Коли ви бачите, що виконання робочих обов’язків вже не так захоплює, як раніше, або взагалі не захоплює, та й на додачу втомлює і дратує, це означає, що ви потрапили в рутину. Чи може вона заважати побудові кар’єрі? Так, може. Рутина пригнічує бажання розвиватися, вбиває креативність, а, значить, може суттєво завадити вашій кар’єрі.
Для початку розберемося, що ж означає дане поняття. Слово «рутина» бере початок з французької мови («routine»), і означає воно «торований шлях». З часом цим словом почали означувати наслідування певному шаблону, тобто механізацію дій, де немає місця чомусь новому, творчому. Також воно означає певний застій, своєрідний «день бабака», коли кожен день рухається, наче по колу. Такий стан справ може загнати в депресію навіть психологічно здорових людей.
І не варто плутати рутину з професіоналізмом. На відміну від рутини, «професіоналізм» означає володіння чималим багажем знань і набутого досвіду, що й дозволяє швидко та якісно вирішувати найскладніші робочі завдання.
Буває таке, що людину настільки заїсть рутинне виконання робочих обов’язків, що вона вирішує змінити роботу. Але подібна постановка питання може допомогти на деякий час, а потім усе повторюється. Проблема полягає в тому, що варто самому постійно розвиватися і пізнавати щось нове. Ніщо не заважає офісному працівнику опановувати у вільний час – а, можливо, і не тільки у вільний від роботи час – якусь нову спеціальність, щоб потім випробувати свої навички у дії.
І якщо говорити про саму робочу рутину, її не варто сприймати лише в негативному руслі. Багато людей змушені працювати на одному місці роботи, бо це дає почуття безпеки, а якщо людина сімейна, то вона думає в першу чергу про те, щоб стабільно поповнювати сімейний бюджет, а не пускатися у сумнівні авантюри. Ризик, безсумнівно, благородна справа, але не тоді, коли на ваших плечах лежить відповідальність за ще кількох членів родини.
Якщо рутина долає вас і відбирає бажання працювати, пам’ятайте, що тільки ви можете з нею впоратися. Змініть бачення ситуації, будь-якими способами підвищуйте інтерес до своєї роботи. Поставте короткочасну ціль – наприклад, за 30 днів пройти якийсь важливий тренінг, який ви давно відкладали, чи опанувати щось нове. Зосередження на короткочасній цілі збагатить робочі будні нові знаннями і враженнями. І взагалі – експериментуйте, бо хіба життя дано нам не для цього?
Якщо робочі будні минають виключно в серйозній атмосфері, така робота швидко наскучить. Якщо вам пощастило з начальником, який по характеру трошки Майкл Скотт (персонаж американського ситкому «Офіс»), то з такою людиною в якості боса повсякденна рутина не видаватиметься настільки гнітючою. Звичайно, можна розбавляти офісні будні розіграшами над колегами, але в кар’єрному плані це навряд чи допоможе. А от робочу рутину це дещо згладить.
Мається на увазі можливість взяти відпустку, щоб відпочити від роботи, перезавантажитися емоційно і психологічно. Після цікавої відпустки навіть банальні робочі задачі не будуть здаватися такими сірими та одноманітними. Та й вихідні дні збавляйте не біля комп’ютера з телевізором, тоді й робочі дні сприйматимуться яскравіше. Тим паче, буде про що поговорити з колегами.
Ще один чудовий варіант «шокової терапії» – це корпоративний відпочинок, який можна проводити в рамках колективу (офіційно), так і влаштовувати неофіційні зустрічі («без краваток»). Оптимальний варіант такої зустрічі – це година-півтори (і бажано без алкоголю). Та й на роботі потім буде цікавіше спілкуватися з цими колегами, з якими ви зустрічалися в неформальній обстановці.
Попри те, що офіси цієї компанії славляться незвичним оформленням, робочі дні її працівників теж не позбавлені рутини. Але гнучкий робочий графік частково допомагає її уникнути. Якщо співробітник воліє раніше приходити і раніше йти з роботи – його право. Головне, це виконувати вчасно свої повсякденні обов’язки. Також компанія надає чимало свободи своїм працівникам в плані розстановки пріоритетів та плануванні робочих задач, а також можливість відносно вільно переміщатися між проектами. Звичайно, солідна зарплата і бонуси теж допомагають ставитися до робочої рутини як щось само собою зрозуміле. І якщо говорити в цілому, більшість працівників задоволені своєю роботою в Google.
Як свідчать самі працівники Facebook’у, їхня робота в цій компанії позначається атмосферою єднання і дружелюбності. Складно сказати, чи вдалося Марку Цукенберґу створити новий формат корпоративної культури, але офіси його компанії відрізняє те, що вони швидше нагадують спільноти по інтересам, ніж просто набір людей, які виконують певні функції.
Погодьтеся, працювати в такому колективі значно приємніше, коли ви об’єднані зі своїми колегами спільними інтересами і мотивами. В такій обстановці навіть понаднормова робота не буде обтяжувати.
Якщо говорити про дітище Ілона Маска, тут доволі неоднозначна ситуація. З одного боку, Ілон відомий тим, що полюбляє ставити нереалістичні дедлайни, що поряд із постійними змінами в напрямках реалізації проектів призводить до вигорання працівників. З іншого боку, для компанії характерний мікроменеджмент та егалітаризм, коли рядові співробітники доповідають про результати своєї роботи безпосередньо Ілону Маску. Така організаційна структура ефективна тим, що передові ідеї та геніальні осяяння простих підлеглих безперешкодно минають бюрократичні перепони. Чи не тому Tesla змогла завоювати такі сильні позиції в автомобільній галузі, бо в ній царює дух підприємництва і переважає атмосфера стартапу?
Опанування технік саморегуляції, пошук власних ресурсів для відновлення енергії стають справжнім викликом сьогодення. Розвиток таких навичок є критично важливим скілом для підтримки ментального здоров’я. Ми підібрали для вас дієві поради, як підтримати працівників під час кризи.
Робота HR-спеціаліста містить чимало викликів. Трапляється так, що кандидат технічно підкований на всі сто, але із soft skills спостерігаються проблеми. Що треба знати досвідченому HR-фахівцю, щоб коректно відмовити кандидату?
Кандидати не люблять виконувати тестові завдання, факт. Цьому є цілком логічне пояснення: банально витрачений час. Якщо не візьмуть на роботу, цей час буде змарновано. Тож давайте розберемося, тестові завдання це все-таки перевірка здібностей чи безкоштовна праця на недобросовісного роботодавця?
Дорогі партнери, колеги, друзі!
Щиро вітаємо вас із Різдвом Христовим та Новим роком!
Шановні клієнти!
Напередодні нового року пропонуємо знижки на період з 23 грудня по 31 січня.