В світі сучасних професій легко загубитися. Назви багатьох професій звучать однаково, але сфера їхніх обов’язків не одна й та сама. У цій публікації вашій увазі представлено десять професій, які ми схильні плутати між собою.
Бухгалтери займаються бухгалтерським і податковим обліком. Сфера їхніх обов’язків досить обширна. На їхніх плечах лежить сплата податків, відстеження змін в податковому законодавстві, відстеження руху коштів, нарахування заробітної плати працівникам підприємства, установи, компанії; робота з відповідною документацією та подання звітності в органи виконавчої влади тощо.
Ключова відмінність цієї професії від фінансиста – бухгалтер працює винятково за бухгалтерськими стандартами і має справу з фінансовими даними.
Завдання ж фінансиста полягає в тому, щоб керувати капіталом. Тобто головною сферою його діяльності є бізнес. Серед найважливіших обов’язків цієї професії назвемо: здійснювати операції з фінансами, нерухомістю, цінними паперами; аналізувати доходи і витрати ввіреної йому компанії, працювати з бюджетними планами (планування, контроль), аналізувати компанії конкурентів на ринку, щоб розробляти найкращу фінансову стратегію для своєї компанії, перевіряти ключові показники ефективності тощо.
Фінансист відрізняється від бухгалтера тим, що він планує майбутнє компанії, орієнтуючись на специфіку її роботи та ряд інших важливих факторів. Фінансист змушений іти на ризики, щоб збільшувати прибутки компанії, він також перебуває в постійному пошуку покращення ввіреного йому бізнесу.
Ці дві професії ще більше схожі між собою, ніж дві попередні. Якщо UI-дизайнер розробляє зовнішній вигляд інтерфейсу сайту, мобільного додатка чи комп’ютерної програми, то UX-дизайнер відповідає за зручність інтерфейсу для кінцевого користувача. За юзабіліті, як прийнято висловлюватися сучасною термінологією. Оскільки ці професії крокують пліч-о-пліч, останнім часом їхні обов’язки поєднує в собі UI/UX-дизайнер. Як-то кажуть, щоб два рази не вставати. І дійсно, навіщо ІТ-компаніям наймати двох працівників з досить схожими обов’язками, якщо можна найняти одного, і він повноцінно виконуватиме обов’язки як UI-дизайнера, так і UX-дизайнера?
Отже, обов’язки UI/UX-дизайнера такі:
Перш за все, психіатр – це лікар, в той час як психолог таким не являється. Його радше можна охарактеризувати як кваліфікованого спеціаліста в галузі психології. Звичайно, він теж повинен здобути вищу освіту, причому напрямки його діяльності можуть суттєво відрізнятися. Тобто кримінальний психолог, соціальний чи дитячий – не одне й те саме.
З’ясуємо професійні обов’язки психолога та психіатра. Психологи займаються діагностикою пацієнтів, проводять консультації та тренінги, надають психологічну реабілітацію людям з ПТСР, людям з проблемних сімей, які опинилися у важких життєвих обставинах. Психіатри теж займаються діагностикою пацієнтів та їхньою реабілітацією, але їхні пацієнти – люди з явно вираженими порушеннями психічних функцій. Також психіатри призначають медикаментозне лікування, здійснюють нагляд за пацієнтами в спеціальних медичних закладах.
До психіатра варто звертатися в наступних випадках:
Говорячи про ці дві професії, варто згадати також про психотерапевта, якого теж часто плутають з психологом та психіатром. Психотерапевт спеціалізується на лікуванні психічних розладів психологічними методами, які схвалені міжнародними клінічними протоколами. Простіше кажучи, психотерапевт лікує словом або опосередковано, за допомогою різних психотерапевтичних методів: ігротерапія, гештальт-терапія тощо.
Хоч ці професії звучать майже однаково на слух, але насправді вони мають не одну ключову відмінність. Приміром, продакт-менеджер не обов’язково повинен мати підлеглих, в той час як у проджект-менеджера завжди є команда, за роботу якої він, зрештою, відповідає. Продакт-менеджер несе відповідальність за конкретний продукт компанії чи стартапу. Його професійні обов’язки наступні – цей фахівець займається дослідженням потреб цільової аудиторії, намагається залучити нових клієнтів та утримати вже наявних, генерує нові ідеї, щоб продукт ставав усе кращим.
А ось обов’язки проджект-менеджера кардинально інші. Цей спеціаліст ставить задачі всім членам своєї команди, відстежує їхнє виконання; активно комунікує з командою, клієнтами чи замовниками; складає плани та будує графіки роботи чи ефективності команди, продумує бюджет проєкту і працює над звітністю; і, нарешті, стежить за раціональною витратою ресурсів під час виконання завдань. Всі його професійні обов’язки можна звести до наступного – побудова ефективного робочого процесу.
Сфера обов’язків коректора полягає в наступному – зробити майбутню книгу ідеальною з точки зору граматики. Вичитати кожне слово, виправити кожну кому – це його першочергове завдання. Уважність та пильне око – найважливіші інструменти коректора, якщо можна так висловитися.
А ось редактор – це значно вищий, просунутіший рівень роботи з текстом. Бо якщо коректор займається лише технічним виправленням тексту, то обов’язки редактора значно ширші. Цей фахівець може виправляти не лише граматичні та пунктуаційні помилки, а й працювати над покращенням стилю, давати поради автору щодо сюжету, головних персонажів тощо. Професійний редактор легко бачить «діри в сюжеті», якщо говоримо про літературний твір. Найважливіше, що повинен вміти редактор, це робити з поганенького тексту хороший, а з хорошого – геніальний.
Якщо ж говорити про редакторів, то у великих видавництвах можуть працювати художні, технічні, літературні редактори. Найважливішим серед них усіх є головний редактор, який відповідає за кінцевий вигляд і якість продукції видавництва.
Так склалося, що в процесі найму більше прийнято звертати увагу на вміння і сильні сторони кандидата. Професійні досягнення і досвід — це чудово, але рекрутер не може знати апріорі, якою людиною є кандидат перед ним. Нижче спробуємо з’ясувати, які риси кандидата мають насторожити рекрутера.
Токсичні люди становлять більшу проблему, ніж здається на перший погляд. Вони можуть перетворити улюблену роботу на справжнісіньке пекло. Звичайно, якщо працюють поруч з нами. В цій статті пропонуємо поміркувати над життєвими уроками, які можна отримати від спілкування з токсичними колегами.
Окрім того, як і що ми говоримо, важливу роль у спілкуванні відіграють міміка, рухи руками, постановка тіла. Але, на жаль, ми часто забуваємо про це, та й особливого значення не надаємо. А даремно. Від того, як ми поводимося на співбесіді, переговорах, ділових зустрічах, може залежати наша кар'єра.
Від попередніх поколінь зумери відрізняються передусім посиленим прагненням до життєвого балансу, гнучкості й свободи у виборі роботи. Та чи варто сприймати на ринку праці їхню амбітність як недолік? Давайте поміркуємо над цим питанням, а ще спробуємо розвінчати міфи про їхній підхід до роботи і життя.
Часті блекаути й аварійні відключення електроенергії висувають нові стандарти до енергонезалежності. Причому як власного житла, так і бізнесу. Дізнайтеся, як компаніям і співробітникам потурбуватися про безперебійну роботу під час блекаутів.