UARU
Ваш акаунт не активовано. Перевірте пошту. 
  1. Робота в Україні
  2. Публікації про роботу
  3. Цікаво про бізнес
  4. Секрети успіху великих компаній
  5. Історія успіху «Старбакс» – як створити кавову імперію практично з нуля

Історія успіху «Старбакс» – як створити кавову імперію практично з нуля

2.06.2020 3161
Історія успіху «Старбакс» – як створити кавову імперію практично з нуля

Історія успіху «Старбакс» – як створити кавову імперію практично з нуля

2.06.2020     3161

Успіх кожної легендарної компанії – це унікальна історія. Не став винятком всесвітньо відомий кавовий бренд «Старбакс», історія якого розпочалася в далекому 1970 році з кількох кав’ярень у місті Сіетл, штат Вашингтон. Jobs.ua пропонує здійснити короткий екскурс в історію найбільшої кавової імперії сучасності.

Коли прості любителі кави – вчитель англійської мови Джеррі Болдуїн, вчитель історії Зев Сінгл та письменник Гордон Боукер задумали відкрити власний магазин з продажу кавових бобів, навряд чи вони змогли передбачити, що через кілька десятиліть на компанію, яку вони заснували, чекає грандіозний успіх (чистий прибуток Starbucks у 2018 році склав 4,5 млрд. доларів).

Ці чоловіки спершу навіть не подавали еспресо у своїх кав’ярнях, а основоположний принцип легендарного бренду – висока якість за високою ціною – з’явився багатьма роками пізніше. Все змінилося, коли в «Старбакс» прийшов геніальний управлінець Гордон Шульц.

Менеджмент вирішує все

«Батьки не могли зрозуміти, що саме привабило мене в Starbucks. В 1982 році я покинув добре оплачувану престижну роботу заради того, що колись являло собою маленьку мережу з п’яти кав’ярень в Сіетлі. Але я бачив Starbucks не такою, якою вона була, а якою могла бути. Вона миттєво полонила мене поєднанням пристрасті і достовірності».

Так згадував у своїй книзі «Як чашка за чашкою будувалась Starbucks» кілька десятиліть по тому Говард Шульц – чоловік, який зміг вивести невеличкий американський бренд на світовий рівень. І закріпити його успіх назавжди, хоча в цій компанії – зрештою, як і у всіх інших великих компаній – траплялися у власній історії не найкращі сторінки. Компанія переживала злети і падіння, але завжди наче заново прокладала собі шлях до успіху і нових вершин.

«Старбакс» – це кав’ярні преміум-класу. Це означає, що ви отримаєте якісну каву, нехай і за високу ціну. Компанія і не приховує того, що орієнтована на людей із середнім і високим рівнем достатку. Що ж, так було у всі часи – за неодмінно стабільну якість та розкручене ім’я доводиться сплачувати трохи більшу ціну.

Ці речі чудово розумів Говард Шульц. Він також спеціально їздив у Італію, щоб збагнути і перейняти секрети успіху тамтешніх кав’ярень. Адже для італійців дружня бесіда за чашечкою ароматного еспресо – це важлива складова їхнього способу життя. Перебуваючи в Італії, Шульц також зауважив, що кав’ярні в італійських містах знаходяться на кожній вулиці. Люди приходили туди, щоб поспілкуватися і приємно провести дозвілля. В ті часи в Штатах не всі люди навіть вживали каву, не те щоб приходити в спеціальне місце, щоб у дружній компанії насолодитись ароматним напоєм. Гордон Шульц вирішив це змінити. І, звичайно, йому це вдалося. Нестримна енергія Шульца, його уява, фантазія і талант управлінця зробили в сумі те, що не вдалося здійснити трійці засновників «Старбакс» – завоювати спершу всю Америку, а згодом і весь світ.

Чому компанію назвали «Старбакс» і як з’явився її знаменитий логотип?

Як назвеш корабель – так він і попливе. Ця фраза має безпосереднє відношення до кавового бренду, адже назву для своєї компанії тріо засновників обрали з роману «Мобі Дік» Германа Мелвілла. Старбак – так звали першого помічника капітана Ахава, одного з головних героїв роману. Ну а логотип компанії – це зображення русалки-сирени, яка своїм заворожливим співом і неземною красою заманює до себе моряків. Що ж, вдаліший логотип і не придумаєш. В наш час у сітях «Старбакса» опинились мільйони фанатів кави у всіх куточках світу.

Секретна зброя Starbucks

Відмінний кавовий смак, великий асортимент напоїв і якісне обладнання. Яскрава упаковка. Високі стандарти обслуговування. Цими пунктами по праву пишається «Старбакс». Але ці складові – далеко не єдині компоненти від загальної формули успіху кавової імперії.

