UARU
Ваш акаунт не активовано. Перевірте пошту. 
  1. Робота в Україні
  2. Публікації про роботу
  3. Роботодавцю
  4. На допомогу HR
  5. Чекліст добре складенної вакансії: щоб знайти кого треба

Чекліст добре складенної вакансії: щоб знайти кого треба

6.10.2023 503Автор: Лоліта Платошкіна
Чекліст добре складенної вакансії: щоб знайти кого треба

Чекліст добре складенної вакансії: щоб знайти кого треба

6.10.2023     503Автор: 

Уявіть собі, що при пошуку персоналу у вас є неймовірна змога привернути увагу кандидата — написати цікавий креативний опис вакансії. Чи використовуєте ви цю опцію, щоб на першому етапів залучити потрібних кандидатів собі в компанію? На жаль, не всі рекрутери розуміють, що перша взаємодія зі здобувачем починається не на співбесіді, а саме на етапі знайомства із вакансією. Чи віддали б ви перевагу при пошуку роботи шаблонній, сухій, нецікавій вакансії замість живій та креативній? Навряд. Тож, складаючи вакансію, питайте себе, чи відгукнулись би на неї ви самі. Проблема ще й у тому, що такі вакансії не приводять до вас потрібних кандидатів та є малоефективними. Як і будь-яке резюме, вакансія повинна привернути увагу здобувача чи хоча б зачепити своєю атмосферою. Тому не дивно, що при складанні вакансії багато рекрутерів керуються тими ж самими принципами, за якими оцінюються резюме кандидатів.

Вакансія — голос компанії, і, залежно від того, як він звучить й про що, від того залежить подальша комунікація чи її відсутність. Що ж робить вакансію хорошою — дізнавайтесь в цій статті на Jobs.ua.

Чекліст ефективної вакансії

Складові вакансії

Чекліст ефективної вакансії допоможе вам звернути увагу на важливі моменти у вашій вакансії, які здатні зацікавити конкурентних спеціалістів. Вакансія повинна відразу зачепити здобувача, а це значить текст опису повинен бути промотекстом: презентувати, підкреслювати переваги, відображати індивідуальну харизму компанії.

Вакансія повинна відображати культуру й цінності компанії

Ефективна вакансія розповідає здобувачу не лише про компанію, а й про культуру та її цінності. Для цього вакансія може транслювати атмосферу чи індивідуальну харизму. Тому пишіть так, як спілкуєтеся в компанії та як хочете, щоб спілкувався кандидат, щоб він відразу зрозумів, підходить йому ваш вайб чи ні. Це може використання більш персоналізованого звертання на «ти» чи використання сленгу, чи професіоналізмів, які роблять подальше спілкування теплим на зрозумілій усім мові.

Вакансія повинна містити чіткі вимоги до кандидата та відповідати на запити здобувачів

Чи часто траплялось у вашому досві ді таке, що на співбесіду приходили зовсім не ті здобувачі за рівнем чи уміннями? Частково таке трапляється, коли рекрутери складають вакансії з поверховими умовами, без уточнень рівня умінь та професійних компетентностей. Щоб хоч якось розбавити сухого формату зазначення обов’язків, вимог, ви можете викорстати формат «питання-відповідь», адже кандидати насамперед хочуть дізнатися про завдання й виклики, які перед ними стоятимуть, про те, з ким їм доведеться працювати, яким буде їхній робочий день, які можливості для розвитку вони отримають. Тож просто спробуйте стати на місце здобувача та спитайте себе, щоб хотів насамперед дізнатися кандидат:

  • Як буде проходити робочий день?
  • Яку роботу буду виконувати щоденно?
  • Разом із ким я буду працювати?
  • Які завдання мені поставлять насамперед?
  • Куди прямує компанія, які її цілі?
  • Хто раніше займав цю посаду? Чому звільнилась ця людина?

Вакансія повинна бути креативною та натхненною

Якщо хочете, щоб опис вашої компанії цікавив та зачіпав кандидатів, позбавтеся стандартних для всіх описів, нецікавих фраз про обов’язки, вимоги, а краще зосередьтесь на перевагах компанії. Ви також можете спробувати скласти натхненну вакансію, яка надихає, пробуджує бажання познайомитись ще більше з колективом, на власні очі побачити команду та всі внутрішні процеси чи офіс з видом на гарні ландшафти. Це підіймає рейтинг компанії до рівня конкурентної і, справді, підштовхує кандидата до дій — відправити резюме, щоб відвідати офіс чи познайомитись ближче з рекрутером.

Вакансія повинна містити переваги

Проведіть конкурентну розвідку — подивіться, чим заманюють інші компанії. Чому б не похвалитися тими перевагами, які є конкретно у вашій компанії. Що це може бути?

Гнучкий графік роботи. Усі дуже цінують свій час. Тому можна наголосити на тому, що всі спеціалісти мають гнучкий робочий графік.

