З моменту початку повномасштабної війни український бізнес зазнав значних втрат та трансформації. Креативній індустрії, як і будь-якій іншій сфері діяльності довелось приймати нові умови праці й миритися з відтоком фахівців, зниженням платоспроможності, новими труднощами реалій. Це спричинило вихід багатьох спеціалістів на ринок Європи та Америки задля пошуку нових джерел заробітку. За даними Українського культурного фонду приблизно 20% з усіх українців, хто зараз перебуває за кордоном фахівці креативного сектору. Тож які нагальні віяння та зміни перебувають в креативній сфері наразі?
Подальший наратив щодо ситуації навколо України
По-перше, з початку війни перед креативним сектором постало завдання просвітницької діяльності та утримання аудиторій в курсі того, що відбувається, бути провідником серед простору новин та сформувати правильно правильні наративи щодо подій в країні. Перші місяці українці намагались привернути увагу всієї європейської спільноти до подій в країні, й коли нам це вдалось зробити, ми отримали купу уваги інших країн та відомих особистостей. Навколо було багато хайпу. По-друге, наразі ця ситуація трішки змінюється, адже завдання для креативної спільноти: утримати цю увагу через розповіді про талановиту українську спільноту. А тому й той бізнес, що продовжує співпрацювати із замовниками та компаніями за кордоном - це ще одна можливість посприяти позитивному клімату розвитку українського бізнесу.
Підбір відповідного tone of voice
Звісно ж, що й обрати tone of voice дуже важливо для комунікації про проєкти. Варто зупинитися і проаналізувати те, що у вас вже є, щоб зрозуміти, чи у правильному напрямку ви рухайтеся. Виділіть час, щоб взяти під контроль свою репутацію, яку створює тон спілкування з партнерами, співробітниками та клієнтами в тому числі. Про що ж говорити?
Говорити про тренди у світі
Креативна економіка та бізнес в цілому досить чутливі до технологічних, соціально-економічних, політичних, екологічних тенденцій. Глобальні мегатренди впливають на бізнес-моделі, типи зайнятості, розвиток навичок працівників тощо. Тож говорити про тренди у світі завжди буде актуальною темою обговорення.
Виходити за межі власного досвіду та сфери
Це дуже важлива і потрібна навичка постійно навчатися чомусь новому і впроваджувати нові знання у своє життя. Це дозволяє й залучати ще більшу аудиторію клієнтів, яка б могла знайти щось потрібне й корисне для себе.
Формувати нові принципи й інституції
Треба пам’ятати, що саме ми, саме зараз формуємо нові інституції, на яких будуть базуватися нові стандарти та принципи. Наразі натхнення та потенціал людей дуже високий, і це допомагає реагувати на запити та виклики. Їхня проактивність, адаптивність, креативність, освіченість, самоорганізованість задають темпу та диктують спрямованість бізнесу.
Турбуватися та піклуватися про думку інших: клієнтів, партнерів, співробітників
Дуже важливим чинником позитивного теплого фідбеку зі сторони клієнтів, партнерів, співробітників є ваша турбота. Якщо вони відчувають цю підтримку з вашого боку, то віддача не примусить вас чекати та ви відразу отримаєте фідбек.
Попит вакансій на ринку праці
Ринок праці наразі продовжує перебувати у складних умовах, адже кількість вакансій від здобувачів значно перевищує кількість попиту роботодавців. А це ще один привід звертатися до закордонних роботодавців щодо відкритих вакансій. Більшість з тих спеціалістів, хто втратили роботу через війну, пробують себе в діджитал і намагаються спробувати свої сили в якості маркетолога, контент-спеціаліста, тестувальника, дизайнера тощо.
Інша половина все частіше шукає роботу за кордоном. Головним критерієм позитивного відгуку роботодавця при цьому є знання англійської на рівні Upper-Intermediate, достатнього для вільного спілкування та розв'язання робочих питань. На жаль, це основна проблема, через яку більшість фахівців креативної індустрії відкладають до останнього спробувати пошуки роботи в інших країнах.
Отже сучасним фахівцям креативної сфери доводиться бути в центрі подій і вчасно та грамотно реагувати на виклики. Якщо хочете досягти успіху в цьому, то візьміть до уваги наступні поради від Jobs.ua.
Інвестуйте у своє навчання та навчання співробітників
Навіть попри загальну економічну кризу компетентні співробітники завжди потрібні. Але компанії часто не можуть закрити ці вакансії через невідповідність між наявними та затребуваними уміннями та навичками спеціаліста. Тому важливо розуміти, яких навичок зараз не вистачає ринку й де їх можна отримати, та інвестувати у своє навчання. Це стосується й керівників, які залишилися без досвідчених спеціалістів через їх відтік в інші країни. Тож він завжди повинен бути напоготові надати спеціалістам можливість удосконалити вміння чи навчитися в відповідній потребі.
