Одразу зауважимо, що автоматизувати будь-яку роботу і отримувати гроші за просто так не вдасться. Йдеться лише про певні професії, які дозволять за допомогою нескладних скриптів налаштувати рутинні робочі процеси. В цій статті, на прикладі цієї історії, продемонструємо вам, чому вивчати програмування – це чудова ідея. Навіть якщо ви не плануєте іти в ІТ.
А тепер – трохи деталей.
Уявіть собі ситуацію – ви працюєте ІТ-співробітником в компанії, яка спеціалізується на наданні, приміром, юридичних послуг. І вам щодня доводиться опрацьовувати безліч вхідної документації, а саме – цифрових доказів, які потрібні юристам під час судових процесів. І от ви в якийсь момент задумуєтеся над тим, а не оцифрувати б цю нудну щоденну роботу, і нехай парочка нескладних скриптів виконують за мене всю роботу?
Сказано – зроблено. Щоправда, сталося це під час пандемії. Наш герой, коли розпочався весь цей світовий треш із коронавірусом, попросився працювати віддалено. А вже на дистанційці, ще в першу неділю роботи, цей працівник написав, налаштував і вдосконалив роботу простого скрипта, який від того моменту… виконував усю роботу за нього. В результаті працівнику не лишалося нічого іншого, як грати у відеоігри цілими днями та займатися домашніми справами. Все, що він робив за «робочого дня» – перевіряв результати роботи програми. На все про все в нього затрачалося 10 хвилин.
І ось нещодавно він прославився на «Реддіті», опублікувавши допис під назвою «Я автоматизував свою роботу рік тому і нікому про це не сказав». Лише за один день під його дописом з’явилося 5 тис. коментарів.
В своєму дописі він розповів, як усе було. З’ясувалося, що він працює на звичайну собі адвокатську фірму. Щодня фірма отримує на пошту тисячі цифрових документів, фотографій і т.д. Його робота полягала в тому, щоб відвантажувати ці документи на хмарне сховище, заодно перевіряючи їх на достовірність.
Ну а потім цю роботу почав виконувати за нього досить простенький скрипт. І цей скрипт, до речі – вірніше, більшу його частину – кмітливий айтішник отримав за допомогою Google, пошукавши інфу в інтернеті за допомогою двох простих запитів: «.bat transfer files» та «.bat як передавати тільки певні типи файлів». В результаті – декілька рядків коду в «PowerShell», і 90 тис. доларів на рік він почав отримувати фактично за просто так. Шах і мат, любі друзі.
І дійсно, цьому ІТ-працівнику є за що подякувати пандемії. Його задумка стала реальною лише тому, що він почав працювати віддалено: з офісу такі «фокуси» він би не зміг провернути. Що цікаво, в дописі він пояснив, що йому спершу допікала провина за те, що за нього всю роботу виконує комп’ютерна програмка. Але потім він дійшов висновків, що ця ситуація вигідна як йому, так і його фірмі. Ось що він написав у своєму дописі: «Спочатку мені здавалося, що я ніби обкрадаю свою юридичну фірму. Але зрештою я переконав себе, що поки всі щасливі та задоволені, значить, я виконую саме те, задля чого мене взяли на роботу. Всі завдання виконуються вчасно, а я отримую радість від життя».
Хіба не так, власне?
Тепер цей тямущий чолов’яга має достатньо часу, щоб не лише грати відеоігри і чілитися цілими днями. Він займається особистим проектом і активно його розвиває. До речі, в своєму дописі він також поділився своїм рішенням, яке стосується роботи написаного ним скрипта, якщо його коли-небудь надумають звільнити. Оскільки скрипт працює на його комп’ютерній техніці, тому якщо його звільнять, програмки-автоматизатора, відповідно, теж не стане. Тому таку страховку цей ІТ-фахівець про всяк випадок має.
Про що кажуть в коментарях?
Ось вам декілька промовистих коментарів під його дописом, які, даруйте за тавтологію, не потребують жодних коментарів:
Звичайно, більшість коментаторів перебували в захопленні від кмітливості цього чоловіка. Але найшлися й ті, хто злісно наїхав на автора допису, вважаючи, що він обманює свого роботодавця. Також їх цікавило питання, наскільки це легально – писати таку програмку і видавати її роботу за свою? Знаходилися й такі, що розвивали цю думку ще далі. Ну наприклад, він же повинен спілкуватися в робочих чатах, відповідати на дзвінки, чи не так? А раз так, то й виходить, що він регулярно казав їм неправду. Ну а вже адвокати, на яких він працює, знайдуть спосіб, щоб засудити такого працівника.
І все ж більшість коментаторів були на боці цього кмітливого чолов’яги. А ви як вважаєте, дорогі читачі – правильно вчинив цей ІТ-спеціаліст, чи все-таки ні? Можливо, ви вже навіть призадумалися, а чи не зможете й ви автоматизувати певні рутинні процеси на своєму місці? І якщо є така можливість – чому б і ні, власне?
Але для цього вам потрібно буде вивчити опанування. Що ж, це цікаво, корисно і, як бачите, чудово розвиває логічне мислення і гнучкість вашого розуму.
Часті блекаути й аварійні відключення електроенергії висувають нові стандарти до енергонезалежності. Причому як власного житла, так і бізнесу. Дізнайтеся, як компаніям і співробітникам потурбуватися про безперебійну роботу під час блекаутів.
Короткий світловий день, холод і осіння мряка впливають на настрій, а втома, апатія і навіть легка депресія — компаньйони гнітючих осінніх днів. Втім, скористайтеся нашими порадами, щоб мінімізувати стрес від перебування в такій непривітній «компанії».
Новачок на роботі. До нього завжди придивляються. Від того наскільки новий співробітник уважний, тактовний та обачний залежить, як його прийме колектив, як складатимуться взаємини з керівництвом. Треба докласти чимало зусиль, щоб перше враження було гідним, адже другого шансу може й не бути.
В сучасному ритмі життя, коли треба скрізь встигнути і багато чого зробити, наша пам'ять час від часу дає збій. Не завжди пам'ятаємо, де лежать документи, забуваємо про заплановану зустріч, вийшовши з дому, важко згадуємо, чи вимкнули з розетки праску тощо. А причина такого збою – перевтома, часті хвилювання, і, як не дивно, одноманітність.
Підвищення по службі чи в іншій діяльності, досягнення популярності, слави тощо – це все кар'єра. А з чого починається це сходження і коли? На це запитання дає відповідь соціолог із Оксфорда Марк Тейлор.