UARU
Ваш акаунт не активовано. Перевірте пошту. 
  1. Робота в Україні
  2. Публікації про роботу
  3. Все про роботу
  4. На роботі
  5. Ефективно занотовувати на роботі – методи та поради

Ефективно занотовувати на роботі – методи та поради

5.01.2023 464
Ефективно занотовувати на роботі – методи та поради

Ефективно занотовувати на роботі – методи та поради

5.01.2023     464

Ефективність занотовування важливої інформації на роботі годі переоцінити. Та й у багатьох професіях без нотаток не обійтися: вони становлять невід’ємну частину роботи архітектора, лікаря, офіціанта, журналіста і безлічі інших професій. Відтак і постає питання, як ефективно робити нотатки, якими методиками користуватися, щоб полегшити цю справу. Пропонуємо з’ясувати, які цікаві методики та поради допоможуть у цій справі.

Про важливість занотовування

І декілька слів про те, чому це настільки важливо. Наша пам’ять не ідеальна, та й регулярний стрес теж суттєво впливає на механізми сприймання і запам’ятовування потрібної нам інформації. А нотатки не дадуть забути про те важливе, що повсякчас потрібно вам у вашій роботі. А якщо ви не з тих людей, які люблять писати від руки, це теж не проблема; цей процес можна і треба урізноманітнити.

І в цьому допоможуть цікаві техніки для ефективного занотовування на роботі.

Метод Корнелла – креслимо лінії

Всього декілька ліній, не лякайтесь. Одну лінію, горизонтальну, проведіть над нижнім краєм сторінки, відступивши на 5 сантиметрів; іншу лінію, вертикальну, проведіть на відстані 5-7 см від лівого краю. Отримаємо сторінку, поділену на 3 частини:

  1. Права, найбільша частина, відводиться для власне нотаток;
  2. Ліва частина призначена для питань та основних думок;
  3. Внизу – примітки або ж місце для резюме.

Цей простий метод допоможе ефективніше планувати тиждень, занотовувати лекції та виступи, зустрічі і збори.

Mind mapping

Методика ментальних карт теж проста і зрозуміла: її суть полягає в тому, що ви розташовуєте в центрі сторінки основні нотатки. Це виглядає так – написавши основну думку чи поняття в центрі сторінки, ви обводите її колом чи берете в рамку (кому як зручніше). Потім за допомогою стрілок, спрямувавши їх у різні сторони, ви розписуєте ключові слова та ідеї, які повніше розкривають основну думку. Навіть комбінуючи ці два методи, mind mapping та метод Корнелла, ефективність від занотовування значно зросте.

Але є ще декілька цікавих методів, які розглянемо далі.

Методика ефективного занотовування від Білла Гейтса

За цією методикою від відомого мільярдера ми ділимо сторінку на чотири квадрати, чи блоки. Насправді таких блоків може бути й більше, як вам буде зручніше. В кожен блок інформація вписується за певним принципом. Приміром, в першому блоці ви пишете питання, які з’явилися у вас під час доповіді/виступу/лекції, в другий поміщаєте основні думки, в третьому блоці вписуєте якісь зауваження, а в четвертому подаєте приклади для ілюстрації основної думки. Теж простий і зрозумілий метод, якщо сподобався – користуйтесь.

Метод течії

Ця методика добре підійде для ситуацій, коли ви чудово розбираєтеся в темі. Приміром, ви слухаєте спікера і паралельно робите нотатки, розвиваючи власні ідеї, коментуючи основні думки спікера своїми словами. Якщо потрібно записати багато точних даних, скористайтеся для підстраховки диктофоном, щоб потім доповнити написане.

Recorder

Метод речень

Ця методика дозволить ефективно робити нотатки під час робочих зустрічей. Записуйте нотатки у вигляді речень, які починаються з кожного рядка і, що важливо, нумеруються. Це дає змогу в одному реченні посилатися на інші, коли дописуєте наприкінці щось на зразок «див. №8» і підкреслюєте це зауваження. У такий спосіб дуже зручно робити перехресні посилання.

