Програміст - одна з самих затребуваних та високооплачуваних професій на ринку праці України. Ще понад 10 років вона буде утримуватись в топах рейтингу професій, тому багато батьків, хто намагаються змалечку познайомити дітей з нею. Адже під загальним поняття “програміст” може критися насправді конкретний фахівець за знаннями та конкретними здібностями. Звісно, у батьків виникає купа зворотних питань: “А якщо дитина не захоче ставати програмістом?”, “Нащо дитині пробувати писати програми?”, “Де програмування може знадобитися дитині в житті?”. Навіть якщо дитина в результаті не захоче обрати програмування в якості професії, є, як мінімум, п’ять вагомих причин чому корисно навчати дітей програмуванню та чому і де це вміння може виявитися корисним в майбутньому.
Якщо вам здається, що програмування - це лише коди й нічого більше, то ваша думка хибна. Це ще й багато потрібних здібностей, які можна отримати в процесі навчання, виконання конкретних завдань. І поки у дитини достатньо вільного часу, а будь-які знання саме в цьому віці засвоюються швидко, чому б не зацікавити дитину цією професією. Можливо, це стане не тільки хобі, а й подальшим покликанням на все життя.
Дитячий вік - найкращий для засвоєння
Викладачі програмування стверджують, що найкращим віком для вивчення цієї науки буде 6-10 років. Проте фахівці IT-сфери й вчені стверджують, що чим раніше дитина почне навчання, тим краще. Саме в цьому віці дітям легше дається вивчення нової інформації, вони легше освоюють новітні технології й мають достатньо вільного часу, щоб осягнути новий предмет. Страхи батьків пов’язані з тим, що дитині буде досить складно вивчити цей предмет, особливо в цьому віці, спроможні на провал, адже насправді предмет програмування не складніше за вивчення будь-якої іноземної мови. До того ж програма підібрана дуже вдало, відповідно віковим особливостям дітей. Хороші викладачі-практики, що вміють донести до дитини матеріал в ігровій формі також сприяють тому, щоб дитина з легкістю осягнула матеріал курсу. Найчастіше навчання та викладання предмета відбувається в ігровій формі, інтерактивне, мобільне та цікаве, щоб у дітей виникало бажання продовжувати навчання.
Активний розвиток логіки у дітей починається у віці 7-років, але дітей молодших на рік або два легше зацікавити й вони бажають дізнатися нового про цей світ і його будову з великим натхненням. Деякі батьки скептично ставляться до того, що їхні діти в такому віці витрачатимуть час за роботою за комп’ютером. Однак програмування для них – це можливість дізнатися, як створюються їхні улюблені мультфільми та відеоігри, як влаштовано те, чим ми користуємося щодня. І навіть якщо Ваша дитина через роки вибере іншу професію, не пов’язану з програмуванням, то вона отримує загальну інформацію щодо функціонування багатьох сучасних речей, що знадобляться їй у житті.
Корисні навички логічного мислення та аналізу
Головне в програмуванні - навчитися міркувати логічно, мислити послідовно та аналізувати. Пошук вирішення завдань вимагає від дитини комплексного підходу і дисципліни. Дуже часто завдання пов’язані з вирішенням, чому програма не працює відповідно. Застосувавши покроковий аналіз, дитина може простежити логіку й обчислити помилку. Як відомо, в програмуванні навіть пропущена двокрапка може спричинити збій усієї програми. Це привчає дітей до порядку та уважності з малечку. Крім уміння знаходити розв'язання проблеми, програмування вчить шукати способи та можливості уникати можливих проблем – створювати код без помилок, який займає якомога менше пам’яті й часу для написання. Таким чином, Стислість і простота – важливі принципи, які можна використати та в інших сферах життя.
Уміння змалечку працювати в команді
Зазвичай програмісти й працюють в команді, взаємодіючи з колегами. Тому для малих програмістів викладачі також намагаються розробити відповідні умови, в яких вони зможуть практикувати ці здібності. Спільна робота над проєктом здатна навчити розуміти всіх членів команди, як їх діяльність впливає на інших людей, і як знаходити спільну мову з оточуючими. Крім цього командна робота привчає дітей не соромитись просити допомогу інших, правильно шукати потрібну людину, яка зможе допомогти чи поділитися знаннями, адаптувати запозичений код у колеги задля власних потреб.
Знання програмування розширює можливості
Знання програмування розширює можливості дітей в майбутньому для працевлаштування. IT-сфера - одна з найперспективніших в майбутньому. Саме в цій галузі продовжують розширюватись спеціальності та їх застосування. Так само, як володіння іноземною мовою, знання основ науки програмування в цифрову епоху – показник освіченості як сучасної людини, так і потенційного співробітника для роботодавця. У всіх зафіксоване твердження: людина, що вміє програмувати – вміє логічно мислити, і це може стати значною перевагою в подальшому житті.
Уміння мислити нестандартно, креативно
Креативне нестандартне мислення - те, чим здивуєш сьогодні роботодавця на співбесіді. Саме таких спеціалістів ринок праці й шукає наразі. Цінність креативного мислення неймовірно зросла останні кілька років. Якщо раніше вміння нешаблонно мислити асоціювався здебільшого з обов’язками креативних спеціальностей, то зараз спектр застосування креативу сильно розширився. Добре, якщо дитина обдарована креативністю мислення з народження, проте для багатьох це навичок, який слід опановувати та розвивати. Дітям змалечку прив’язують творчість, і програмування - це ще одна можливість сформувати її, адже саме діти можуть генерувати вражаючі вільні ідеї. Креативне мислення, яке діти здатні опанувати на уроках програмування допоможуть:
Причин захопити дитину програмуванням достатньо і всі вони корисні для подальшого формування особистості в соціумі.
Новачок на роботі. До нього завжди придивляються. Від того наскільки новий співробітник уважний, тактовний та обачний залежить, як його прийме колектив, як складатимуться взаємини з керівництвом. Треба докласти чимало зусиль, щоб перше враження було гідним, адже другого шансу може й не бути.
В сучасному ритмі життя, коли треба скрізь встигнути і багато чого зробити, наша пам'ять час від часу дає збій. Не завжди пам'ятаємо, де лежать документи, забуваємо про заплановану зустріч, вийшовши з дому, важко згадуємо, чи вимкнули з розетки праску тощо. А причина такого збою – перевтома, часті хвилювання, і, як не дивно, одноманітність.
Підвищення по службі чи в іншій діяльності, досягнення популярності, слави тощо – це все кар'єра. А з чого починається це сходження і коли? На це запитання дає відповідь соціолог із Оксфорда Марк Тейлор.
Декілька порад від наших експертів про те, як, повернувшись до роботи, правильно застосувати «відновлений багаж сил».
Впавши, піднімаємося, обтрушуємо одяг, хочемо зробити крок, але біль у забитих колінах не дає ступити. Адже йти треба, хоча б до медпункту. Одні встають і, перемагаючи біль, йдуть далі, а в інших сил вистачає лише до кабінету лікаря або самому перев'язати собі рани, а деякі не можуть навіть піднятися від сильних забитих місць, розчарування та зневіри. Що робити і як допомогти собі?