Між ціллю та результатом знаходиться значний пласт рутинних обов’язків, щоденних клопотів. У багатьох їх виконання забирає значно більше часу, ніж реалізація найважливішого. Особиста продуктивність залежить не стільки від його кількості, скільки від вміння раціонально використовувати наявні ресурси. Оволодівши мистецтвом правильної організації, людина зможе активізувати всі сили, ефективно розподілити справи в залежності від їх вагомості, об’єму. Більшість ігнорує значення цього нюансу, і в результаті відсутність градації між обов’язками стає причиною безсистемності, катастрофічних матеріальних збитків, відчуття гострого часового дефіциту, краху планів. Аналіз принципів ідеального розпорядку дня і використання їх у щоденному житті дає можливість ефективно керувати часом, встигати все заплановане, приймати обдумані рішення і не втрачати контроль.
Час – найважливіший та найбільш дефіцитний ресурс для сучасної людини. Завдяки вмінню керувати ним можливо підвищити результативність роботи і збільшити період відпочинку. Цього не вийде досягти без вивчення, вдосконалення техніки його використання. Перед прийняттям конкретних рішень щодо покращення щоденного графіку потрібно провести аналіз, виокремити слабкі сторони. Згідно даним статистики, лише близько 8% людей вистачає часу для виконання щоденних завдань, решті потрібен додатковий ліміт від 10 до 100%.
Щоб проаналізувати власну позицію, відчути його цінність варто дати відповідь на такі питання:
У діловому світі часто говорять про те, що час – гроші. Але кожен позиціонує ці поняття по-своєму. Їх вважають рівноцінними або розставляють пріоритети в потрібну сторону. Експерти радять притримуватись думки, що час не лише фінанси. Він має не менше значення, ніж матеріальні речі, є базою життя. Його неможливо накопичити, примножити, повернути назад, передати, бо плине безупинно. Тому успіх, ефективність праці як новачка, так і керівника прямо залежать від вміння грамотно використовувати цей ресурс. Недарма Ветер Друккер висловив думку про те, що ця категорія є найдефіцитнішим капіталом, і, якщо людина не вміє правильно розпорядитись ним, вона не зможе зробити цього ні з чим іншим.
Щоб знайти реальну причину нераціональної втрати часу, продумати його планування, щоденний графік, визначити свій робочий стиль, корисно проводити інвентаризацію протягом кількох днів. Оцінка витрат допоможе наочно побачити помилки самоменеджменту.
Основні етапи:
Щоб зрозуміти першочерговість задач, корисно використовувати принцип «80/20». Ніколи не варто витрачати час на дії, які не допомагаютьв реалізації поставлених цілей.
Грамотне планування допоможе раціонально використовувати найцінніший ресурс – час. На старті необхідно визначити скільки займає кожен вид діяльності, провівши хронометраж як мінімум кілька днів, а найкраще 2 тижні. Витрачені сили на створення графіку в рази окупляться економією і більшим об’ємом виконаних робіт. Найкраще аналізувати втрати, продумувати справи на наступну добу саме звечора. Так ви зможете зробити повноцінні підсумки, легко переключитись в режим неробочого часу та відпочинку, а новий ранок почнеться не з хаосу, а конкретного алгоритму дій. Формат ідеально підходить для сфер зі стабільною, передбачуваною діяльністю. Проте іноді планування необхідне зранку, наприклад, для вирішення уточнюючих задач. Для фіксації думок використовують найбільш зручну річ – аркуш паперу, записник, щоденник, органайзер, персональній комп’ютер.
Переваги:
Експерти рекомендують складати план лише на певну частину робочого часу, як показує досвід, найкраще на 60%. Події, які важко передбачити,відволікаючі моменти, особисті інтереси, потреби неможливо запланувати повністю. Щоб розробити хороший графік, необхідно чітко розуміти спектр майбутніх справ, розподілити їх в залежності від пріоритетності на коротко-, середньо- і довгострокові. Для зручності перелік варто зафіксувати в спеціальному формулярі «Список справ і контроль за їх виконанням». Працювати над планами потрібно регулярно і системно, послідовно доводячи до кінця розпочате.
Базові принципи планування розпорядку дня:
При плануванні необхідно мислити альтернативно, по принципу «завжди є інший, кращий шлях». Робочі будні повинні бути насиченими і перетворювати плани у життя. В цьому допоможе створення особистого ідеального розпорядку дня, який дозволить все встигати, уникати стресів, не втрачати контроль над ситуацією.
Щоб розробити бездоганний графік дня для себе, враховуючи сферу діяльності, спектр завдань, важливо щоденно притримуватись принципів планування, пам’ятати про градацію завдань в залежності від їх пріоритетності, прив’язки до конкретного періоду. Бажано чергувати жорстке (для зустрічей) і гнучке (для необов’язкових завдань, які можна виконати будь-коли) розподілення часу.
Корисні поради для створення оптимального розпорядку дня:
Для розробки зручного графіку варто спробувати на практиці I-подібнийрозпорядок, який базується на моніторингу і управлінні задачами у порядку їх пріоритетності, використанні механізму впливу. Вибір найактуальніших для себе принципів керування часом, його аналіз і правильний розподіл справ допоможе створити ефективний графік для робочих та вихідних днів.
Короткий світловий день, холод і осіння мряка впливають на настрій, а втома, апатія і навіть легка депресія — компаньйони гнітючих осінніх днів. Втім, скористайтеся нашими порадами, щоб мінімізувати стрес від перебування в такій непривітній «компанії».
Новачок на роботі. До нього завжди придивляються. Від того наскільки новий співробітник уважний, тактовний та обачний залежить, як його прийме колектив, як складатимуться взаємини з керівництвом. Треба докласти чимало зусиль, щоб перше враження було гідним, адже другого шансу може й не бути.
В сучасному ритмі життя, коли треба скрізь встигнути і багато чого зробити, наша пам'ять час від часу дає збій. Не завжди пам'ятаємо, де лежать документи, забуваємо про заплановану зустріч, вийшовши з дому, важко згадуємо, чи вимкнули з розетки праску тощо. А причина такого збою – перевтома, часті хвилювання, і, як не дивно, одноманітність.
Підвищення по службі чи в іншій діяльності, досягнення популярності, слави тощо – це все кар'єра. А з чого починається це сходження і коли? На це запитання дає відповідь соціолог із Оксфорда Марк Тейлор.
Декілька порад від наших експертів про те, як, повернувшись до роботи, правильно застосувати «відновлений багаж сил».