На роботі ми інколи стикаємося з дивною поведінкою колег. Одні регулярно забувають про свої обов’язки, інші говорять грубощі оточуючим, треті всіх у чомусь підозрюють. Цей перелік можна ще продовжувати. Однак тема цієї статті – педанти. Уважність до деталей, охайність і відданість роботі – це досить корисні й необхідні якості. Але все повинно бути в міру. Jobs.ua пропонує кілька порад від психологів.
Уявіть, що ви розробили план презентації певного продукту. Все добре продумали, врахували всі деталі, послідовно й логічно виклали необхідну інформацію зрозумілою мовою. Кілька разів перевіривши по пунктах, нарешті ідете з доповіддю до свого керівника. І тут на вас сиплеться шквал дрібних причіпок.
Вас змушують переставити частини презентації місцями, щось переробити, кілька разів сталять одні й ті самі питання, просять змінити колір фону або інтервал між рядками. Це все вибиває з колії й не дає зосередитися на необхідному, на суті. Багатьом, напевно, знайома подібна ситуація. Ось такі колеги-педанти з надмірною скрупульозністю перевіряють кожну дрібницю і часом настільки грузнуть в деталях, що повністю втрачають з уваги загальну картину.
Педанти так сильно бояться допустити помилку, що без кінця все перевіряють і переробляють. Затримуються в офісі довше за всіх і навіть вдома продовжують думати про роботу. Незважаючи на всі старання, вони залишаються одними з найбільш непродуктивних співробітників.
Є кілька способів найти спільну мову з педантами на роботі
1. Намагайтеся не сперечайтеся через дрібниці з такими колегами. Зробіть вигляд, що ви розумієте й цінуєте їх поправки. Якщо навіть ви й не згодні, краще промовчати, ніж погіршити ситуацію і остаточно зупинити роботу.
2. Бажано також не критикувати такого колегу за надмірну увагу до деталей, якщо не хочете у відповідь почути докладне пояснення раціональності його думки й помилковості вашого підходу.
3. Дайте керівнику-педанту відчути, що у нього все під контролем. Уважно вислуховуйте і записуйте його розпорядження, дотримуйтеся їх, не забувайте про субординацію. Так ви допоможете йому знизити рівень тривожності. Постарайтеся також братися лише за ті завдання, з якими точно зможете впоратися. Немає нічого гіршого, ніж взяти на себе зобов'язання і не виконати їх.
4. З педантом-керівником можна лише змиритися. А от якщо ця людина – ваш підлеглий, спробуйте з ним поговорити відверто. Поясніть, як відбивається на роботі його одержимість дрібницями, і підкажіть, на що йому варто звертати більше уваги. Попросіть, щоб він фокусувався на терміни, а не на бездоганному виконанні завдань.
5. Педант завжди намагається довести будь-яку справу до ідеалу, бо дуже боїться не виправдати очікувань або зробити помилку. Спробуйте допомогти йому впоратися з хвилюванням, поясніть, що всі тривоги надумані, ніхто не збирається його звільняти, навіть якщо він десь припуститься помилки.
6. Давайте педанту-підлеглому покрокові інструкції і зрозумілі завдання. Ні в якому разі не ставте перед ним завдання, що вимагають творчого підходу. Бажано взагалі перевести такого працівника на посаду, де його схильності (увага до деталей, чітке дотримання стандартів і вміння скрупульозно аналізувати інформацію) будуть максимально корисні.
7. Заохочуйте таких співробітників на перепочинок. Бажано контролювати, щоб педанти не затримувався на роботі занадто довго. Трудоголізм не доведе до добра. Постарайтеся час від часу влаштовувати неформальні зустрічі-вечері з колегами, щоб всі могли трохи розслабитися.
Нам часто не подобається поведінка колег, але ми й не намагаємося іноді знайти якийсь компроміс. На жаль, сама по собі ситуація не зміниться на краще. Все залежить від вас самих, у більшості випадків ви здатні вплинути на атмосферу в команді. По можливості зрозумійте людину, яка вас дратує, спробуйте її підтримати й допомогти працювати ефективніше.
Робота HR-спеціаліста містить чимало викликів. Трапляється так, що кандидат технічно підкований на всі сто, але із soft skills спостерігаються проблеми. Що треба знати досвідченому HR-фахівцю, щоб коректно відмовити кандидату?
Кандидати не люблять виконувати тестові завдання, факт. Цьому є цілком логічне пояснення: банально витрачений час. Якщо не візьмуть на роботу, цей час буде змарновано. Тож давайте розберемося, тестові завдання це все-таки перевірка здібностей чи безкоштовна праця на недобросовісного роботодавця?
Дорогі партнери, колеги, друзі!
Щиро вітаємо вас із Різдвом Христовим та Новим роком!
Шановні клієнти!
Напередодні нового року пропонуємо знижки на період з 23 грудня по 31 січня.
Так склалося, що в процесі найму більше прийнято звертати увагу на вміння і сильні сторони кандидата. Професійні досягнення і досвід — це чудово, але рекрутер не може знати апріорі, якою людиною є кандидат перед ним. Нижче спробуємо з’ясувати, які риси кандидата мають насторожити рекрутера.