Здавалося б, усі люди різні. Це так, якщо говорити про зовнішність. Але наші звички, страхи та побоювання більшою мірою однакові. Безумовно, більшість відвідувачів порталу Jobs.ua відчували і проживали ті хибні переконання, про які ми розкажемо нижче. І які заважають досягнути успіху на будь-якій роботі.
Що ж це за переконання?
Безліч наших комплексів, страхів та сумнівів ми звично проектуємо на роботу. Нам здається, що колеги – прудкіші та успішніші, що їм все вдається краще, а в нас так ніколи не вийде. Знайомо, чи не так? Виходить цікавий парадокс: навіть якщо ми впевнені у власному провалі, це ще не означає, що всі навколишні думають так само.
Як протидіяти цій хибній та шкідливій установці?
Щоразу, коли вас відвідає ця думка, женіть її чимдалі. Ця установка в більшості випадків просто зупиняє вас від наступних дій, не дає бодай спробувати. Нагадуйте, що наші суб’єктивні відчуття, наше сприйняття самих себе може бути сильно спотворене. Особливо, якщо ви з якихось причин відчуваєте комплекс неповноцінності. Тому оптимальний варіант – це змінити установку з «У мене нічого не вийде» на «Так, це трохи лячно та непросто, але я все ж спробую». Побачите, як усе зміниться.
Парадоксально звучить, але ця думка може викликати ще більше стресу та невпевненості у своїх силах. І дійсно – якщо все вийде, і вийде навіть краще, ніж ви задумували… що тоді? Як давати потім раду усім тим викликам, які прийдуть разом з успіхом? Адже не будемо забувати, що з успіхом прийдуть інші докорінні зміни в житті. Доведеться змінити свій спосіб життя, змінити звички і спосіб мислення. У випадку провалу легше – ви себе пожаліли, посумували на самоті чи поплакалися близькій людині в жилетку, оце й усе. А в цьому випадку вже так не вийде.
Як протидіяти цій провальній установці?
По-перше, подумайте про ті прекрасні можливості, які відкриє перед вами дорога успіху. По-друге, замість думати «А що, якщо вийде, що тоді?..» краще думайте: «Звичайно, все вийде, адже я рухаюся до своєї мети. Адже це саме те, до чого я прагну. І я в жодному разі не залишуся один – мої друзі, мої колеги мені допоможуть».
Погодьтеся, такий варіант звучить в рази краще.
Частенько фіксуєте в себе цю думку? Переживаєте, що ставлення інших людей зміниться, якщо ви досягнете успіху на роботі? Як би дивно це не звучало, але страхи про невдачу в кар’єрі можуть лякати значно менше, ніж страх того, що від вас відвернуться інші люди.
Безперечно, нам важко жити без схвалення інших людей, адже такий тип поведінки зазвичай закладається з дитинства. Але чим раніше ви збагнете, що звітуватися ви повинні тільки перед собою, тим краще. Найважливішою думкою для вас завжди повинна бути думка «А що я сам/сама думаю про себе?». А вже потім – думка інших людей: коханих, друзів, оточення. Виробляйте власні моральні орієнтири і кодекс честі, тоді вам легше буде прийняти той факт, що хтось, можливо, і відвернеться від вас, коли ви досягнете успіху на роботі.
А це обов’язково трапиться, хочете ви цього чи ні.
Короткий світловий день, холод і осіння мряка впливають на настрій, а втома, апатія і навіть легка депресія — компаньйони гнітючих осінніх днів. Втім, скористайтеся нашими порадами, щоб мінімізувати стрес від перебування в такій непривітній «компанії».
Новачок на роботі. До нього завжди придивляються. Від того наскільки новий співробітник уважний, тактовний та обачний залежить, як його прийме колектив, як складатимуться взаємини з керівництвом. Треба докласти чимало зусиль, щоб перше враження було гідним, адже другого шансу може й не бути.
В сучасному ритмі життя, коли треба скрізь встигнути і багато чого зробити, наша пам'ять час від часу дає збій. Не завжди пам'ятаємо, де лежать документи, забуваємо про заплановану зустріч, вийшовши з дому, важко згадуємо, чи вимкнули з розетки праску тощо. А причина такого збою – перевтома, часті хвилювання, і, як не дивно, одноманітність.
Підвищення по службі чи в іншій діяльності, досягнення популярності, слави тощо – це все кар'єра. А з чого починається це сходження і коли? На це запитання дає відповідь соціолог із Оксфорда Марк Тейлор.
Декілька порад від наших експертів про те, як, повернувшись до роботи, правильно застосувати «відновлений багаж сил».