Щастя – це відчуття певного спокою і рівноваги, коли навіть буремні ситуації сприймаєш дещо по-іншому. Мудріше, чи що. В сенсі, не реагуєш одразу негативними емоціями, а намагаєшся відсторонено підійти до кожної такої ситуації, відсторонено і усвідомлено. Але не всім вдається таке провернути – це складно виконати надто темпераментним особам, які все одразу беруть близько до серця, хоча цей орган, даруйте, не резиновий. Випробовувати його на міцність не варто, звісно, тому давайте спробуємо розібратися, як поводити себе на роботі, якщо ви надто нервові.
І, перш ніж ми перейдемо до безпосередніх порад, як протидіяти своїй емоційній реакції на все, що стосується роботи, поміркуємо над такими моментами. Причина такої поведінки, якщо ви надто нервово реагуєте на ту чи іншу робочу ситуацію – причини, повторимось, завжди є. Наприклад, саме в цей конкретний день ви не виспалися, у вас поганий настрій і т.д. Вам не хочеться з ліжка вставати, не те що йти на роботу і займатися тим, чим ви займаєтесь на роботі, тобто безпосередньо своїми робочими обов’язками. І що робити в такій ситуації? Нервуватися, злитися на всіх підряд?.. І чим, скажіть на милість, допоможе надто емоційна реакція на інших людей чи на саму ситуацію? Пригадайте краще в такий момент, що у всіх нас бувають погані і вкрай непродуктивні дні, навіть якщо ви не надто темпераментна людина, і не надто нервуєтеся на робочому місці. І що робити в такі погані дні – зриватися на інших людях, висловлювати своє невдоволення одразу, навіть не розібравшись, хто винен і чи винен взагалі? І чим це допоможе? А уявіть собі, що не тільки ви прийшли на роботу в поганому настрої, а й ще декілька ваших колег. І що тоді – перегризти один одному горлянки, образно висловлюючись, бо настрій у всіх кепський і геть неробочий?
Ні, це не вихід із ситуації. А які ж тоді варіанти виходу з таких ситуацій існують, якщо ви поводите себе на роботі надто нервово? Давайте спробуємо розібратися.
Коли відчуваєте, що от-от виплеснете свій негатив на інших, краще глибоко вдихніть і скажіть собі – та й своїм колегам – що хочете вийти на свіже повітря. Прогулятися по вулиці – це значно кращий варіант, ніж палити сигарету, приміром, чи заїдати стрес солодким, тобто дуже калорійною їжею, яка не тільки не усуне проблему, а й додасть чимало інших. Тому вийти на свіже повітря – це така проста, але вкрай ефективна порада. Коли ви даєте собі час, щоб перевести подих, та ще й на чистому повітрі (умовно чистому, звісно, якщо ви проживаєте в місті, де багато промислових підприємств), ви маєте можливість заспокоїтися і вже без емоцій відреагувати на ситуацію, яка склалася. Повірте, ця порада працює, якщо нею регулярно користатися. Попрацювали годину – вийдіть на п’ять хвилин, щоб подихати повітрям, ви заслужили це. І так – не один раз за день, і п’ять разів на тиждень (якщо у вас саме такий робочий графік, звичайно).
От що дійсно не треба робити, коли ви надто нервові на робочому місці – це палити цигарки, споживати пусті калорії у вигляді алкоголю чи заїдати стрес солодким (мається на увазі – постійні перекуси, щоб «заїсти» стрес). Все вищеперелічене дає тимчасовий ефект, але сама проблема, власне, не усувається. Краще згайте час на впорядкування робочого місця чи систематизації певного процесу, щоб вивільнити собі час на роботі для маленьких радощів (прослуховування музики, прочитання цікавої інформативної статті абощо). Час для маленьких радощів ви можете самі для себе викроїти навіть в робочий час, якщо оптимізуєте якусь певну ланку робочого процесу. Оптимізуєте, спростите, покращите – не суть, не треба прив’язуватися до конкретного слова. Як просто, еге ж?
