Сучасний світ диктує постійно нові правила в спілкуванні між людьми як особисті, так і робочі. Діловий етикет не просто звук в повсякденному робочому процесі, це важлива складова відносин в робочому колективі, що допомагає їх підпорядковувати. Сьогодні діловий етикет зачіпає не тільки сферу партнерських, ділових, робочих відносин в повсякденні, а й у вигляді телефонних розмов, листуванні в електронній пошті чи месенджерах.
При працевлаштуванні на роботу перед роботодавцем стоїть завдання повністю ознайомити з правилами праці в компанії. І це також діловий етикет, адже це призводить до порушення встановлених корпоративних норм. Тому можна стверджувати, що дотримання ділового етикету кожним співробітником компанії вигідно виділяє співробітника, бо він:
Отже, ми вже розібрались, що діловий етикет має складові: дрес-код, спілкування з колегами (в офісі, по телефону, в листуванні), робоче місце, переговори й інші індивідуальні корпоративні правила. Давайте спробуємо їх розглянути більш детально.
Уявіть собі, на важливі переговори приходить людина в футболці та джинсах. Ваша перша реакція? Щось відбувається не те, чи людина потрапила не в той кабінет, щось таке. Щоб уникнути подібних ситуацій, Jobs.ua радить використовувати наступні правила щодо дрес-коду:
Робоче місце також може сказати про вас дуже багато. Воно повинно бути завжди чистим, охайним, особливо, якщо ви приймаєте у себе на робочому місці інших людей. Краще за всього використовувати блокноти замість наліпок, які тільки нагромаджують робоче місце. Обов’язково майте біля робочого місця смітник, а ще краще смітник для сортування сміття. Після кожного робочого дня розчищайте робоче місце від непотрібних речей та складайте все на свої місця.
Не останнє значення в зовнішньому виді співробітника має міміка та жести. Якщо ви не маєте здогадки, як виглядаєте зі сторони, то зверніть увагу на наступні аспекти: постава, положення голови, де знаходяться ваші руки, та в якій позі, наскільки ви робите повільні рухи. До речі, можете прислухатись наступних порад:
Дотримуйтесь ділового етикету, це перший крок до вашого успіху на робочому місці.
Новачок на роботі. До нього завжди придивляються. Від того наскільки новий співробітник уважний, тактовний та обачний залежить, як його прийме колектив, як складатимуться взаємини з керівництвом. Треба докласти чимало зусиль, щоб перше враження було гідним, адже другого шансу може й не бути.
В сучасному ритмі життя, коли треба скрізь встигнути і багато чого зробити, наша пам'ять час від часу дає збій. Не завжди пам'ятаємо, де лежать документи, забуваємо про заплановану зустріч, вийшовши з дому, важко згадуємо, чи вимкнули з розетки праску тощо. А причина такого збою – перевтома, часті хвилювання, і, як не дивно, одноманітність.
Підвищення по службі чи в іншій діяльності, досягнення популярності, слави тощо – це все кар'єра. А з чого починається це сходження і коли? На це запитання дає відповідь соціолог із Оксфорда Марк Тейлор.
Декілька порад від наших експертів про те, як, повернувшись до роботи, правильно застосувати «відновлений багаж сил».
Впавши, піднімаємося, обтрушуємо одяг, хочемо зробити крок, але біль у забитих колінах не дає ступити. Адже йти треба, хоча б до медпункту. Одні встають і, перемагаючи біль, йдуть далі, а в інших сил вистачає лише до кабінету лікаря або самому перев'язати собі рани, а деякі не можуть навіть піднятися від сильних забитих місць, розчарування та зневіри. Що робити і як допомогти собі?