UARU
Ваш акаунт не активовано. Перевірте пошту. 
  1. Робота в Україні
  2. Публікації про роботу
  3. Все про роботу
  4. Це важливо знати кожному
  5. Як не втратити інтерес до роботи?

Як не втратити інтерес до роботи?

29.07.2021 534
Як не втратити інтерес до роботи?

Як не втратити інтерес до роботи?

29.07.2021     534

Якщо вам видається, що цілком і повністю загублений інтерес до роботи можна пояснити тим, що ваші робочі обов’язки вже давно вам набридли – це не зовсім так. Може трапитися так, що ми самі по тій чи іншій причині вбиваємо інтерес до своєї праці. Причин тут можна виділити декілька. Давайте пройдемося по всіх пунктах за порядком і з’ясуємо деякі важливі речі, через які саме причини кожен з нас може втратити інтерес до своєї роботи.

«Раніше було цікаво, а зараз – ні…»

Це питання та всі інші питання з розряду – «Зникло захоплення», «Мені більше не подобається займатися тим, чим займаюся», – ці питання не завжди означають, що ваша робота вже не дає вам потенціалу для росту. Може трапитися, що якісь інші негаразди у вашому житті блокують можливість… побачити нові можливості на своєму робочому місці.

Так буває іноді, коли розум заклопотаний якимось сумнівами, ваганнями і страхами. Ці негативні емоції і відчуття відбивають бажання не лише роботою займатися, а й усіма іншими корисними справами: власними хобі, спортом, читанням корисних книг і саморозвитком. Бачите, скільки негативу несе подібне «самобичування»? Тому вивільніть свою життєву енергію з полону страхів, невірних установок і стереотипної поведінки. Тільки так ви зможете спрямувати цю енергію на свою роботу, подивитися на неї з інших сторін. Повірте, інтерес до роботи одразу зросте.

Ви банально перепрацювались

Навіть від найкращої роботи іноді хочеться відпочити. Особливо коли її надто багато у вашому житті. Організму потрібно відпочивати, і він обов’язково дасть збій, якщо ви звикли працювати без вихідних, по вечорах і відпустки.

Як цього уникнути? Вам потрібно знайти баланс сил. Що це означає? Якщо ви відчуваєте, що робота замість задоволення починає вас напружувати, що ви все більше стресуєте і практично на рівному місці хвилюєтеся через несуттєві дрібниці – це означає, що вам потрібно трохи збавити обороти. Наприклад, принтер поламався чи папір зажувався в ньому. Насправді – це ж дрібниці, несуттєві дрібнички, через які ніколи не потрібно хвилюватися.

До речі, ловіть корисну пораду: якщо у вас трапилася на роботі якась невелика халепа, не поспішайте одразу нервуватися, бігти на перекур чи готувати зайву чашку кави. Краще згадайте і повторіть про себе цю простеньку мантру: «Нехай це буде найбільшим розчаруванням у моєму житті». Які мудрі слова, не знаходите? Адже ми частенько віддаємо чимало уваги таким несуттєвим дрібницям, і хвилюємося там, де цього точно не треба було робити.

Ну давайте поміркуємо: і що з того, що вам потрібно терміново щось роздрукувати і віддати начальнику? Нічого, почекає, бо трапилася екстрена ситуація, яка від вас не залежить. Це насправді не такі вже й важливі речі, як ми звикли собі уявляти. Робота – не вовк, в ліс не втече; кожен начальник зможе почекати навіть найважливіший в світі звіт трохи довше. На пів години чи годину. Такі проблеми не варті тих зайвих хвилювань, які тільки ведуть до стресу. А стрес руйнує наш організм – як на фізіологічному, так і на психічному рівні. До речі, в статті про ментальне здоров’я і помічні ліки для нього ви, можливо, знайдете дещицю цікавих для себе відомостей. Принаймні, поживу для роздумів – обов’язково.

Увага багато вирішує

Наскільки усвідомлено ви підходите до того, що робите? Ваші думки витають десь далеко-далеко («А Свєта новий айфон купила», «А Толік на море поїхав, а ми – ні», і т.д.)? Якщо ви так робите під час виконання своїх безпосередніх обов’язків, тоді перестаньте так робити. Навчіться збирати увагу в одному місці і в один час.

Давайте візьмемо для прикладу якусь просту механічну роботу, яка не потребує великих ментальних зусиль. Приміром, розкладання товару на полицях. Нудно і сумно? Може, й так. А тепер поміркуйте над іншим моментом: коли ви здійснюєте якусь подібну механічну і просту роботу, ваш мозок розвантажений для будь-яких завдань. Фантастично звучить? Але ж це правда! І ту увагу, яку ви розпорошили на якісь несуттєві речі (про Свєту і Толю згадувалось вище), ви можете зібрати в одному місці і подумати над вирішенням якихось інших проблем, які лежать взагалі далеко від сфери ваших безпосередніх робочих обов’язків.