Власники компанії з великою увагою ставляться як до своїх клієнтів, так і до працівників. У книзі, яка згадувалась вище, Говард Шульц наголошує, що мотивовані працівники віддають своїй справі душу і серце. Керівник повинен ділитися з підлеглими своїми радощами і планами, а та єдність, яку відчувають люди, працюючи в згуртованому колективі – це основа корпоративної етики Starbucks. І, як ми можемо бачити в реальності, ці принципи діють з великою ефективністю. Як зазначив у своїй книзі Говард Шульц: «Успіх – ніщо, якщо ви приходите до фінішу на самоті».

Поваги заслуговує і той факт, що від недавніх пір в кав’ярнях дозволили відвідувати вбиральні людям, які нічого не замовляють. Тепер в кав’ярні «Старбакс» можна просто зайти і посидіти, попрацювати за ноутбуком чи насолодитися приємною атмосферою, не витративши жодного центу. Чи багато компаній можуть пишатися подібним підходом і увагою до людей? Навряд чи.

Культура обслуговування в Старбакс

(Культура обслуговування для Starbucks – це не просто слова. Це ціла філософія.)

Starbucks і Україна

В Україні немає жодної кав’ярні всесвітньовідомого бренда. І, на превеликий жаль, їхня поява найближчим часом не передбачається. Цьому є багато причин, які характеризують нашу країну не з найкращого боку.

По-перше, недосконале законодавство і недотримання банальної етики в ділових стосунках. Шанованому американському бренду чужі і незрозумілі звичайні для українського бізнесу практики – працювати через підставних осіб, не сплачувати податки чи пропонувати людям зарплату «в конверті».

По-друге, негативна репутація нашої країни в світі. Корумпованість наших чиновників і правоохоронних органів – сумнозвісна сторона нашої дійсності. А репутація в цивілізованому світі означає дуже багато. Хто захоче працювати з ненадійним компаньйоном, який в будь-яку хвилину може «кинути», наплювавши на всі попередні домовленості та угоди? А представники бізнесу в Україні саме так і чинять, ставлячи власні недолугі амбіції і короткочасну вигоду на перше місце. А мали б ставити на перше місце репутацію та повагу до власного бренду, як це робили і завжди робитимуть у Starbucks. Звичайно, маються на увазі не всі українські компанії, а більше йдеться про ситуацію загалом.

Що хочеться сказати наостанок? Успіх «Старбакса» полягає у тому, що її керівники ніколи не зупиняються на досягнутому. І ніколи не зупиняться, адже важлива складова будь-якого успіху – це постійний розвиток і самовдосконалення.

Читайте також

  • Тривожні сигнали: 5 рис, які мають насторожити рекрутера17 грудень, 2024

    Так склалося, що в процесі найму більше прийнято звертати увагу на вміння і сильні сторони кандидата. Професійні досягнення і досвід — це чудово, але рекрутер не може знати апріорі, якою людиною є кандидат перед ним. Нижче спробуємо з’ясувати, які риси кандидата мають насторожити рекрутера.

  • Токсичні колеги: 7 життєвих уроків, які працюють на вас11 грудень, 2024

    Токсичні люди становлять більшу проблему, ніж здається на перший погляд. Вони можуть перетворити улюблену роботу на справжнісіньке пекло. Звичайно, якщо працюють поруч з нами. В цій статті пропонуємо поміркувати над життєвими уроками, які можна отримати від спілкування з токсичними колегами.

  • Робота над помилками (у спілкуванні) 8 грудень, 2024

    Окрім того, як і що ми говоримо, важливу роль у спілкуванні відіграють міміка, рухи руками, постановка тіла. Але, на жаль, ми часто забуваємо про це, та й особливого значення не надаємо. А даремно. Від того, як ми поводимося на співбесіді, переговорах, ділових зустрічах, може залежати наша кар'єра.

  • Покоління зумерів: розвінчуємо міфи про їхній підхід до роботи і життя 4 грудень, 2024

    Від попередніх поколінь зумери відрізняються передусім посиленим прагненням до життєвого балансу, гнучкості й свободи у виборі роботи. Та чи варто сприймати на ринку праці їхню амбітність як недолік? Давайте поміркуємо над цим питанням, а ще спробуємо розвінчати міфи про їхній підхід до роботи і життя.

  • Безперебійна робота під час блекаутів: як адаптуватися компаніям та працівникам28 листопад, 2024

    Часті блекаути й аварійні відключення електроенергії висувають нові стандарти до енергонезалежності. Причому як власного житла, так і бізнесу. Дізнайтеся, як компаніям і співробітникам потурбуватися про безперебійну роботу під час блекаутів.


Часто шукають

↑ Вгору