Соціальні гарантії. Успіх співробітників пов’язаний із задоволеністю роботою та тим, наскільки комфортні для них умови роботи в команді.

Вивчення іноземних мов. Плюсом буде, якщо компанія надає умови для навчання та вдосконалення навичок комунікації співробітників із клієнтами тощо.

Кухня. Додаткові смаколики на офісі завжди радують здобувачів, тому навіть така незначна перевага може заохотити та зацікавити.

Навчання та розвиток. Підвищення рівня кваліфікації та професійний розвиток співробітників компанії — основні складові успіху будь-якої компанії. Дуже круто, коли компанії може запропонувати підвищення кваліфікації чи додаткові курси за рахунок компанії.

Тімбілдінг. Зустрічі команди в неофіційній обстановці розслабляють та дають змогу спілкуватися без формальностей, бути ближчим до проблем один одного та їх розв’язання.

Компанія не стоїть на місці. Комфортні умови праці співробітників важливі для якісної та продуктивної роботи. Якщо компанія не стоїть на місці, що досягнуто, і планує впроваджувати та розвивати інші переваги роботи в компанії — це робить співпрацю ще більш приємною та комфортною.

Вакансія повинна містити розмір зарплати, бонуси тощо

Не забувайте вказувати, що готові запропонувати кандидату за виконання роботи. Багато компаній не вказують розмір оплати праці, а пишуть — за результатами співбесіди. І роблять велику помилку. Як показує практика, 40 % здобувачів звертає увагу саме на розмір зарплати й вакансія без цих даних примушує завершити її перегляд. Не забувайте вказати й бонуси, якщо вони можливі — затишний офіс, ноути, а може медичну страховку і службовий транспорт тощо.

Як створити вакансію, яка привабить потрібних кандидатів

  1. Не користуючись сторонніми ресурсами та рекрутинговими сайтами, випишіть абсолютно все про бажаного кандидата: хто вам насправді потрібен, чого ви від нього очікуєте, що готові запропонувати натомість. Намагайтесь виписати по-максимуму та без конкретної структури — для початку це нормально.
  2. Перегляньте тексти схожих вакансій. Можливо, ви забули щось важливе, що актуально та для вашої вакансії, доповніть її.
  3. Зробіть вакансію унікальною, особливою, харизматичною. Відредагуйте, додайте атмосфери завдяки сленгу чи жартам, якщо це доречно. Іншими словами, вдихніть у вакансію життя й характер вашої компанії.

Не забудьте написати про:

  • Компанію.
  • Корпоративну культуру.
  • Цінності компанії.
  • Про очікування від кандидата.
  • Про обов’язки.
  • Про графік роботи.
  • Ваші контактні дані.

Візьміть ці поради до уваги при складанні вакансій на відкриту посаду у вашій компанії та знаходьте тільки корисних кандидатів.

Читайте також

  • Зник інтерес до роботи? Ось поради, як підвищити мотивацію21 лютий, 2025

    Не кожну роботу можна виконувати механічно й рутинно, не піклуючись про мотивацію, натхнення й інші високі матерії. Як діяти в ситуації, коли дійсно зник інтерес до роботи? З’ясовуємо, як підвищити мотивацію, щоб ваша професійна діяльність отримала «друге дихання».

  • Гроші, гени, здоров’я: вміння заробляти передається в спадок?19 лютий, 2025

    Недавнє комплексне дослідження, яке здійснила низка університетів з усього світу, виявила цікаву річ: зв’язок між генами людини, її здоров’ям і вмінням заробляти гроші. Розбираємося разом із Jobs.ua, в чому полягає суть дослідження, і яке значення воно має для кожного з нас.

  • Що запитати в кандидата, щоб отримати його «так»?17 лютий, 2025

    Знайти ідеального працівника на важливу посаду не так уже й складно. А от переконати його пристати на вашу пропозицію — ще той квест. В цій статті вчимося ставити правильні, коректні питання кандидату, щоб він погодився на вашу пропозицію.

  • Чому ми полишаємо вивчення англійської на пів дорозі?14 лютий, 2025

    Ох уже ця англійська! Куди не глянь, в сучасному світі без неї не обійтися. І поки друзі та колеги вільно — чи майже вільно — знають цю прекрасну мову, ви ніяк не зберетеся її вивчити. Знайомо? Якщо так, Jobs.ua пропонує розглянути найпоширеніші проблеми, чому ми кидаємо вчити англійську на пів дорозі.

  • Ключові тренди на робочому місці, які формуватимуть 2025 рік12 лютий, 2025

    Світовий ринок праці намагається встигати за новітніми трендами, хоча в наш час все змінюється з блискавичною швидкістю. Та все ж спробуємо окреслити ключові тренди 2025-го року, які впливатимуть на робочі місця в усіх куточках світу.


Часто шукають

↑ Вгору