Звичайно ж, друкарська машинка на світлині – більше для привернення вашої уваги. Адже говорити ми будемо про майстерність саме комп’ютерного набору. І якщо у ваші робочі обов’язки входить робота з текстом – ця стаття від порталу Jobs.ua неодмінно стане вам у нагоді.
Ця помилка притаманна багатьом людям, які по роботі змушені багато працювати з текстами. Замість тире ставлять дефіс «-», і це неправильно. Згідно пунктуації потрібно ставити тире «–». Так само в українській мові ми ставимо тире, коли відділяємо авторську мову всередині діалогів. Ви зрозуміли, про що йдеться?
Приклад:
– Ми ставимо тире, коли відкриваємо діалог, – сказав лектор всім присутнім, а ті ствердно закивали головами, мовляв, зрозуміли. – А з дефісом ми пишемо ось такі слова…
Все зрозуміло, чи не так? Переривання прямої мови і її продовження відділяємо за допомогою «тире». І автору все зрозуміло, і читачам потім приємно читати такий текст, тобто з правильно оформленими діалогами.
Але це не всі помилки з написанням діалогів.
Ще одна розповсюджена помилка – це знак табуляції після тире чи помилкового дефісу перед діалогом. Справа в тому, що Word автоматично ставить табуляцію перед дефісом чи тире, коли ви ставите один із цих знаків на початку нового абзацу. Навіть якщо ви скопіювали собі «–» за допомогою поради, описаної в попередній статті, все одно редактор спробує його відділити за допомогою табуляції.
Прибрати цю табуляцію легко і просто. Все, що вам потрібно зробити, коли ви за допомогою комбінації клавіш Ctrl+V помістили тире «–» на початок абзацу, щоб розпочати діалог – це натиснути ще одну чудову комбінацію Ctrl+Z, тобто скасування попередньої дії. Але, що цікаво, в цьому конкретному випадку скасування не вашої дії, а скасування автоматичної табуляції. Адже це була остання виконана дія програми, а не ваш пробіл після «тире».
Отже, ще раз: після надрукованого тире на початку абзацу ви ставите пробіл, Word намагається вставити автоматичну табуляцію замість звичайного пробілу, ви тиснете Ctrl+Z – і редактор перетворює табуляцію на той самий пробіл, який ви, власне, й хотіли поставити після тире, щоб відділити його від першого слова. Але майте на увазі, що першу букву ви робите великою власноруч, тобто за допомогою комбінації «Shift + буква», або за допомогою CapsLock. А все тому, що Word не перетворюватиме першу букву на велику, як це відбувається автоматично після крапки. Ніби й невеликі такі нюанси, але їхнє знання і використання на практиці суттєво полегшує роботу з текстом.
Візьмемо для прикладу англійську мову. В англійській діалоги на письмі позначаються верхніми зворотними лапками; що цікаво, перед початком діалогу ставиться лапка, хвостик якої спрямований доверху, а закриття діалогу позначається лапкою, хвостик якою спрямований донизу. Ось така цікава особливість передачі діалогів в англійській мові на письмі.
В нашій мові прийнято виокремлювати певний фрагмент тексту ось такими лапками « », які ще називаються лапки-ялиночки. Багато хто замість «ялиночок» помилково ставить такі лапки ” ”. Їх доречно ставити лише в одному випадку: якщо вам потрібно всередині лапок виділити якийсь текст ще одними лапками. У всіх інших випадках – лапки-ялиночки.
І ставляться такі лапки «» дуже просто, за допомогою комбінації клавіш Shift+2. Будь ласка, не дякуйте. Просто користуйтесь, щоб працювати з текстами як профі.
Якщо вам сподобалася ця тема, тобто покращення навичок роботи з друкованим текстом, одну з наступних статей присвятимо ще одній важливій темі. А саме – список найважливіших, найнеобхідніших комбінацій гарячих клавіш, які суттєво полегшать вам набір і редагування текстів будь-якої складності.
Прояви дискримінації на співбесідах зазвичай не вибиваються зі стандартного кола питань. Хоча іноді HR-спеціалісти можуть і здивувати. Сьогодні з’ясовуємо, як відповідати кандидату в подібних ситуаціях.
Ще в часи пандемії фрилансерські заробітки для багатьох українців стали справжнім порятунком. Відтак чимало батьків усвідомили просту істину: потрібно не лише вчити дітей фінансовій грамотності, а й зацікавлювати дитину фрилансом. Як це робити? Детальніше читайте в статті.
Робочі зустрічі не завжди минають ефективно, бажані результати залежать від низки факторів. Чому так відбувається і як цьому запобігти, — читайте в статті.
Насправді це серйозна проблема багатьох людей, тобто вміння працювати з власною агресією. З’ясуємо разом з Jobs.ua, як правильно працювати з агресією і знайти їй краще застосування, аніж ображати одне одного в соцмережах.
Змінюватися в кращий бік, безперечно, варто. Та чи треба прив’язуватися до конкретної дати — Нового року, понеділка, першого числа? Спробуємо розібратися в цій статті.