Онлайн-етикет – ніби й зрозуміла для багатьох людей річ, але тут є багато нюансів. Приміром, як коректно звертатися до колег онлайн при вирішенні робочих питань? Як правильно спілкуватися в чатах та при здійсненні відеодзвінків? Як дотримуватися певних рамок в неформальному спілкуванні? Всі ці важливі питання онлайн-етикету пропонуємо розібрати в цій статті.
Отже, як спілкуватися з колегами про роботу й не тільки? Коли доречніше написати на пошту, а коли – подзвонити чи скористатися месенджером? Що ж, тут є один цікавий нюанс – кожен формат онлайн-комунікації передбачає певну дистанцію контакту між вами і вашим співрозмовником. Що це означає? Приміром, емейл-листування дає іншій людині 1-2 дні на відповідь. Питання чи пропозиція колезі в месенджері передбачає, що ваше робоче питання вирішиться впродовж одного робочого дня. Що стосується відеодзвінків та голосових повідомлень, вони є найшвидшим способом отримати відповідь на «гаряче» робоче питання.
Обираючи той чи інший спосіб комунікації, ми визначаємо пріоритетність нашого запиту. Як для себе, так і для своїх колег. Тож врахуйте наступні фактори при виборі інструменту комунікації:
Зверніть увагу на ці поради, щоб зробити ваше онлайн-спілкування з колегами ефективнішим:
Деякі люди настільки звикли до відеодзвінків, що взяли за звичку телефонувати навіть без особливої причини. Просто це дуже зручно, на їхню думку – натиснути «відеодзвінок» і посмикати іншу людину з будь-якого питання, навіть дріб’язкового. Так, це зручно їм, але чи зручно їхнім співрозмовникам? Така некоректна поведінка бере свій початок з часів пандемії, коли всі ми звикли до відеодзінків як до надзвичайно зручного способу комунікації, бо можна бачити людину, вираз її обличчя, емоції тощо. Але дехто так і не облишив цю звичку навіть після скасування карантинних обмежень.
Тому перш ніж зателефонувати іншій людині по відеозв’язку, подумайте, чи ваше питання настільки важливе. І нагальне.
Ще одне грубе порушення етикету, якщо ви здійснюєте відеодзвінок – це вимкнута камера. Так, бувають різні ситуації, коли ви не можете ввімкнути камеру. Але про такі випадки краще повідомити заздалегідь, щоб ваш співрозмовник не почувався незручно, спостерігаючи замість вашого обличчя «чорне дзеркало» на екрані свого ноутбука чи смартфона. Можливо, не всі почуваються в такі миті, наче на допиті, але комфорту така ситуація аж ніяк не додає. Тут є ще один цікавий момент: еволюційно так склалося, що нам легше спілкуватися з іншою людиною, коли ми добре бачимо її обличчя. Та й це банальний вияв поваги до співрозмовника, погоджуєтесь?
Що стосується групових дзвінків – для економії часу інших людей тут добре працює принцип «перевернутої піраміди». Це означає, що спершу ви обговорюєте питання, в які залучені всі члени команди, і поступово відпускаєте тих, хто вже не потрібен. Радимо уникати ситуацій, коли хтось із ваших працівників сидітиме півгодини чи годину й нудитиметься, поки дійде черга до обговорення питання, яке стосується його. Це не лише марнує його час, а й відбирає бажання відвідувати такі онлайн-зустрічі.
Про робоче спілкування та норми онлайн-етикету ми поговорили. Звернемо увагу на базові принципи етикету, які варто дотримуватися в неформальному онлайн-спілкуванні.
Чудово, якщо в компанії, у якій ви працюєте, розуміють важливість подібних заходів. Zoom-кава – для знайомства з новими колегами, а ранкові мітинги – для проговорення важливих дейлі-питань. Для «кавових зустрічей» не цураємося small talk. А щоб таке знайомство з новими колегами не перетворилося в незручну бесіду, уникаємо табуйованих тем. Це гроші, релігія, політика чи здоров’я. Важких тем теж краще уникати, адже такі зустрічі з колегами призначені не для того, щоб говорити про сумне.
Що стосується дейлі-мітингів, такі зустрічі не затягуємо. А щоб вони минали продуктивніше, модератору розмови треба заздалегідь підготувати питання для обговорення. В ідеалі ранкові мітинги не повинні тривати довше 10-15 хв.
Навіть в онлайн-спілкуванні треба дотримуватися певного балансу. Неформальна комунікація – важлива складова будь-якої соціальної групи людей, але якщо в конкретний момент часу ви дуже зайняті роботою, відволікатися на small talks не потрібно.
Також дотримуємося балансу в інших аспектах спілкування. Маємо на увазі вибудовування близьких стосунків з іншими колегами. Чимало людей схильні плутати робочий колектив із сім’єю. Але чи варто надто близько зближуватися з іншими працівниками? Вирішувати вам, але навіть в онлайн-комунікації стосунки радимо «втеплювати» настільки, щоб вам було комфортно займатися робочими обов’язками.
Звичайно, якогось конкретного дрес-коду в онлайн-спілкуванні немає, але про деякі речі треба пам’ятати:
Одним з найважливіших правил будь-якої комунікації між людьми можна вважати повагу до інших співробітників. Офлайн- чи онлайн-спілкування тут ролі не грає. А вже відштовхуючись від цього фундаментального правила, випливають й усі інші норми спілкування з колегами про роботу й не тільки.
Також не забуваємо, що будь-який канал комунікації використовуємо лише за потреби. Якщо можете обійтися без зайвих запитань, надсилань та висмикувань колег з робочого процесу – не робіть цього. Зрештою, Google ще ніхто не скасовував; тим паче, відповідь вам він згенерує в тисячу разів швидше за будь-якого колегу.
Змінюватися в кращий бік, безперечно, варто. Та чи треба прив’язуватися до конкретної дати — Нового року, понеділка, першого числа? Спробуємо розібратися в цій статті.
В наш час недостатньо просто йти в ногу з часом. Потрібні інновації, щоб досягати успіху в бізнесі чи кар’єрі. А щоб створювати інновації, потрібні люди з інноваційним мисленням. Простіше кажучи, лідери. Розбираємося, як «прокачати» силу людських зв’язків у 2025 році, бо це справжній каталізатор майбутніх здобутків.
Опанування технік саморегуляції, пошук власних ресурсів для відновлення енергії стають справжнім викликом сьогодення. Розвиток таких навичок є критично важливим скілом для підтримки ментального здоров’я. Ми підібрали для вас дієві поради, як підтримати працівників під час кризи.
Робота HR-спеціаліста містить чимало викликів. Трапляється так, що кандидат технічно підкований на всі сто, але із soft skills спостерігаються проблеми. Що треба знати досвідченому HR-фахівцю, щоб коректно відмовити кандидату?
Кандидати не люблять виконувати тестові завдання, факт. Цьому є цілком логічне пояснення: банально витрачений час. Якщо не візьмуть на роботу, цей час буде змарновано. Тож давайте розберемося, тестові завдання це все-таки перевірка здібностей чи безкоштовна праця на недобросовісного роботодавця?