Хочеш втратити друга – позич йому гроші. Всім відоме це твердження, і чимало людей втрачали друзів після цього. Але не менш справедливим є ще одне негласне правило: друзів також не варто наймати до себе на роботу. Розглянемо разом із Jobs.ua, чому таке рішення може обернутися значними проблемами в майбутньому.
Звичайно, це твердження стосуватиметься не всіх друзів, а лише тих, хто не зможе розділити робочі стосунки та дружні. Але уявіть собі ситуацію: друг візьме за звичку згадувати в присутності ваших підлеглих курйозні випадки з дитинства і таке інше. Це щоразу ставитиме вас в незручну ситуацію, злитиме і дратуватиме. Вам потрібні ці зайві нерви? Звісно, ваш друг може й не усвідомлювати, наскільки це недоречно – розповідати на робочому місці всі ці історії, але хіба вам від того буде легше? Можливо, він у такий спосіб намагатиметься показати, що він з «босом» на короткій нозі. І в якийсь момент ви пошкодуєте про своє рішення взяти його на роботу.
Знову ж таки, все залежить від людини. Хтось, можливо, й намагатиметься працювати як слід, щоб виправдати довіру свого друга. Але найдуться і такі друзі, для яких стане великою спокусою нехтувати робочими обов’язками. Мовляв, мені все зійде з рук, бо начальник – мій друг. Що він мені зробить? Невже посміє звільнити свого друга? І в результаті почнуться недопрацювання, спізнення на роботу чи тривалі обіди. Зайве говорити, наскільки така поведінка дратуватиме інших працівників.
Подумайте, як реагуватимете на те, що друг з часом може попросити більшу зарплату. Як поставляться ваші співробітники, якщо дізнаються про це? Цілком очевидно, що їхня мотивація і бажання працювати у вашій компанії підуть вниз. А як почуватиметесь ви, не в змозі відмовити йому? Відмовити в проханні – друг образиться, бо вважатиме, що вам шкода трохи «накинути» йому зверху. Можливо, він навіть захоче помститися вам: саботуватиме свої обов’язки, поводитиметься зверхньо в присутності ваших підлеглих.
Рішення про звільнення свого друга може остаточно зруйнувати вашу дружбу. В протилежному випадку доведеться тримати на роботі некомпетентного працівника. Така ситуація викликатиме у вас додатковий стрес, а рішення про звільнення призведе до почуття провини.
Як бачимо, змішування дружби та ділових стосунків приховує багато потенційних пасток. Ви не зможете передбачити усе наперед, які наслідки матиме ваше бажання допомогти товаришу. Звичайно, прийом друга на роботу не завжди матиме описані вище наслідки. І все ж, якщо ви готові ризикнути, добре подумайте над своїм рішенням. І чи влаштують вас такі стосунки з другом – приятельські в житті та ієрархічні на роботі?
Словом, якщо ви постали перед таким викликом, одним з найкращих рішень буде чесна і відверта розмова з другом. Обговоріть всі деталі майбутньої співпраці, щоб кожен з вас добре зважив всі «за» і «проти».
Змінюватися в кращий бік, безперечно, варто. Та чи треба прив’язуватися до конкретної дати — Нового року, понеділка, першого числа? Спробуємо розібратися в цій статті.
В наш час недостатньо просто йти в ногу з часом. Потрібні інновації, щоб досягати успіху в бізнесі чи кар’єрі. А щоб створювати інновації, потрібні люди з інноваційним мисленням. Простіше кажучи, лідери. Розбираємося, як «прокачати» силу людських зв’язків у 2025 році, бо це справжній каталізатор майбутніх здобутків.
Опанування технік саморегуляції, пошук власних ресурсів для відновлення енергії стають справжнім викликом сьогодення. Розвиток таких навичок є критично важливим скілом для підтримки ментального здоров’я. Ми підібрали для вас дієві поради, як підтримати працівників під час кризи.
Робота HR-спеціаліста містить чимало викликів. Трапляється так, що кандидат технічно підкований на всі сто, але із soft skills спостерігаються проблеми. Що треба знати досвідченому HR-фахівцю, щоб коректно відмовити кандидату?
Кандидати не люблять виконувати тестові завдання, факт. Цьому є цілком логічне пояснення: банально витрачений час. Якщо не візьмуть на роботу, цей час буде змарновано. Тож давайте розберемося, тестові завдання це все-таки перевірка здібностей чи безкоштовна праця на недобросовісного роботодавця?