Під час кризи найскладніше за всього дозволити собі мріяти та почати планувати власне життя. Але треба пам’ятати, що криза - це рушійна сила, а краще за всього це спланований рух. Планувати й мріяти треба ефективно, щоб це закріплювалось діями та конкретними рішеннями. Тож навіть планувати та мріяти треба вміти. Як правильно прописувати цілі, мрії, бажання та планувати дії на кожному етапі - розберемо в цій статті на Jobs.ua.
Ми підготували для вас кілька дієвих методик правильного планування, але перш ніж ознайомити вас з ними, розберімо п’ять типових помилок, що заважають нам мріяти та планувати. Дізнавшись їх, ви неодмінно захочете негайно їх прибрати з власного ужитку і полюбити планування роботи та життя.
Не вміємо мріяти масштабно
Коли питаєшся у людей про мрії, то найчастіше вони називають ужиткові та аутентичні для всіх: квартира, машина, кар’єра, гарна робота. І це цілком нормально, проте чим більша і масштабніша мрія, тим більше вона спонукає нас на дію. Крім цього мрійте не час від часу, мрійте кожен день, щоб спрямувати власну увагу в сторону власної мрії та дій.
Не втілюємо мрії в дії та цілі
Мало тільки бажати та мріяти, важливо ще й робити хоча б маленькі кроки задля власної мрії. А все що потрібно, перевести власну мрію у список конкретних завдань та поетапних дій із дедлайнами, щоб бачити власний прогрес. А також визначте бюджет на цю мрію. Чи вистачає коштів на її реалізацію? Якщо ні, то краще почати з пошуку фінансування чи його покращення.
Неправильно аналізуємо чи взагалі нехтуємо аналізом
Підбиття підсумків та аналіз зробленого - важливі складові вашого успіху. Той, хто вміє аналізувати, той вміє відкоригувати власні дії задля успішного результату надалі. Головне, підбиваючи підсумки, аналізуйте не лише власні невдачі, а й ваші перемоги. А саме: як ви їх досягли, що вам допомогло в цьому, які ваші дії наблизили успіх, що вдалося складно і які були причини труднощів. Так ви зможете виробити послідовний робочий алгоритм дій для досягнення наступних цілей. Не забувайте відзначати та хвалити себе.
Зупиняємось, зіштовхнувшись з першими труднощами
Людина - істота досить вразлива, а тому коли зіштовхується із труднощами, вона переживає щось на кшталт виходу з зону комфорту, що не завжди зручно і приємно. Тому часто зупиняється, як тільки труднощі постають на її шляху. Проте хай це буде для вас тільки новим кроком на сходинках до мрії, ніж довга зупинка.
Шукаємо причини й винуватих, якщо мрія не здійснюється
Мрія – тільки ваша відповідальність за її реалізацію. Ніхто, крім вас, не винен в тому, що ваша ідея не втілюється: якщо ви намагаєтеся рухатися вперед, а ніхто вас не розуміє і не підтримує, значить, проблема в вас.
Не поєднуємо цілі в систему
Дуже важливо всі цілі поєднувати в загальну систему. Зв’язок між цілями, їхній взаємовплив дають змогу оптимально розрахувати ресурс для їх досягнення. При постановці цілей намагайтесь врахувати всі сфери життя: кар’єра, сім’я, здоров’я, особистість, духовність, суспільство тощо. Закриваючи цілі всіх сфер життя, ви відчуваєте себе гармонійною людиною. Коли у ваших мрій і бажань є системність, ви можете одним завданням закривати кілька цілей із різних областей.
Цілком логічно мати в багажнику спеціаліста купу дієвих методик, що допомагають правильно планувати. Застосовуючи їх, можна ефективно будувати плани на майбутнє і досягати їх. Ось декілька з них, що здатні допомогти вам навчитися правильному плануванню.
Дерево задач
Дерево задач - це спеціальна методика постановки цілей та її декомпозиція на завдання, які поділяються на ще простіші кроки-гілки. У результаті людина виконує конкретний перелік дій, що призводить до досягнення мети. Сама графічна схема нагадує дерево, у коренях або стовбурі якого розташовується глобальна мета. Кількість гілок-кроків може бути будь-якою. Це завдання першого рівня. Дрібне гілля - завдання другого чи третього рівня. Чим докладніше розбито кожен етап, тим простіше почати діяти й досягати поставленого наміру. Будуйте дерево цілей в декілька етапів:
Прогнозування
Прогнозування подій і ситуацій - можливість вибрати найбільш дієвий Спільного в прогнозуванні й плануванні є те, що, по-перше, вони є видами передбачення. По-друге, в основі наукового прогнозування, як і планування, лежить наукове передбачення. На відміну від планів прогнози не містять конкретних завдань, але досить важливі при їх формуванні та постановці, передбаченні успіху їх виконання. Щоб спрогнозувати та спланувати власні дії необхідним етапом є аналіз. Проаналізуй потенційні проблеми, встановіть послідовність виконання завдань, сплануйте подальші дії.
Три основні справи
Великі списки справ чи завдань не в змозі запам’ятати жодна людина. До того ж серед них досить складно виділити головні, або ті що потребують негайного виконання. Не пишіть великі списки на день, звалюючи все в купу. Сформуйте список з трьох основних справ, а дрібні та другорядні виокремить додатковим пунктом. Якщо ви не встигли щось зробити зі списків, то без сорому сумління переносьте справи на наступний день. Але три основні намагайтесь виконати вчасно за поточний день.
Метод Парето
Закон Парето звучить “20% зусиль дають 80% результату, а решта 80% зусиль - лише 20% результату”. Чи помічали ви, як одні задачі можна вирішувати цілий день, а інші, такі ж самі по складності кілька годин. Від цього залежить багато чинників включаючи навіть ваш стан здоров’я та настрій. Не завжди результат дорівнює кількості зусиль, які ми докладаємо для її досягнення. Іноді ми робимо багато, а маємо мало. Іноді навпаки. Закон Парето легко можна застосовувати у всіх сферах життя, а не тільки в професіях менеджера чи економіста. Він має під собою ідею, що краще зосередитись та сконцентруватися на найважливіших справах, які у результаті можуть дати значний результат. І це правда дієвий спосіб. Тож якщо ми знаємо, що мінімум зусиль може дати максимум результату, то чому б не зробити ставку саме на ефективний мінімум.
Короткий світловий день, холод і осіння мряка впливають на настрій, а втома, апатія і навіть легка депресія — компаньйони гнітючих осінніх днів. Втім, скористайтеся нашими порадами, щоб мінімізувати стрес від перебування в такій непривітній «компанії».
Новачок на роботі. До нього завжди придивляються. Від того наскільки новий співробітник уважний, тактовний та обачний залежить, як його прийме колектив, як складатимуться взаємини з керівництвом. Треба докласти чимало зусиль, щоб перше враження було гідним, адже другого шансу може й не бути.
В сучасному ритмі життя, коли треба скрізь встигнути і багато чого зробити, наша пам'ять час від часу дає збій. Не завжди пам'ятаємо, де лежать документи, забуваємо про заплановану зустріч, вийшовши з дому, важко згадуємо, чи вимкнули з розетки праску тощо. А причина такого збою – перевтома, часті хвилювання, і, як не дивно, одноманітність.
Підвищення по службі чи в іншій діяльності, досягнення популярності, слави тощо – це все кар'єра. А з чого починається це сходження і коли? На це запитання дає відповідь соціолог із Оксфорда Марк Тейлор.
Декілька порад від наших експертів про те, як, повернувшись до роботи, правильно застосувати «відновлений багаж сил».