Хочеш втратити друга – позич йому гроші. Всім відоме це твердження, і чимало людей втрачали друзів після цього. Але не менш справедливим є ще одне негласне правило: друзів також не варто наймати до себе на роботу. Розглянемо разом із Jobs.ua, чому таке рішення може обернутися значними проблемами в майбутньому.
Звичайно, це твердження стосуватиметься не всіх друзів, а лише тих, хто не зможе розділити робочі стосунки та дружні. Але уявіть собі ситуацію: друг візьме за звичку згадувати в присутності ваших підлеглих курйозні випадки з дитинства і таке інше. Це щоразу ставитиме вас в незручну ситуацію, злитиме і дратуватиме. Вам потрібні ці зайві нерви? Звісно, ваш друг може й не усвідомлювати, наскільки це недоречно – розповідати на робочому місці всі ці історії, але хіба вам від того буде легше? Можливо, він у такий спосіб намагатиметься показати, що він з «босом» на короткій нозі. І в якийсь момент ви пошкодуєте про своє рішення взяти його на роботу.
Знову ж таки, все залежить від людини. Хтось, можливо, й намагатиметься працювати як слід, щоб виправдати довіру свого друга. Але найдуться і такі друзі, для яких стане великою спокусою нехтувати робочими обов’язками. Мовляв, мені все зійде з рук, бо начальник – мій друг. Що він мені зробить? Невже посміє звільнити свого друга? І в результаті почнуться недопрацювання, спізнення на роботу чи тривалі обіди. Зайве говорити, наскільки така поведінка дратуватиме інших працівників.
Подумайте, як реагуватимете на те, що друг з часом може попросити більшу зарплату. Як поставляться ваші співробітники, якщо дізнаються про це? Цілком очевидно, що їхня мотивація і бажання працювати у вашій компанії підуть вниз. А як почуватиметесь ви, не в змозі відмовити йому? Відмовити в проханні – друг образиться, бо вважатиме, що вам шкода трохи «накинути» йому зверху. Можливо, він навіть захоче помститися вам: саботуватиме свої обов’язки, поводитиметься зверхньо в присутності ваших підлеглих.
Рішення про звільнення свого друга може остаточно зруйнувати вашу дружбу. В протилежному випадку доведеться тримати на роботі некомпетентного працівника. Така ситуація викликатиме у вас додатковий стрес, а рішення про звільнення призведе до почуття провини.
Як бачимо, змішування дружби та ділових стосунків приховує багато потенційних пасток. Ви не зможете передбачити усе наперед, які наслідки матиме ваше бажання допомогти товаришу. Звичайно, прийом друга на роботу не завжди матиме описані вище наслідки. І все ж, якщо ви готові ризикнути, добре подумайте над своїм рішенням. І чи влаштують вас такі стосунки з другом – приятельські в житті та ієрархічні на роботі?
Словом, якщо ви постали перед таким викликом, одним з найкращих рішень буде чесна і відверта розмова з другом. Обговоріть всі деталі майбутньої співпраці, щоб кожен з вас добре зважив всі «за» і «проти».
Короткий світловий день, холод і осіння мряка впливають на настрій, а втома, апатія і навіть легка депресія — компаньйони гнітючих осінніх днів. Втім, скористайтеся нашими порадами, щоб мінімізувати стрес від перебування в такій непривітній «компанії».
Новачок на роботі. До нього завжди придивляються. Від того наскільки новий співробітник уважний, тактовний та обачний залежить, як його прийме колектив, як складатимуться взаємини з керівництвом. Треба докласти чимало зусиль, щоб перше враження було гідним, адже другого шансу може й не бути.
В сучасному ритмі життя, коли треба скрізь встигнути і багато чого зробити, наша пам'ять час від часу дає збій. Не завжди пам'ятаємо, де лежать документи, забуваємо про заплановану зустріч, вийшовши з дому, важко згадуємо, чи вимкнули з розетки праску тощо. А причина такого збою – перевтома, часті хвилювання, і, як не дивно, одноманітність.
Підвищення по службі чи в іншій діяльності, досягнення популярності, слави тощо – це все кар'єра. А з чого починається це сходження і коли? На це запитання дає відповідь соціолог із Оксфорда Марк Тейлор.
Декілька порад від наших експертів про те, як, повернувшись до роботи, правильно застосувати «відновлений багаж сил».