Попрацювавши на одному місці деякий час цілком нормально очікувати підвищення заробітної плати та кар’єрний ріст, адже з кожним роком спеціаліст збільшує та покращує свій досвід. Щоб вміти контролювати свій професійний шлях та не згортати з нього спеціалісти створюють індивідуальний план розвитку, який стає свого роду мапою для спеціаліста. Сьогодні на Jobs.ua розбираємось, що таке індивідуальний план розвитку, як складати та використовувати цей професійний інструмент.
Індивідуальний план розвитку - спеціальний документ, послідовна програма навчання, розроблена під конкретного співробітника. Вона дозволяє працівнику набувати нових компетенцій, розвивати існуючі та поступово рухатись до заданої професійної мети.
Чи траплялось у вас таке, що ви збивались з цілі отримати роботу своєї мрії, міняли сфери діяльності, повністю змінювали власну кваліфікаційну специфіку, а аналізуючи жаліли, що вчинили таким чином, хоча було більш перспективні можливості. Це трапляється через відсутність індивідуального плану розвитку та продуманого поетапного професійного шляху.
Існує декілька типів планів розвитку працівників: особистий та корпоративний. Розгляньмо обидва.
Корпоративний індивідуальний план розвитку відрізняється віл особистого тим, що він розробляється конкретною компанією під конкретного співробітника. Він націлений на розвиток професійних умінь та досвіду, необхідних для роботи саме в цій компанії на саме цій посаді. Виконання корпоративного індивідуального плану розвитку є вагомим аргументом для перегляду зарплати, кар’єрного росту та розвитку всередині колективу та компанії. Якщо у вашій компанії заведено, що для співробітників замовляють корпоративні індивідуальні плани розвитку, то вам потрібно тільки ознайомитися зі своїм і рухатися вперед відповідно до виробничих процесів та регламентів. Це ще один плюс в карму компанії, яка піклується про своїх співробітників та їх професійний розвиток.
Особистий індивідуальний план розвитку фахівець розробляє й впроваджує самостійно, без прив’язки до конкретної компанії чи посади. Такий документ так само включає покрокові цілі, план дій, проте стосуються кар’єрного розвитку спеціаліста загалом, а не лише в рамках однієї компанії чи посади. Такий план розвитку можна використовувати, якщо ви, наприклад, плануєте перехід в іншу компанію на більш високу позицію і вам для цього потрібно розвивати певні навички. Або ви плануєте кар’єрний ріст і вам потрібно багато чого вчитися з нуля.
Хибно думати, що індивідуальний план розвитку потрібен тільки керівникам та спеціалістам на високих посадах. Будь-який спеціаліст, який пройшов етап молодого спеціаліста, набув досвіду та претендує на підвищення чи збільшення заробітної плати за рахунок набутих навичок, потребує створення індивідуального плану розвитку. В тому числі практично кожний керівник та молодий спеціаліст, який знає куди він йде та що хоче отримати. Індивідуальний план розвитку, по суті, є кар'єрною мапою, складеною з урахуванням характерних професійних та особистих якостей спеціаліста. Тому всі, хто хоче розвиватися та професійно зростати, необхідні мати індивідуальний план розвитку.
HR-спеціаліст - та людина, що повинна контролювати як процес створення, затвердження, так й реалізацію плану розвитку. Разом із співробітником необхідно вибрати списки тематичних тренінгів, семінарів, які слід пройти співробітнику, щоб покращити навички та досягти бажаних результатів.
Наявність такого плану допомагає спеціалісту:
План індивідуального розвитку включає в себе основні фіксовані розділи, зазначивши які, спеціаліст може рухатись шляхом професійного вдосконалення. До них відносяться:
Успішна реалізація індивідуального плану розвитку не лише дозволить сформувати професіонала, а й підвищити рівень розвитку спеціаліста й компанії в цілому.
Короткий світловий день, холод і осіння мряка впливають на настрій, а втома, апатія і навіть легка депресія — компаньйони гнітючих осінніх днів. Втім, скористайтеся нашими порадами, щоб мінімізувати стрес від перебування в такій непривітній «компанії».
Новачок на роботі. До нього завжди придивляються. Від того наскільки новий співробітник уважний, тактовний та обачний залежить, як його прийме колектив, як складатимуться взаємини з керівництвом. Треба докласти чимало зусиль, щоб перше враження було гідним, адже другого шансу може й не бути.
В сучасному ритмі життя, коли треба скрізь встигнути і багато чого зробити, наша пам'ять час від часу дає збій. Не завжди пам'ятаємо, де лежать документи, забуваємо про заплановану зустріч, вийшовши з дому, важко згадуємо, чи вимкнули з розетки праску тощо. А причина такого збою – перевтома, часті хвилювання, і, як не дивно, одноманітність.
Підвищення по службі чи в іншій діяльності, досягнення популярності, слави тощо – це все кар'єра. А з чого починається це сходження і коли? На це запитання дає відповідь соціолог із Оксфорда Марк Тейлор.
Декілька порад від наших експертів про те, як, повернувшись до роботи, правильно застосувати «відновлений багаж сил».