На прикладі бізнес-досвіду Джессіки Альби ми бачимо, наскільки важливо підібрати правильну команду для свого проекту чи при заснуванні власної компанії. В Кремнієвій долині це добре відомо, тому такі люди, як знаменитий коуч Біллі Кемпбелл, цінуються на вагу золота. Саме завдяки таким людям технологічні гіганти навчилися збирати ефективні злагоджені команди, які мотивовані і націлені на результат, навчилися відрізняти непростих у спілкуванні, але результативних співробітників від легких у спілкуванні, але небезпечних вискочок. Давайте з’ясуємо, якими критеріями керувався Біллі Кемпбелл, коли допомагав технологічним гігантам сформувати команди мрії.
Як успішно керувати великою компанією, як правильно відбирати кадри? Як знаходити правильні рішення в конфліктних ситуаціях, як мотивувати співробітників, щоб вони розробляли затребуваний продукт і вкладалися у відведені строки?
Це найважливіші питання для керівника компанії, бо від вірних відповідей на них залежить, чи процвітатиме компанія, чи зможе вона йти в ногу з часом, чи занепаде. Так, можливо, Біллі Кемпбелл не сказав нічого нового, коли закликав наймати в компанію людей, розумніших за вас. Такі люди повинні чудово розбиратися у ввіреній їм справі, але задача керівника полягає в тому, щоб залучати їх до вирішення задач не лише підпорядкованого їм відділу, а й усієї компанії. Практикуючи подібне, ви отримаєте від них найкращі ідеї, до яких вони дійдуть спільними зусиллями, або поодинці.
Але як знайти таких людей серед великої кількості претендентів? Як відрізнити можливо непростих у спілкуванні, але ефективних в плані віддачі працівників, від балакучих і привітних, але небезпечних вискочок, які просто добре підготувалися до співбесіди, щоб отримати бажану посаду?
Давайте розглянемо, за якими якостями виділити ключових гравців для своєї команди.
Так називав це вміння Біллі Кемпбелл. Згідно його переконанням, людина повинна бути розумною, але це не про інтелект в академічному розумінні цього слова, а про вміння швидко орієнтуватися в нових умовах і встановлювати потрібні зв’язки.
Крім цього, кандидат повинен відрізнятися любов’ю до роботи і бути порядною людиною. І остання риса, яку непросто означити одним словом, але ми спробуємо: стійкість. Це здатність піднятися після поразки, спробувати знову і знову. Шукайте наполегливих людей в свою команду; їхня наполегливість і пристрасть виручать компанію в складних ситуаціях.
Заради отримання людей з такими навичками в свою команду, Біллі Кемпбелл міг закрити очі на багато інших недоліків.
Видатний коуч Кремнієвої долини на співбесідах завжди цікавився, наскільки залученим був кандидат у ті проекти, про які він згадує на співбесіді. Його не цікавила кількість виконаних проектів, його цікавило, яку роль відіграв кандидат в цьому проекті, які рішення приймав, щоб отримати успішний результат. До речі, звертайте увагу на займенники в словах кандидата: це важливий нюанс, говорить він «я» (егоїстичні амбіції) чи «ми» (командний гравець). Тут порада Кемпбелла дуже проста – шукайте людей, націлених на командні зусилля. Зверніть увагу, як поводиться людина на співбесіді: якщо в неї немає питань до вас, то це повинно насторожити. Це поганий знак, якщо кандидат не знає, чого він хоче від компанії, в яку прийшов влаштовуватися на роботу.
Ідеальні кандидати, щоб сформувати сильну команду – це люди, які люблять працювати на досягнення спільної цілі. Такі працівники розуміють, що їхній персональний успіх залежить від злагоджених дій усієї команди. Тому додайте до команди гравців, яких бракує. Це треба зробити по тій простій причині, що інші члени команди просто не виконають не характерну для них роботу.
Ваша команда повинна вміти домовлятися між собою. Спірні моменти завжди виникатимуть, і співробітники з наведеними вище якостями вміють поступатися власними амбіціями в угоду всій команді. Ви не зможете якимось іншим способом «склеїти» команду. Отже, шукайте в своїй компанії людей, які поєднують в собі розум з працьовитістю, порядність з наполегливістю. Зведіть цих людей разом, щоб обговорити з ними актуальні задачі.
Працівників з видатними задатками тримайте під контролем. Такі геніальні особистості – серйозна проблема для керівника, бо дуже талановиті в певній сфері люди, як правило, складні в спілкуванні. Це проблема видатного інтелекту – їхнім носіям не настільки важлива соціальна взаємодія, як людям із звичайними розумовими здібностями. Налагодити з геніальним працівником ефективну взаємодію буває нелегко.
Білл завжди нагадував топ-менеджерам, що здійснювати керівництво такими людьми – це один з найважливіших аспектів керівної посади. Може пройти немало часу, поки ви, продираючись крізь помилки та невдачі, навчитеся управляти такими людьми.
Як навчитися давати їм раду? По-перше, утримуйтеся від імпульсивних рішень. По-друге, підтримуйте їх, поки вони демонструють високі результати. Поки ви тримаєте їхню ненормальність під контролем, нагорода за ваше мистецтво управління буде вражаючою. Але пам’ятайте, що до некерованих геніїв можна проявляти терпимість доти, доки їхня поведінка етична і їхня цінність для компанії перевищує ту шкоду, яку їхня ненормальність генерує для керівництва і всієї команди.
Короткий світловий день, холод і осіння мряка впливають на настрій, а втома, апатія і навіть легка депресія — компаньйони гнітючих осінніх днів. Втім, скористайтеся нашими порадами, щоб мінімізувати стрес від перебування в такій непривітній «компанії».
Новачок на роботі. До нього завжди придивляються. Від того наскільки новий співробітник уважний, тактовний та обачний залежить, як його прийме колектив, як складатимуться взаємини з керівництвом. Треба докласти чимало зусиль, щоб перше враження було гідним, адже другого шансу може й не бути.
В сучасному ритмі життя, коли треба скрізь встигнути і багато чого зробити, наша пам'ять час від часу дає збій. Не завжди пам'ятаємо, де лежать документи, забуваємо про заплановану зустріч, вийшовши з дому, важко згадуємо, чи вимкнули з розетки праску тощо. А причина такого збою – перевтома, часті хвилювання, і, як не дивно, одноманітність.
Підвищення по службі чи в іншій діяльності, досягнення популярності, слави тощо – це все кар'єра. А з чого починається це сходження і коли? На це запитання дає відповідь соціолог із Оксфорда Марк Тейлор.
Декілька порад від наших експертів про те, як, повернувшись до роботи, правильно застосувати «відновлений багаж сил».