Ніби просто, так? Але потрібно навчитися акумулювати всю свою увагу в одному місці. Як ось цей спортсмен, який вміє зосередитися коли потрібно, і робить дуже швидко і якісно.

Внутрішній спокій - сила!

Тепер перенесіть цей шаблон на будь-яку ситуацію в житті. Наприклад – прийшли в зал позайматися? Хочете гарну фігуру? То позаймайтеся осмислено, з увагою. Як ви фізично віддаєтеся в підходах, так само і в плані уваги і концентрації дійте. Наш мозок – дивовижний орган, і його можна й треба перепрограмувати собі на користь.

Прогрес особистості і ваш власний час – як це пов’язано з нашою темою?

Виходить, що такими простими діями можна потроху «перепрограмовувати» мозок на новий лад. Спочатку буде деякий дискомфорт, але пізніше, коли ви відчуєте, що ваш мислєннєвий процес якісно покращився, вам це навіть сподобається. Вам захочеться піти ще далі і дізнатися про себе, про свій організм ще більше. І правильно, чому ж ні? Це і називається прогрес, або ж становлення, особистості, її розвиток у всіх можливих відношеннях. Бо є одне просте правило: якщо ви не розвиваєтеся, значить, ви деградуєте. І навіть якщо безцільно тупцяєтесь на місці, ви все одно деградуєте. Чому? Бо втрачається час, найцінніший ресурс на планеті. Найцінніший через одну просту причину: він не відновлюється. Немає на нашій планеті родовища часу, щоб прийти до нього і почерпати звідти трохи днів, місяців і років.

Тому осмислене ставлення до власного часу дозволить вам не втрачати інтерес до вашої роботи. Ви завжди зможете придумати щось нове, покращити все те, що маєте під рукою. Зрештою, так і повинно бути, адже мозок для того й потрібен, щоб знаходити нові рішення в тих самих ситуаціях.

Тому, якщо вам набридла ваша робота, добре подумайте і дайте собі чесну відповідь – можливо, ви просто перекидаєте провину на роботу? Досить часто це саме так.

Тунельне мислення

Уявіть собі потяг в метро. Він мчить лише вперед, і звернути вбік не може. Тільки вперед, в чорноту туннелю. Саме таким терміном характеризують подібне мислення, коли ми дивимося на будь-яку роботу тільки з позицій того, що виконуємо в даний момент.

Якщо мислити подібним чином, то багато речей ми просто випускатимемо з поля зору. Просто не будемо їх зауважувати, тому що тунельне мислення не дасть цього зробити. Образно кажучи, треба роззирнутися по сторонам. І ви зможете побачити багато речей, які раніше не зауважували.

Ось вам чудовий приклад: коли ви дивитеся фільми і серіали, ви дивитеся тільки на обличчя акторів, на їхні постаті, коли вони сидять, стоять чи ходять, чи звертаєте увагу на інші дрібнички в кадрі? Якщо ви роздивляєтеся кожен кадр з увагою, коли маєте чіпке око – повірте, ви набагато більше отримаєте задоволення від перегляду. Набагато більше. Режисери доволі часто поміщають в кадр певні картини, меблі, декорації не просто так. Все це називається створенням атмосфери, і великі режисери вміють майстерно це робити.

Тому, щоб не втрачати інтерес до роботи, вам потрібно навчитися зауважувати безліч дрібниць, на які ви раніше не звертали уваги. Цікаві речі криються в таких дрібницях. Мається на увазі, ви тільки тоді зможете побачити нові можливості. Звичайно, мозок теж повинен вміти правильно аналізувати інформацію, відкидати несуттєве і залишати суттєве. Тобто відділяти зерно від полови. Чимало людей так не роблять, і в результаті – багато чого втрачають. На рівному місці.

Читайте також

  • Як стати дата-аналітиком і чим він займається22 грудень, 2023

    Пропонуємо вам познайомитися з перспективною сучасною професією, яка допомагає компаніям приймати рішення на основі даних, а не інтуїтивно.

  • Новорічні знижки на сайт Jobs.ua22 грудень, 2023

    Jobs.ua хоче привітати вас з наступаючим Новим 2024 роком і порадувати новорічними святковими знижками!

  • Як спорт сприяє кар'єрі21 грудень, 2023

    Спостереження доводять, що спортивні люди витривалі та цілеспрямовані, саме тому вони віддадуть перевагу при прийомі на роботу співробітникам, які мають в інтересах спорт. А психологи стверджують, що заняття спортом не лише сприяють фізичному здоров’ю, а й поліпшенню душевного та психологічного стану. Пропонуємо і вам ознайомитись із цими очевидними фактами в цій статті на Jobs.ua і віддати перевагу фізичним вправам.

  • Як правильно написати лист-пояснення19 грудень, 2023

    Скласти лист-пояснення про власну відсутність на робочому місці чи порушення певних робочих режимів не так уже і складно. Обов’язково скористайтесь зазначеними в цій статті порадами.


↑ Вгору