судами встановлено, що позивач з травня 1996 року працювала на посадах фармацевта в аптеках, що підтверджується записами у трудовій книжці. Аптеками ТзОВ «Астро» та приватного підприємця ОСОБА_2, в яких працювала позивач на посаді фармацевта, здійснюється відповідно до ліцензій підприємницька діяльність у сфері роздрібної торгівлі лікарських засобів. Відповідно до частини першої статті 46 Конституції України громадяни мають право на соціальний захист, що включає в себе право на забезпечення їх у разі повної, часткової або тимчасової втрати працездатності, втрати годувальника, безробіття з незалежних від них причин, а також у старості. Згідно з пунктом 2 розділу XV «Прикінцеві положення»Закону України від 9 липня 2003 року № 1058-ІV «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування»до запровадження пенсійного забезпечення через професійні і корпоративні фонди, пенсії призначаються за нормами цього Закону за наявності трудового стажу, передбаченого Законом № 1788-ХІІ. Тобто, пенсії за вислугу років працівникам, зокрема, охорони здоров’я, призначаються, незалежно від віку, при наявності спеціального стажу роботи від 25 до 30 років за переліком, що затверджується у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України. Стаття 3 Основ законодавства України про охорону здоров’я, затверджених Законом України від 15 грудня 1992 року № 2802-ХІІ, визначає заклади охорони здоров’я як підприємства, установи та організації, завданням яких є забезпечення різноманітних потреб населення в галузі охорони здоров’я шляхом надання медико-санітарної допомоги, включаючи широкий спектр профілактичних та лікувальних заходів або послуг медичного характеру, а також виконання інших функцій на основі професійної діяльності медичних працівників. Перелік закладів і установ освіти, охорони здоров’я та соціального захисту і посад, робота на яких дає право на пенсію за вислугу років, затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 4 листопада 1993 р. № 909 (із змінами, внесеними постановою від 26 вересня 2002 р. № 1436), згідно з якою до спеціального стажу, що дає право на вислугу років, зараховуються, зокрема, періоди роботи на посадах провізорів, фармацевтів (незалежно від найменування посад), лаборантів в аптеках, аптечних кіосках, аптечних магазинах, контрольно-аналітичних лабораторіях. При цьому, згідно з приміткою 2 Переліку, робота за спеціальністю в закладах, установах і посадах, передбачених цим Переліком, дає право на пенсію, незалежно від форм власності або відомчої підпорядкованості цих закладів і установ. Назви фармацевтичних (аптечних) закладів наведено в переліку закладів охорони здоров’я, затвердженому наказом Міністерства охорони здоров’я України від 28 жовтня 2002 року № 385. Пунктом 16 пояснень до Переліку закладів охорони здоров’я визначено, що аптека –це заклад охорони здоров’я, основним завданням якого є забезпечення населення, закладів охорони здоров’я, підприємств, установ і організацій лікарськими засобами і виробами медичного призначення. Таким чином, аптеки, в яких працювала позивач, є закладами охорони здоров’я в розумінні Основ законодавства України про охорону здоров’я та, як вбачається з матеріалів справи, мали відповідні ліцензії на право роздрібної торгівлі лікарськими засобами. За таких обставин судова колегія погоджується з висновками судів першої та апеляційної інстанцій щодо обґрунтованості позовних вимог ОСОБА_1. Доводи касаційної скарги щодо неправильного застосування судами попередніх інстанцій норм матеріального права висновків цих судів не спростовують, оскільки ґрунтуються на неправильному трактуванні згаданих вище правових норм. Керуючись статтями 220, 222-224, 230, 231 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів Вищого адміністративного суду України ухвалила: Залишити касаційну скаргу Управління Пенсійного фонду України в Рожнятівському районі Івано-Франківської області без задоволення, а постанову Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 26 грудня 2007 року та ухвалу Львівського апеляційного адміністративного суду від 4 листопада 2008 року ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ У Х В А Л А І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И "05" травня 2011 р. м. Київ К-42835/09 Колегія суддів Вищого адміністративного суду України у складі: головуючого Загороднього А.Ф., суддів Білуги С.В., Гаманка О.І., Заїки М.М., Співака В.