Хочеш втратити друга – позич йому гроші. Всім відоме це твердження, і чимало людей втрачали друзів після цього. Але не менш справедливим є ще одне негласне правило: друзів також не варто наймати до себе на роботу. Розглянемо разом із Jobs.ua, чому таке рішення може обернутися значними проблемами в майбутньому.
Звичайно, це твердження стосуватиметься не всіх друзів, а лише тих, хто не зможе розділити робочі стосунки та дружні. Але уявіть собі ситуацію: друг візьме за звичку згадувати в присутності ваших підлеглих курйозні випадки з дитинства і таке інше. Це щоразу ставитиме вас в незручну ситуацію, злитиме і дратуватиме. Вам потрібні ці зайві нерви? Звісно, ваш друг може й не усвідомлювати, наскільки це недоречно – розповідати на робочому місці всі ці історії, але хіба вам від того буде легше? Можливо, він у такий спосіб намагатиметься показати, що він з «босом» на короткій нозі. І в якийсь момент ви пошкодуєте про своє рішення взяти його на роботу.
Знову ж таки, все залежить від людини. Хтось, можливо, й намагатиметься працювати як слід, щоб виправдати довіру свого друга. Але найдуться і такі друзі, для яких стане великою спокусою нехтувати робочими обов’язками. Мовляв, мені все зійде з рук, бо начальник – мій друг. Що він мені зробить? Невже посміє звільнити свого друга? І в результаті почнуться недопрацювання, спізнення на роботу чи тривалі обіди. Зайве говорити, наскільки така поведінка дратуватиме інших працівників.
Подумайте, як реагуватимете на те, що друг з часом може попросити більшу зарплату. Як поставляться ваші співробітники, якщо дізнаються про це? Цілком очевидно, що їхня мотивація і бажання працювати у вашій компанії підуть вниз. А як почуватиметесь ви, не в змозі відмовити йому? Відмовити в проханні – друг образиться, бо вважатиме, що вам шкода трохи «накинути» йому зверху. Можливо, він навіть захоче помститися вам: саботуватиме свої обов’язки, поводитиметься зверхньо в присутності ваших підлеглих.
Рішення про звільнення свого друга може остаточно зруйнувати вашу дружбу. В протилежному випадку доведеться тримати на роботі некомпетентного працівника. Така ситуація викликатиме у вас додатковий стрес, а рішення про звільнення призведе до почуття провини.
Як бачимо, змішування дружби та ділових стосунків приховує багато потенційних пасток. Ви не зможете передбачити усе наперед, які наслідки матиме ваше бажання допомогти товаришу. Звичайно, прийом друга на роботу не завжди матиме описані вище наслідки. І все ж, якщо ви готові ризикнути, добре подумайте над своїм рішенням. І чи влаштують вас такі стосунки з другом – приятельські в житті та ієрархічні на роботі?
Словом, якщо ви постали перед таким викликом, одним з найкращих рішень буде чесна і відверта розмова з другом. Обговоріть всі деталі майбутньої співпраці, щоб кожен з вас добре зважив всі «за» і «проти».
Так склалося, що в процесі найму більше прийнято звертати увагу на вміння і сильні сторони кандидата. Професійні досягнення і досвід — це чудово, але рекрутер не може знати апріорі, якою людиною є кандидат перед ним. Нижче спробуємо з’ясувати, які риси кандидата мають насторожити рекрутера.
Токсичні люди становлять більшу проблему, ніж здається на перший погляд. Вони можуть перетворити улюблену роботу на справжнісіньке пекло. Звичайно, якщо працюють поруч з нами. В цій статті пропонуємо поміркувати над життєвими уроками, які можна отримати від спілкування з токсичними колегами.
Окрім того, як і що ми говоримо, важливу роль у спілкуванні відіграють міміка, рухи руками, постановка тіла. Але, на жаль, ми часто забуваємо про це, та й особливого значення не надаємо. А даремно. Від того, як ми поводимося на співбесіді, переговорах, ділових зустрічах, може залежати наша кар'єра.
Від попередніх поколінь зумери відрізняються передусім посиленим прагненням до життєвого балансу, гнучкості й свободи у виборі роботи. Та чи варто сприймати на ринку праці їхню амбітність як недолік? Давайте поміркуємо над цим питанням, а ще спробуємо розвінчати міфи про їхній підхід до роботи і життя.
Часті блекаути й аварійні відключення електроенергії висувають нові стандарти до енергонезалежності. Причому як власного житла, так і бізнесу. Дізнайтеся, як компаніям і співробітникам потурбуватися про безперебійну роботу під час блекаутів.