Цю професію люди іноді плутають з організатором весільних церемоній. Насправді, це різні напрямки діяльності. Jobs.ua розбиралися, в чому полягає специфіка роботи event-менеджера.
Взагалі назва «event-менеджер» походить від англійських слів «event» – подія, та «manager» – тобто управлінець. Якщо дослівно перекласти найменування цієї спеціальності, отримаємо посаду людини, що займається організацією і управлінням подій, урочистостей.
Організатор свят – ця професія, яка потребує певних якостей, навичок і знань. Багато хто думає, що це весела робота – організував свято і тусуєшся на ньому, і ще при цьому гроші заробляєш. Як би не так! Якщо event-менеджер організовує розважальний захід, в нього навряд чи знайдеться вільна хвилинка, щоб відпочити і повеселитися з усіма. Його завдання – простежити, що гості чудово проводять час. І чим краще вони проводять час, тим більше клопотів у організатора дійства. Тут зауважимо, що event-менеджер знаходиться в списку найбільш стресових професій. Воно й не дивно: організовувати різноманітні івенти та вечірки – це суцільний адреналін.
Менеджер місця проведення заходу. Event-менеджерів доволі часто плутають з ними. Правда полягає в тому, що з цими менеджерами відбувається тісне спілкування – під час організації власних святкових заходів. Але їхня робота відрізняється від того, чим займається event-менеджер.
Менеджер кейтерингового агентства. Event-менеджер працює з кейтеринговими агентствами, але не обіймає посаду всередині компанії.
Асистент. Організація зустрічей начальника чи свят для команди не робить вас event-менеджером. Організація вечірок для друзів – та сама історія.
Організатор весільних церемоній. Весілля – це особливий вид святкового дійства, який вимагає певних навичок і вмінь. Наприклад, організаторських здібностей і креативного підходу до святкування. Проте ці навички притаманні професіоналам індустрії event-менеджменту. Однак багато крутих event-менеджерів не володіють тими якостями, якими можуть похвалитися організатори весіль. Це, наприклад, спритність, винахідливість, естетичний смак і вміння зробити щось своїми руками. З іншого боку, організаторам весіллів необов'язково володіти знаннями в галузі PR і маркетингу, а для івент-менеджерів вони є критично важливими.
Крім цілого списку найрізноманітніших навичок і якостей event-менеджеру вкрай необхідний чималий запас багажу знань і досвіду. Якщо ви не маєте власної команди – а це часто трапляється – вам доведеться оволодіти кількома професіями одночасно і постійно вдосконалюватися в цих сферах діяльності. Ось декілька «ролей», які доведеться приміряти на себе івент-менеджеру:
PR-менеджер. Зайве говорити, що будь-яке свято, яке ви влаштовуєте, повинно «світитися» в новинах і приваблювати увагу публіки. Це головна запорука успіху, адже без навиків піару ваше свято може пройти непоміченим, а це – смертельний вирок всій роботі event-менеджера.
Тому так важливо бути експертом в області піару, якщо влаштовуєте якийсь захід. Також вам доведеться навчитися писати прес-релізи, які викликають інтерес, зав’язувати стосунки з представниками преси, створювати креативні кампанії, приваблювати увагу публіки.
Маркетолог. Для когось це стане відкриттям, але 70% роботи event-менеджера – маркетинг. Інакше бути не може: успіх чи провал святкового заходу багато в чому залежить від вмінь організатора його просувати.
Копірайтер. Починаючи з текстів на сайті і завершуючи щотижневою розсилкою – для цього event-менеджеру знадобляться вміння копірайтера писати цікаві тексти, причому різного спрямування.
Експерт по SMM. Сильна SMM-стратегія – невід’ємна частина будь-якої маркетингової стратегії. Тому знання в цій області знадобляться event-менеджеру, як повітря.
Менеджер з продажів. Івент-менеджер повинен вміти продавати свій захід не тільки цільовій аудиторії, а також спонсорам і партнерам. Менеджер з продажів – це «двигун» будь-якого бізнесу. Тому знання в цій сфері мають важливе значення.
Проект-менеджер/Координатор. Будь-який захід по своїй суті – це проект з типовими стадіями (прийняття в роботу, планування, виконання і закриття). Проведення дійства на всіх стадіях потребує контролю та управління, чим, власне, і займається event-менеджер.
Дипломат. Окрім вище перелічених професій, event-менеджеру необхідно володіти вмінням вести переговори, щоб домовитися з великою кількістю підрядчиків (фотографами, спонсорами, власникам майданчиків і т.д.) і, звичайно, з клієнтами.
Безперечно, передбачити святкове дійство до найдрібніших деталей – неможливо, як і спробувати спрогнозувати, що може піти не так. Але все ж пропрацювати якнайдетальніше сценарій майбутнього заходу доведеться, бо це важлива складова планування будь-яких івентів. І для цього не потрібно користуватися кришталевою кулею гадалки – треба просто прискіпливо розпланувати всі етапи своєї роботи і чітко дотримуватися наміченого плану дій.
Якщо ви бажаєте знайти хорошого організатора святкового дійства, не обов’язково звертатися до послуг великих компаній. Дуже часто івент-менеджери працюють самі на себе, тому найкращою рекомендацією в цьому випадку стануть їхні профілі в соцмережах чи рекомендації друзів і знайомих.
Короткий світловий день, холод і осіння мряка впливають на настрій, а втома, апатія і навіть легка депресія — компаньйони гнітючих осінніх днів. Втім, скористайтеся нашими порадами, щоб мінімізувати стрес від перебування в такій непривітній «компанії».
Новачок на роботі. До нього завжди придивляються. Від того наскільки новий співробітник уважний, тактовний та обачний залежить, як його прийме колектив, як складатимуться взаємини з керівництвом. Треба докласти чимало зусиль, щоб перше враження було гідним, адже другого шансу може й не бути.
В сучасному ритмі життя, коли треба скрізь встигнути і багато чого зробити, наша пам'ять час від часу дає збій. Не завжди пам'ятаємо, де лежать документи, забуваємо про заплановану зустріч, вийшовши з дому, важко згадуємо, чи вимкнули з розетки праску тощо. А причина такого збою – перевтома, часті хвилювання, і, як не дивно, одноманітність.
Підвищення по службі чи в іншій діяльності, досягнення популярності, слави тощо – це все кар'єра. А з чого починається це сходження і коли? На це запитання дає відповідь соціолог із Оксфорда Марк Тейлор.
Декілька порад від наших експертів про те, як, повернувшись до роботи, правильно застосувати «відновлений багаж сил».