UARU
Ваш акаунт не активовано. Перевірте пошту. 
  1. Робота в Україні
  2. Публікації про роботу
  3. Все про роботу
  4. Це важливо знати кожному
  5. Просунуті навички комп’ютерного набору-2: працюйте з текстами як профі

Просунуті навички комп’ютерного набору-2: працюйте з текстами як профі

2.02.2023 246
Просунуті навички комп’ютерного набору-2: працюйте з текстами як профі

Просунуті навички комп’ютерного набору-2: працюйте з текстами як профі

2.02.2023     246

Звичайно ж, друкарська машинка на світлині – більше для привернення вашої уваги. Адже говорити ми будемо про майстерність саме комп’ютерного набору. І якщо у ваші робочі обов’язки входить робота з текстом – ця стаття від порталу Jobs.ua неодмінно стане вам у нагоді.

Тире «–» перед діалогами

Ця помилка притаманна багатьом людям, які по роботі змушені багато працювати з текстами. Замість тире ставлять дефіс «-», і це неправильно. Згідно пунктуації потрібно ставити тире «–». Так само в українській мові ми ставимо тире, коли відділяємо авторську мову всередині діалогів. Ви зрозуміли, про що йдеться?

Приклад:

– Ми ставимо тире, коли відкриваємо діалог, – сказав лектор всім присутнім, а ті ствердно закивали головами, мовляв, зрозуміли. – А з дефісом ми пишемо ось такі слова…

Все зрозуміло, чи не так? Переривання прямої мови і її продовження відділяємо за допомогою «тире». І автору все зрозуміло, і читачам потім приємно читати такий текст, тобто з правильно оформленими діалогами.

Але це не всі помилки з написанням діалогів.

Прибираємо табуляцію легко і просто

Ще одна розповсюджена помилка – це знак табуляції після тире чи помилкового дефісу перед діалогом. Справа в тому, що Word автоматично ставить табуляцію перед дефісом чи тире, коли ви ставите один із цих знаків на початку нового абзацу. Навіть якщо ви скопіювали собі «–» за допомогою поради, описаної в попередній статті, все одно редактор спробує його відділити за допомогою табуляції.

Прибрати цю табуляцію легко і просто. Все, що вам потрібно зробити, коли ви за допомогою комбінації клавіш Ctrl+V помістили тире «–» на початок абзацу, щоб розпочати діалог – це натиснути ще одну чудову комбінацію Ctrl+Z, тобто скасування попередньої дії. Але, що цікаво, в цьому конкретному випадку скасування не вашої дії, а скасування автоматичної табуляції. Адже це була остання виконана дія програми, а не ваш пробіл після «тире».

Отже, ще раз: після надрукованого тире на початку абзацу ви ставите пробіл, Word намагається вставити автоматичну табуляцію замість звичайного пробілу, ви тиснете Ctrl+Z – і редактор перетворює табуляцію на той самий пробіл, який ви, власне, й хотіли поставити після тире, щоб відділити його від першого слова. Але майте на увазі, що першу букву ви робите великою власноруч, тобто за допомогою комбінації «Shift + буква», або за допомогою CapsLock. А все тому, що Word не перетворюватиме першу букву на велику, як це відбувається автоматично після крапки. Ніби й невеликі такі нюанси, але їхнє знання і використання на практиці суттєво полегшує роботу з текстом.

Використовуйте лише лапки-ялиночки «»

Візьмемо для прикладу англійську мову. В англійській діалоги на письмі позначаються верхніми зворотними лапками; що цікаво, перед початком діалогу ставиться лапка, хвостик якої спрямований доверху, а закриття діалогу позначається лапкою, хвостик якою спрямований донизу. Ось така цікава особливість передачі діалогів в англійській мові на письмі.

В нашій мові прийнято виокремлювати певний фрагмент тексту ось такими лапками « », які ще називаються лапки-ялиночки. Багато хто замість «ялиночок» помилково ставить такі лапки ” ”. Їх доречно ставити лише в одному випадку: якщо вам потрібно всередині лапок виділити якийсь текст ще одними лапками. У всіх інших випадках – лапки-ялиночки.

І ставляться такі лапки «» дуже просто, за допомогою комбінації клавіш Shift+2. Будь ласка, не дякуйте. Просто користуйтесь, щоб працювати з текстами як профі.

Якщо вам сподобалася ця тема, тобто покращення навичок роботи з друкованим текстом, одну з наступних статей присвятимо ще одній важливій темі. А саме – список найважливіших, найнеобхідніших комбінацій гарячих клавіш, які суттєво полегшать вам набір і редагування текстів будь-якої складності.

Читайте також

  • Вчитися у всіх, не наслідувати нікого12 листопад, 2024

    Новачок на роботі. До нього завжди придивляються. Від того наскільки новий співробітник уважний, тактовний та обачний залежить, як його прийме колектив, як складатимуться взаємини з керівництвом. Треба докласти чимало зусиль, щоб перше враження було гідним, адже другого шансу може й не бути.

  • Як все пам’ятати, а не забувати?22 жовтень, 2024

    В сучасному ритмі життя, коли треба скрізь встигнути і багато чого зробити, наша пам'ять час від часу дає збій. Не завжди пам'ятаємо, де лежать документи, забуваємо про заплановану зустріч, вийшовши з дому, важко згадуємо, чи вимкнули з розетки праску тощо. А причина такого збою – перевтома, часті хвилювання, і, як не дивно, одноманітність.

  • Читання в юному віці – кар'єра у майбутньому 28 вересень, 2024

    Підвищення по службі чи в іншій діяльності, досягнення популярності, слави тощо – це все кар'єра. А з чого починається це сходження і коли? На це запитання дає відповідь соціолог із Оксфорда Марк Тейлор.

  • Як полегшити вихід на роботу після відпустки? 8 вересень, 2024

    Декілька порад від наших експертів про те, як, повернувшись до роботи, правильно застосувати «відновлений багаж сил».

  • Піднімайся і йди30 серпень, 2024

    Впавши, піднімаємося, обтрушуємо одяг, хочемо зробити крок, але біль у забитих колінах не дає ступити. Адже йти треба, хоча б до медпункту. Одні встають і, перемагаючи біль, йдуть далі, а в інших сил вистачає лише до кабінету лікаря або самому перев'язати собі рани, а деякі не можуть навіть піднятися від сильних забитих місць, розчарування та зневіри. Що робити і як допомогти собі?


↑ Вгору