Звичайно, ці поради будуть актуальні для тих працівників, які з певної причини бояться свого керівника. Що цікаво, причини цьому страху можуть бути як об’єктивні, так і цілком суб’єктивні. Портал з працевлаштування Jobs.ua ділиться з вами порадами, як перестати боятися свого керівника.
А якщо без іронії, причини такої поведінки працівників – геть різні. Звичайно, всі вони беруть початок від того факту, що підлеглі і керівництво перебувають на різних рівнях субординації. Тому підлеглі обирають зазвичай одну з цих моделей поведінки: або підлещуються до начальства, або бояться і працюються так завзято, що це призводить до вигорання.
Авторитет і влада начальства, його можливість впливати на кар’єру працівників і викликає цей страх, який не завжди є виправданим. Розглянемо, як приборкати свої страхи перед начальством.
Як уже зазначалося вище, причини страхів підлеглих перед керівництвом можуть бути суто суб’єктивними. Найважче в цьому плані доводиться людям з підвищеною тривожністю. Тут простежується чіткий закономірний ланцюжок: власна тривожність продукує не пов’язані з реальністю страхи, які автоматично переносяться на начальство. А ще людям з підвищеною тривожністю важлива більше думка інших людей, ніж своя власна; страх критики, відсутність ініціативи та страх критики – теж сюди.
Які тут напрошуються висновки? Звичайно ж, працювати з власною тривожністю. Тільки так зможете перестати боятися свого керівника.
Це не означає, що вам потрібно влаштовувати «опитування» серед інших працівників на тему, наскільки адекватно чи неадекватно поводиться ваше керівництво з підлеглими. Поговоріть з найбільш емоційно стійкими колегами щодо того, як вони спілкуються з начальством. І, що важливо, як реагують на критику з боку керівництва. Іноді такі працівники можуть дати справді гідні вашої уваги поради.
Якщо керівник дозволяє собі надто багато – кричить або лається на вас, – важливо навчитися вибудовувати особисті кордони. Просто подумайте, що доброго вам принесе така робота, якщо вона продукує «тонни» стресу? Адекватний керівник не дозволить собі таку поведінку. І навіть якщо в нього випаде «поганий» день, він обов’язково перепросить потім за негідну поведінку. А токсичний і не подумає цього робити, бо йому всі винні, особливо – підлеглі.
Пам’ятайте, що намагатися за будь-яку ціну потоваришувати з керівництвом – не найкраща стратегія для підлеглого. Ідеальний варіант – сформувати професійні відносини. За необхідності запитуйте поради і озвучуйте зворотний зв’язок.
І, звичайно, покращуйте свої професійні навички і не припиняйте вчитися, дізнаватися щось нове. І якщо доведеться полишати компанію з токсичним керівником на чолі, ви зробите це з легкою душею.
Часті блекаути й аварійні відключення електроенергії висувають нові стандарти до енергонезалежності. Причому як власного житла, так і бізнесу. Дізнайтеся, як компаніям і співробітникам потурбуватися про безперебійну роботу під час блекаутів.
Короткий світловий день, холод і осіння мряка впливають на настрій, а втома, апатія і навіть легка депресія — компаньйони гнітючих осінніх днів. Втім, скористайтеся нашими порадами, щоб мінімізувати стрес від перебування в такій непривітній «компанії».
Новачок на роботі. До нього завжди придивляються. Від того наскільки новий співробітник уважний, тактовний та обачний залежить, як його прийме колектив, як складатимуться взаємини з керівництвом. Треба докласти чимало зусиль, щоб перше враження було гідним, адже другого шансу може й не бути.
В сучасному ритмі життя, коли треба скрізь встигнути і багато чого зробити, наша пам'ять час від часу дає збій. Не завжди пам'ятаємо, де лежать документи, забуваємо про заплановану зустріч, вийшовши з дому, важко згадуємо, чи вимкнули з розетки праску тощо. А причина такого збою – перевтома, часті хвилювання, і, як не дивно, одноманітність.
Підвищення по службі чи в іншій діяльності, досягнення популярності, слави тощо – це все кар'єра. А з чого починається це сходження і коли? На це запитання дає відповідь соціолог із Оксфорда Марк Тейлор.