Ось кілька важливих навичок, які варто розвивати вже зараз:
У креативних індустріях також цінується мультидисциплінарність: на ринку праці більший попит на фахівців, які вміють вдало поєднувати різні навички. Це дозволяє працювати на стику різних сфер та швидше адаптуватися до змін. Тому сьогодні варто розвиватися відразу в кількох сферах і використовувати ці знання у своїй роботі.
Підтримуйте та розширюйте власні комунікації
Щоб налагоджувати нові контакти, варто брати участь у ситуаційних чи постійних онлайн-подіях для представників різних сегментів креативних індустрій. Також, якщо ви вже давно у своїй індустрії, то зробіть документ корисних контактів. Адже вони постійно кудись діваються і втрачаються. Це допоможе вам залишатися на зв’язку з ними завжди й мати спеціаліста під рукою.
Розподіляйте правильно власні ресурси
Сьогодні ми намагаємось правильно розподілити власні ресурси та час, щоб встигнути все. Волонтерство та благодійність потребуватимуть нашого залучення ще довго. Важливо виділяти відсоток на благодійність, аби це було стабільно та без шкоди собі. Те саме і з плануванням часу на волонтерські ініціативи: краще приділяти їм третину свого часу, але стабільно, аніж швидко вигоріти від максимального навантаження й закинути волонтерство взагалі.
Не обмежуйтесь лише однією мовою
Кожна країна має свої культурні особливості. Наприклад, якщо ви хочете мати сталі партнерства з французькими компаніями, треба володіти французькою мовою, тому що французи вважають за краще не використовувати англійську. Багато спеціалістів, які виїхали за кордон або почали активніше співпрацювати з міжнародними партнерами, зрозуміли, що однієї англійської для якісної й сталої комунікації недостатньо. Тому не обмежуйтесь знанням тільки однієї мови. Краще за всього проаналізуйте та дізнайтесь скількома мовами розмовляють в тому регіоні, куди ви перебрались. Це допоможе краще визначитись з мовою, яку можна залучити до вивчення найближчим часом.
Намагайтесь більше взаємодіяти з конкурентами
До повномасштабної війни українські компанії креативного ринку більше конкурували між собою за клієнтів та найкращих спеціалістів. Тепер важливою стає кооперація: не уникати конкуренції, коли вона здорова і допомагає компаніям ставати кращими та допомагати один одному, де це можливо, об’єднуватись, аби діяти ефективніше.
Використовуйте ефективні інструменти для мотивації та самомотивації
Чи помічали ви, як під час стресу команда відчуває сфокусованість уваги, продуктивності. Тому керівникам варто розробити свої способи комунікації зі співробітниками, щоб робочі процеси були ефективнішими. Але не забувайте й про самомотивацію. Важливо не тільки надихати, а й відшукувати для себе мотивацію, щоб стимулювати спеціалістів на нові звершення. Візьміть за правило обговорювати з командою їх біль та потреби, щоб грамотно використовувати цю інформацію задля мотивації колективу.
Так склалося, що в процесі найму більше прийнято звертати увагу на вміння і сильні сторони кандидата. Професійні досягнення і досвід — це чудово, але рекрутер не може знати апріорі, якою людиною є кандидат перед ним. Нижче спробуємо з’ясувати, які риси кандидата мають насторожити рекрутера.
Токсичні люди становлять більшу проблему, ніж здається на перший погляд. Вони можуть перетворити улюблену роботу на справжнісіньке пекло. Звичайно, якщо працюють поруч з нами. В цій статті пропонуємо поміркувати над життєвими уроками, які можна отримати від спілкування з токсичними колегами.
Окрім того, як і що ми говоримо, важливу роль у спілкуванні відіграють міміка, рухи руками, постановка тіла. Але, на жаль, ми часто забуваємо про це, та й особливого значення не надаємо. А даремно. Від того, як ми поводимося на співбесіді, переговорах, ділових зустрічах, може залежати наша кар'єра.
Від попередніх поколінь зумери відрізняються передусім посиленим прагненням до життєвого балансу, гнучкості й свободи у виборі роботи. Та чи варто сприймати на ринку праці їхню амбітність як недолік? Давайте поміркуємо над цим питанням, а ще спробуємо розвінчати міфи про їхній підхід до роботи і життя.
Часті блекаути й аварійні відключення електроенергії висувають нові стандарти до енергонезалежності. Причому як власного житла, так і бізнесу. Дізнайтеся, як компаніям і співробітникам потурбуватися про безперебійну роботу під час блекаутів.