Всі ми любимо приймати душ. І в цьому приємному процесі криються мільйони років еволюції: наші предки колись вийшли із води на сушу, та й наше тіло приблизно на шістдесят відсотків складається з життєдайної рідини. Ми на все життя пов’язані з водою, і це прекрасно. Але душ має ще одну чудову особливість – він може стати важливою і надзвичайно ефективною складовою робочого процесу. Як саме? Давайте з’ясуємо разом із Jobs.ua.
Прийом душу не тільки знімає втому чи дарує бадьорість на початку дня (та й протягом дня, бо якщо ви маєте можливість під час обідньої перерви прийняти душ – обов’язково скористайтеся нею: друга половина робочого дня промайне значно продуктивніше). Під потоками води добре думається, хоча досить часто не ставиться така ціль. Багато видатних людей зізнаються, що в душі їм приходять чудові ідеї. Наприклад, Ілон Маск, який одного разу зазначив, що під ранковим душем його відвідують найкращі думки – а все тому, що в цей час структурується та інформація, над якою він працював напередодні.
Та й не тільки видатні люди можуть це підтвердити. Згідно досліджень, близько 72% людей мають подібний досвід. То чому б цим не скористатися на свою користь?
По-перше, вода благотворно впливає на наше тіло. Поки тіло в розслабленому стані, мозок на рівні підсвідомості працює над рішенням тих проблем, які турбують вас по роботі. По-друге, в душі ви маєте можливість усамітнитися (спільний прийом душу з коханою половинкою, звісно, вже не рахується). А під час усамітнення ви даєте можливість своїм думкам і мріям, так би мовити, розгорнутися на повну потужність.
Але тут виникає інша проблема. Якщо під душем так добре думається, і вдалі думки, слова та ідеї приходять в голову, дуже важливо їх при цьому не забути. Адже може трапитися так, що ви тільки зайшли в душову кабінку, тільки ввімкнули воду і закрили очі, щоб віддатися насолоді… і вдале рішення саме знаходить вас. Що робити в такій ситуації, щоб встигнути не «розгубити» по дорозі з ванної вдалі ідеї?
Тримайте біля себе у ванній записник або ж диктофон – як вам буде зручніше. Одразу вийшовши з душу і просушивши руки, ви зможете начитати на диктофон свої думки (чи зафіксувати їх на папері) і вже не переживати щодо цього, що в щоденних клопотах ви за них забудете.
Ще один чудовий варіант – навчитися ще в душі фіксувати ідеї в пам’яті за допомогою певних візуальних образів. Ще й заодно силу уяви потренуєте, теж зайвим не буде. Але важливо протягом одного-двох днів перевести ці образи в текстовий чи аудіо-формат, щоб, знову ж таки, зафіксовані в пам’яті образи не вивітрилися з неї. Тут вже діє той самий принцип нашого мозку, який схильний забувати ту інформацію, до якої ми не звертаємося.
Оскільки зараз літо, практикуйте не лише теплий душ, а й контрастний. Це чудовий спосіб створити собі гарний настрій на весь день, бо після такого душу тіло наче бринить енергією і бадьорістю. А в бадьорому та енергійному тілі – ясний і чистий розум, який значно ефективніше проявлятиме себе за робочим столом. Та й імунітет зміцните, а в наш час – та й в усі часи, зрештою – це дуже важливий момент.
Короткий світловий день, холод і осіння мряка впливають на настрій, а втома, апатія і навіть легка депресія — компаньйони гнітючих осінніх днів. Втім, скористайтеся нашими порадами, щоб мінімізувати стрес від перебування в такій непривітній «компанії».
Новачок на роботі. До нього завжди придивляються. Від того наскільки новий співробітник уважний, тактовний та обачний залежить, як його прийме колектив, як складатимуться взаємини з керівництвом. Треба докласти чимало зусиль, щоб перше враження було гідним, адже другого шансу може й не бути.
В сучасному ритмі життя, коли треба скрізь встигнути і багато чого зробити, наша пам'ять час від часу дає збій. Не завжди пам'ятаємо, де лежать документи, забуваємо про заплановану зустріч, вийшовши з дому, важко згадуємо, чи вимкнули з розетки праску тощо. А причина такого збою – перевтома, часті хвилювання, і, як не дивно, одноманітність.
Підвищення по службі чи в іншій діяльності, досягнення популярності, слави тощо – це все кар'єра. А з чого починається це сходження і коли? На це запитання дає відповідь соціолог із Оксфорда Марк Тейлор.
Декілька порад від наших експертів про те, як, повернувшись до роботи, правильно застосувати «відновлений багаж сил».