Цю професію люди іноді плутають з організатором весільних церемоній. Насправді, це різні напрямки діяльності. Jobs.ua розбиралися, в чому полягає специфіка роботи event-менеджера.
Взагалі назва «event-менеджер» походить від англійських слів «event» – подія, та «manager» – тобто управлінець. Якщо дослівно перекласти найменування цієї спеціальності, отримаємо посаду людини, що займається організацією і управлінням подій, урочистостей.
Організатор свят – ця професія, яка потребує певних якостей, навичок і знань. Багато хто думає, що це весела робота – організував свято і тусуєшся на ньому, і ще при цьому гроші заробляєш. Як би не так! Якщо event-менеджер організовує розважальний захід, в нього навряд чи знайдеться вільна хвилинка, щоб відпочити і повеселитися з усіма. Його завдання – простежити, що гості чудово проводять час. І чим краще вони проводять час, тим більше клопотів у організатора дійства. Тут зауважимо, що event-менеджер знаходиться в списку найбільш стресових професій. Воно й не дивно: організовувати різноманітні івенти та вечірки – це суцільний адреналін.
Менеджер місця проведення заходу. Event-менеджерів доволі часто плутають з ними. Правда полягає в тому, що з цими менеджерами відбувається тісне спілкування – під час організації власних святкових заходів. Але їхня робота відрізняється від того, чим займається event-менеджер.
Менеджер кейтерингового агентства. Event-менеджер працює з кейтеринговими агентствами, але не обіймає посаду всередині компанії.
Асистент. Організація зустрічей начальника чи свят для команди не робить вас event-менеджером. Організація вечірок для друзів – та сама історія.
Організатор весільних церемоній. Весілля – це особливий вид святкового дійства, який вимагає певних навичок і вмінь. Наприклад, організаторських здібностей і креативного підходу до святкування. Проте ці навички притаманні професіоналам індустрії event-менеджменту. Однак багато крутих event-менеджерів не володіють тими якостями, якими можуть похвалитися організатори весіль. Це, наприклад, спритність, винахідливість, естетичний смак і вміння зробити щось своїми руками. З іншого боку, організаторам весіллів необов'язково володіти знаннями в галузі PR і маркетингу, а для івент-менеджерів вони є критично важливими.
Крім цілого списку найрізноманітніших навичок і якостей event-менеджеру вкрай необхідний чималий запас багажу знань і досвіду. Якщо ви не маєте власної команди – а це часто трапляється – вам доведеться оволодіти кількома професіями одночасно і постійно вдосконалюватися в цих сферах діяльності. Ось декілька «ролей», які доведеться приміряти на себе івент-менеджеру:
PR-менеджер. Зайве говорити, що будь-яке свято, яке ви влаштовуєте, повинно «світитися» в новинах і приваблювати увагу публіки. Це головна запорука успіху, адже без навиків піару ваше свято може пройти непоміченим, а це – смертельний вирок всій роботі event-менеджера.
Тому так важливо бути експертом в області піару, якщо влаштовуєте якийсь захід. Також вам доведеться навчитися писати прес-релізи, які викликають інтерес, зав’язувати стосунки з представниками преси, створювати креативні кампанії, приваблювати увагу публіки.
Маркетолог. Для когось це стане відкриттям, але 70% роботи event-менеджера – маркетинг. Інакше бути не може: успіх чи провал святкового заходу багато в чому залежить від вмінь організатора його просувати.
Копірайтер. Починаючи з текстів на сайті і завершуючи щотижневою розсилкою – для цього event-менеджеру знадобляться вміння копірайтера писати цікаві тексти, причому різного спрямування.
Експерт по SMM. Сильна SMM-стратегія – невід’ємна частина будь-якої маркетингової стратегії. Тому знання в цій області знадобляться event-менеджеру, як повітря.
Менеджер з продажів. Івент-менеджер повинен вміти продавати свій захід не тільки цільовій аудиторії, а також спонсорам і партнерам. Менеджер з продажів – це «двигун» будь-якого бізнесу. Тому знання в цій сфері мають важливе значення.
Проект-менеджер/Координатор. Будь-який захід по своїй суті – це проект з типовими стадіями (прийняття в роботу, планування, виконання і закриття). Проведення дійства на всіх стадіях потребує контролю та управління, чим, власне, і займається event-менеджер.
Дипломат. Окрім вище перелічених професій, event-менеджеру необхідно володіти вмінням вести переговори, щоб домовитися з великою кількістю підрядчиків (фотографами, спонсорами, власникам майданчиків і т.д.) і, звичайно, з клієнтами.
Безперечно, передбачити святкове дійство до найдрібніших деталей – неможливо, як і спробувати спрогнозувати, що може піти не так. Але все ж пропрацювати якнайдетальніше сценарій майбутнього заходу доведеться, бо це важлива складова планування будь-яких івентів. І для цього не потрібно користуватися кришталевою кулею гадалки – треба просто прискіпливо розпланувати всі етапи своєї роботи і чітко дотримуватися наміченого плану дій.
Якщо ви бажаєте знайти хорошого організатора святкового дійства, не обов’язково звертатися до послуг великих компаній. Дуже часто івент-менеджери працюють самі на себе, тому найкращою рекомендацією в цьому випадку стануть їхні профілі в соцмережах чи рекомендації друзів і знайомих.
Знайти ідеального працівника на важливу посаду не так уже й складно. А от переконати його пристати на вашу пропозицію — ще той квест. В цій статті вчимося ставити правильні, коректні питання кандидату, щоб він погодився на вашу пропозицію.
Ох уже ця англійська! Куди не глянь, в сучасному світі без неї не обійтися. І поки друзі та колеги вільно — чи майже вільно — знають цю прекрасну мову, ви ніяк не зберетеся її вивчити. Знайомо? Якщо так, Jobs.ua пропонує розглянути найпоширеніші проблеми, чому ми кидаємо вчити англійську на пів дорозі.
Світовий ринок праці намагається встигати за новітніми трендами, хоча в наш час все змінюється з блискавичною швидкістю. Та все ж спробуємо окреслити ключові тренди 2025-го року, які впливатимуть на робочі місця в усіх куточках світу.
Працюєте на творчій ниві і переживаєте за те, як ШІ змінить «баланс сил» у вашій професії? Продаєте товари чи послуги і хочете оптимізувати бізнес процеси з використанням штучного інтелекту? З’ясуємо, як «подружитися» з АІ, щоб не відстати в майбутньому від своїх конкурентів.
Нещодавно ми писали, як обрати навчання в магістратурі за кордоном. Сьогодні пропонуємо вашій увазі топову підбірку нагадувань, що взяти з собою, якщо плануєте навчатися в іншій країні.