Лайфхаки для ефективних нотаток

В більшості випадків вам порадять користуватися маркерами. Але якщо вам ліньки завжди тримати біля себе купу маркерів чи фломастерів, тримайте бодай червону ручку чи олівець. Хоча олівець в будь-якому випадку не завадить, і його ефективність годі переоцінити. Пригадайте будь-який американський фільм, в якому герої складають тести чи екзамени. Чим вони користуються на тестах та іспитах, ручкою чи олівцем? Саме так, олівцем. І це дійсно зручно: написав неправильну відповідь – можна стерти і переписати заново; раптово не потече і не закінчиться чорнило. Тому для ефективного занотовування на роботі з канцелярського приладдя, окрім власне блокноту, набір-мінімум – синя ручка і олівець. І краще купувати олівець з уже приєднаною гумкою.

Використовуйте зрозумілі скорочення. Скорочувати підряд всі слова можна лише тоді, коли впевнені на сто відсотків, що зможете потім розібратися, що самі ж написали. Краще скорочувати певні професійні терміни або однакові за написанням слова: вик-ня, вих-ня, марин-ня (використання, виховання, маринування). Простий і зрозумілий принцип, щоб скорочувати великі слова і досягати ще більшої швидкості в створенні нотаток. Не лише для економії часу, а й щоб рука менше втомлювалась.

До речі, про втомлювання. Використовуйте лише легкі ручки, бо пафосні металеві ручки годяться лише для роздачі автографів та підписування книг. Обирайте легкі ручки, корпус яких виготовлений з пластмаси. Чим простіша в своїй конструкції ручка, тим менша ймовірність, що вона вийде з ладу в найбільш непідходящий момент.

Для економії часу додавайте в нотатки графіки, схеми, формули, діаграми. Так легше запам’ятовувати написане, та й фіксувати важливу інформацію іноді краще саме в такий спосіб.

Виділяйте незрозумілі моменти і запитання, щоб потім повернутися до них. Активно використовуйте заголовки, пишіть їх зліва, справа чи по центру, тут уже як вам зручніше. Не забуваємо також про абревіатури та використання позначок і розділових знаків.

Тепер, озброївшись усіма цими порадами, робити нотатки стане значно легше і приємніше.

Читайте також

  • Вчитися у всіх, не наслідувати нікого12 листопад, 2024

    Новачок на роботі. До нього завжди придивляються. Від того наскільки новий співробітник уважний, тактовний та обачний залежить, як його прийме колектив, як складатимуться взаємини з керівництвом. Треба докласти чимало зусиль, щоб перше враження було гідним, адже другого шансу може й не бути.

  • Як все пам’ятати, а не забувати?22 жовтень, 2024

    В сучасному ритмі життя, коли треба скрізь встигнути і багато чого зробити, наша пам'ять час від часу дає збій. Не завжди пам'ятаємо, де лежать документи, забуваємо про заплановану зустріч, вийшовши з дому, важко згадуємо, чи вимкнули з розетки праску тощо. А причина такого збою – перевтома, часті хвилювання, і, як не дивно, одноманітність.

  • Читання в юному віці – кар'єра у майбутньому 28 вересень, 2024

    Підвищення по службі чи в іншій діяльності, досягнення популярності, слави тощо – це все кар'єра. А з чого починається це сходження і коли? На це запитання дає відповідь соціолог із Оксфорда Марк Тейлор.

  • Як полегшити вихід на роботу після відпустки? 8 вересень, 2024

    Декілька порад від наших експертів про те, як, повернувшись до роботи, правильно застосувати «відновлений багаж сил».

  • Піднімайся і йди30 серпень, 2024

    Впавши, піднімаємося, обтрушуємо одяг, хочемо зробити крок, але біль у забитих колінах не дає ступити. Адже йти треба, хоча б до медпункту. Одні встають і, перемагаючи біль, йдуть далі, а в інших сил вистачає лише до кабінету лікаря або самому перев'язати собі рани, а деякі не можуть навіть піднятися від сильних забитих місць, розчарування та зневіри. Що робити і як допомогти собі?


↑ Вгору