Відеодзвінки – невід’ємна частина робочих буднів. А з початком пандемії COVID-19 відеозв’язок став рятівним канатом для багатьох людей, які раптово опинилися закритими в чотирьох стінах власних будинків і квартир. І все було б добре, але є одне «але».
В березні одна з дослідницьких лабораторій Microsoft досліджувала важливу проблему: як постійні відеодзвінки впливають на діяльність мозку. І якщо ваша робота пов’язана з постійними відео-конференціями і нарадами, ви не виходите зі Скайпу чи Зуму в робочий час, Jobs.ua підготували для вас матеріал, як навчитися відпочивати від постійних відеодзвінків, і як протидіяти стресу, який може з’явитися як результат надмірного навантаження від тривалих сеансів відеозв’язку.
Працівники лабораторії «Microsoft Human Factors Lab» тестували півтора десятка волонтерів, замірюючи впродовж експерименту показники мозкової активності. Волонтерів розділили на дві групи – з тією різницею, що учасники другої групи робили між півгодинними зустрічами 10-хвилинну перерву (відпочиваючи і медитуючи при цьому через спеціальний додаток Headspace). Учасники першої групи жодних перерв між зустрічами не мали, а наступного дня учасники експерименту помінялися між собою.
Що встановили дослідники? Вони виявили, що відсутність перерви між відеодзвінками швидко втомлює мозок учасників першої групи. У випадку з другою групою, всього лиш 10-хвилинна перерва між зустрічами суттєво знижує рівень стресу, що й було продемонстровано піддослідними. Після відпочинку мозок працює активніше, він швидко включається в роботу.
Отже, відпочивати на робочому місці потрібно не лише для того, щоб не виглядати втомленим наприкінці дня, а й щоб протягом дня краще виконувати робочі завдання та бути активнішим у розмовах.
Які рекомендації можуть дати в зв’язку з отриманими даними спеціалісти дослідницької лабораторії Microsoft? Перелічимо їх за порядком:
Новачок на роботі. До нього завжди придивляються. Від того наскільки новий співробітник уважний, тактовний та обачний залежить, як його прийме колектив, як складатимуться взаємини з керівництвом. Треба докласти чимало зусиль, щоб перше враження було гідним, адже другого шансу може й не бути.
В сучасному ритмі життя, коли треба скрізь встигнути і багато чого зробити, наша пам'ять час від часу дає збій. Не завжди пам'ятаємо, де лежать документи, забуваємо про заплановану зустріч, вийшовши з дому, важко згадуємо, чи вимкнули з розетки праску тощо. А причина такого збою – перевтома, часті хвилювання, і, як не дивно, одноманітність.
Підвищення по службі чи в іншій діяльності, досягнення популярності, слави тощо – це все кар'єра. А з чого починається це сходження і коли? На це запитання дає відповідь соціолог із Оксфорда Марк Тейлор.
Декілька порад від наших експертів про те, як, повернувшись до роботи, правильно застосувати «відновлений багаж сил».
Впавши, піднімаємося, обтрушуємо одяг, хочемо зробити крок, але біль у забитих колінах не дає ступити. Адже йти треба, хоча б до медпункту. Одні встають і, перемагаючи біль, йдуть далі, а в інших сил вистачає лише до кабінету лікаря або самому перев'язати собі рани, а деякі не можуть навіть піднятися від сильних забитих місць, розчарування та зневіри. Що робити і як допомогти собі?