Напевно, це найважливіша порада. Спробуйте проаналізувати, чому ви саме так реагуєте на якісь робочі негаразди. Адже, якщо розібратися так по великому рахунку, якісь неприємні робочі ситуації траплятимуться завжди, на якій би роботі ви не працювали. Іноді втрутиться несподівана обставина, іноді спрацює людський фактор чи якась інша причина, яка від вас не залежить… То що накажете – нервуватися через кожну таку причину? А хіба не краще, хіба не продуктивніше – взяти і направити ту енергію, яка змарнується на «гризню» з іншими і самим собою (всі ці безкінечні ментальні жуйки «а він сказав так, а я зробив так, а треба було сказати так, а потім він так, а як так...», побивання і хвилювання через те, що можна було сказати отак, а не отак, і зробити отак, не отак, – то хіба ж не краще направити цю енергію на вирішення проблемної ситуації?
Також не зайвим буде розібратися в тому питанні, чому ви саме так реагуєте на цю ситуацію? Що саме в цій ситуації вас настільки напружує, що ваші емоції починають перехлюпуватися через краї? Ви давно нормально не висипалися, ви перевантажені робочими завданнями, вас дратує колега, який отримав підвищення, а ви – ні? Тоді:
Міркуючи таким способом, цілком очевидно, що ви придумаєте якийсь спосіб, щоб прислужитися компанії і, таким чином, вибити для себе деякі преференції. От бачите, як можна вирішити подібні питання?
«А що робити, якщо ситуація докорінно інша, тобто не одна з вищеперелічених?», – запитаєте ви. Повірте, причина такого нервового поводження завжди знайдеться. А може бути й такий варіант, що у вас характер справжнього холерика. Гаразд, і в цій ситуації є рішення. Рішення є завжди, і це чудова новина насправді.
Тому, якщо ви холерик за натурою, вам потрібно навчитися контролювати спалахи свого гніву, або – якщо самотужки не вдається вирішити цю проблему – записатися на прийом до психотерапевта. І відвідати бодай кілька сеансів толкового спеціаліста у цьому питанні – повірте, це зовсім не буде зайвим; просто у нашій країні дещо викривлене ставлення до психотерапевтів, мовляв, «якщо ходить до психотерапевта, то з головою не все в порядку». Навпаки, якраз-таки з головою все в порядку, бо людина розсудливо поміркувала і вирішила, що їй не завадить допомога, що кілька сеансів у спеціаліста в такого роду проблемах точно не завадить, а там буде видно. А за цих кілька сеансів пацієнт психотерапевта стільки всього дізнається про самого себе, що, повірте, ця інформація стане дуже помічною у вирішенні своїх особистих проблем. І гнівливого характеру – в тому числі, бо професійний психотерапевт добирається до самого коріння проблеми, самої суті, а не пропонує якісь тимчасові пігулки, які подіють тільки на деякий час.
Отже, вирішивши всі ці питання для самого себе, розібравшись у причинах такої поведінки, ви станете поводитися на роботі значно спокійніше, а вивільнену енергію зможете сміливо направити на вирішення найрізноманітніших справ – і робочих, і позаробочих, бо не однією роботою, як відомо, треба жити.
Короткий світловий день, холод і осіння мряка впливають на настрій, а втома, апатія і навіть легка депресія — компаньйони гнітючих осінніх днів. Втім, скористайтеся нашими порадами, щоб мінімізувати стрес від перебування в такій непривітній «компанії».
Новачок на роботі. До нього завжди придивляються. Від того наскільки новий співробітник уважний, тактовний та обачний залежить, як його прийме колектив, як складатимуться взаємини з керівництвом. Треба докласти чимало зусиль, щоб перше враження було гідним, адже другого шансу може й не бути.
В сучасному ритмі життя, коли треба скрізь встигнути і багато чого зробити, наша пам'ять час від часу дає збій. Не завжди пам'ятаємо, де лежать документи, забуваємо про заплановану зустріч, вийшовши з дому, важко згадуємо, чи вимкнули з розетки праску тощо. А причина такого збою – перевтома, часті хвилювання, і, як не дивно, одноманітність.
Підвищення по службі чи в іншій діяльності, досягнення популярності, слави тощо – це все кар'єра. А з чого починається це сходження і коли? На це запитання дає відповідь соціолог із Оксфорда Марк Тейлор.
Декілька порад від наших експертів про те, як, повернувшись до роботи, правильно застосувати «відновлений багаж сил».