І, розглянувши в попередньому судовому засіданні касаційну скаргу Головного управління Пенсійного фонду України в Вінницькій області на постанову Вінницького окружного адміністративного суду від 25.04.2008 та ухвалу Київського апеляційного адміністративного суду від 27.08.2009 у справі за позовом ОСОБА_4 до Головного управління Пенсійного фонду України в Вінницькій області про визнання дій неправомірними, - встановила: ОСОБА_4 звернулася до суду з позовом до Головного управління Пенсійного фонду України в Вінницькій області про визнання дій неправомірними. Постановою Вінницького окружного адміністративного суду від 25.04.2008, залишеною без змін ухвалою Київського апеляційного адміністративного суду від 27.08.2009 ,позовні вимоги задоволено. У касаційній скарзі, Головне управління Пенсійного фонду України в Вінницькій області., не погоджуючись з рішенням судів першої та апеляційної інстанції, посилаючись на допущені судами порушення норм матеріального права, просить скасувати судові рішення суду першої та апеляційної інстанції та прийняти рішення про відмову в задоволенні позову. Заслухавши доповідь судді - доповідача, колегія суддів вважає, що касаційна скарга задоволенню не підлягає, оскільки рішення судів першої та апеляційної інстанції постановлені з додержанням норм матеріального та процесуального права, правова оцінка обставинам у справі дана вірно, а доводи касаційної скарги є необґрунтованими і не дають підстав, які передбачені статтями 225-229 Кодексу адміністративного судочинства України для зміни чи скасування судових рішень. Судами було встановлено, що позивачка в період з 1980 працювала на посаді старшого провізора Липовецької центральної районної аптеки №48. З 1996 року в зв'язку з реорганізацією аптечної мережі і зміною форми власності посада змінена та перейменована на посаду провізора-технолога, з цього ж року підприємство носить назву Колективне фармацевтичне підприємство “Здоров'я” та зарахована на посаду провізора КФП “Здоров'я”по прийому та відпуску лікарських форм. З 1997 року призначена завідуючою аптечного кіоска № 2 від КФП “Здоров'я”, а з 2004 року -на посаду провізора. У 2007 році звільнилася за власним бажанням по ст.38 КЗпП України. Відповідно до пункту“е”частини 1 статі 55 Закону України “Про пенсійне забезпечення”працівники охорони здоров'я при наявності спеціального стажу роботи від 25 до 30 років за переліком, що затверджується у порядку, який визначається Кабінетом Міністрів України, незалежно від віку, мають право на пенсію за вислугу років. Судами встановлено, що ОСОБА_4 має необхідний спеціальний стаж роботи, дійсно працювала працівником аптечного закладу протягом 1980-2007 років, про що свідчить трудова книжка. Постановою Кабінету Міністрів України від 04.11.1993 року за №909 затверджений Перелік закладів і установ освіти, охорони здоров'я та соціального захисту і посад, робота на яких дає право на пенсію за вислугу років. Зокрема, Розділ 2 “Охорона здоров'я” містить такі найменування закладів та установ, як аптеки, аптечні кіоски, аптечні магазини, контрольно-аналітичні лабораторії, а також посад -провізори, фармацевти (незалежно від найменування посад), лаборанти. Крім того, приміткою 2 передбачено, що робота за спеціальністю в закладах, установах і нас посадах, передбачених цим переліком, дає право на пенсію незалежно від форми власності або відомчої належності закладів і установ. Суди обгрунтовано визнали направомірною відмову Головного управління Пенсійного фонду України в Вінницькій області у призначення позивачці пенсії за вислугу років, як працівнику аптечного закладу, оскільки лист Пенсійного фонду України від 29.06.2006 року №2240/02-20, не може скасовувавти дію частини 1 статі 55 Закону України “Про пенсійне забезпечення” та Постанову Кабінету Міністрів України від 04.11.1993 року за №909 . Колегія суддів вважає,що суди правомірно визнали,що відсутність колективного аптечного підприємства, в якому працювала ОСОБА_4, у Переліку закладів охорони здоров'я, затвердженим наказом Міністерства охорони здоров'я від 28.10.2002 року №385 та відсутність акредитаційний сертифікат у останнього не є перешкодою для зарахування спеціального стажу ОСОБА_4,який дає право на пенсію на пільгових умовах, період роботи у КФП “Здоров'я”. Відповідно до частини 1 статті 220 Кодексу адміністративного судочинства України суд касаційної інстанції перевіряє правильність застосування судами першої та апеляційної інстанції норм матеріального та процесуального права, правової оцінки обставин у справі і не може досліджувати докази, встановлювати та визнавати доведеними обставини, що не були встановлені в судовому рішенні, та вирішувати питання про достовірність того чи іншого доказу. Керуючись статтями 220, 2201, 223, 224, 230, 231 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів – ухвалила: Касаційну скаргу Головного управління Пенсійного фонду України в Вінницькій області залишити без задоволення, а постанову Вінницького окружного адміністративного суду від 25.04.2008 ухвалу Київського апеляційного адміністративного суду від 27.08.2009, у справі за позовом ОСОБА_4 до Головного управління Пенсійного фонду України в Вінницькій області про визнання дій неправомірними - без змін.

Інше, інші питання

    Ярослава (18 листопад 2024)

    Як порахувати юридичний стаж ? Працювала секретарем судового засіданні та документознавцем. Чи можна це стаж враховувати? Дякую

     Переглянути відповідь

    Вікторія ( 7 листопад 2024)

    Доброго дня, таке питання родич має группу 2 інвалідності з неврології отримав її в 2018 році, у 2023 році мсек продовжив дію групи до 2026 року. Скажіть будьласка, згідно з новим законом про мобілізацію він повинен заново проходити влк чи ні? Якщо в 2023 мсек продовжив группу до 2026? І скажіть система резерв +зависла і він не встиг оновити дані, що треба робити платити штраф 17000 і оновляти дані чи вже пізно і чи потрібна заново влк якщо мсек продовжив зимою 2023 до 2026

     Переглянути відповідь

    Віктор (24 жовтень 2024)

    Я працюю в історико-культурному заповіднику. З 2015 р. після скорочення частини наукових посад було введено посаду фахівець без зазначення спеціалізації з відповідним добровільно-примусовим переведенням, не змінюючи функціоналу, змісту попередньої роботи, і,в тому ж самому науковому підрозділі. Оскільки в жодному нормативному документі галузі культури подібна спеціалізація не визначена, то наслідком стало не лише формальна дискваліфікація, а й позбавлення всіх соціальних за списком Кабміну (Постанова № 82 від 22.01.2005). Чи існують на даний час механізми усунення створеної дискримінаційної ситуації ? І які існують для працівника загрози в подальшому, наприклад, при призначення пенсії?

     Переглянути відповідь

    Алла (18 вересень 2024)

    Добрий день. Чи правомірно змушувати бути в укритті під час тривоги класного керівника зі своїми учнями та відповідати за них, якщо в цей час у його учнів за розкладом має бути урок, який веде вчитель-предметник? Хто має бути з дітьми класний керівник, чи вчитель, який за цей урок (хоч він і не відбувся через тривогу) отримає гроші/зарплату? Хто несе відповідалтеість за життя дітей під час тривоги в укритті, той читель у якого за розкладом урок, чи класний керівник, якого призначено наказом по школі?

     Переглянути відповідь

    Роман (17 вересень 2024)

    Добрий день. Маю проблему, у підрозділі на посаді "інженер з систем водогону" працює особа яка є засудженою, та позбавлена права обіймати певні посади, та виконувати організаційно-розпорядчі функції, чи відноситься посада "інженер з систем водогону", до таких які пов'язані з організаційно-розпорядчими функціями? Дякую.

     Переглянути відповідь

    Віталія (15 вересень 2024)

    Добрий вечір! Чи існує юридично встановлений порядок на розподіл класного керівництва між вчителями? Склалась така ситуація, що на паралелі набирають лише два перших класи (А, Б) , а вчителів-претендентів троє. Так як зараз вони є класними керівниками 4-х класів (А, Б та В). Як вирішити це питання ? Хто в першу чергу має взяти клас, а хто залишиться без класного керівництва ? Є якийсь закон?

     Переглянути відповідь

    Олександра (10 вересень 2024)

    Добрий день. Підкажіть будь ласка, чи можу я працювати спеціалістом у відділі освіти, якщо я ще працюю на 0.25 ставки(навантаження на рік 197 годин) викладачем у Уманському педагогічному університеті)?

     Переглянути відповідь

    Юлія (18 липень 2024)

    Доброго дня! Маю диплом базову вищу освіту "бакалавр з менеджменту", чи відноситься цей рівень освіти до вищої? Та, чи маю право на тимчасове заміщення начальника відділу?

     Переглянути відповідь

    Євген (15 липень 2024)

    Доброго дня! Чи можна дізнатись у Вас посилання на КВАЛІФІКАЦІЙНИЙ ДОВІДНИК ПОСАД, ВИПУСК 8. М’ясна і молочна промисловість. Адже цікавить які кваліфікаційні вимоги до кандидата на посаду Оброблювач птиці. Дякую

     Переглянути відповідь

    Вікторія (16 червень 2024)

    Чи може директор школи забрати кілька годин у одного вчителя та віддати іншому? Працюю вчителем зарубіжної літератури. Маю навантаження 23 години. На цій посаді я є єдиним і основним вчителем.Чи має право директор школи забрати у мене 5 годин та віддати педагогу- організатору( за посадою) без моєї письмової згоди?

     Переглянути відповідь

Шукаєте роботу?

Шукаєте персонал?

Часто шукають

↑ Вгору