Коли говоримо про кар’єрне зростання, більшість людей знають чи чули лише про вертикальний чи горизонтальний тип кар’єри. Але це всього лиш найвідоміший розподіл, який можна означити так: за вектором кар’єрного росту. І цей список буде далеко неповним. Розглянемо в даній публікації всі можливі типи кар’єрного зростання фахівця.
Передусім згадаємо про два найвідоміші типи кар’єрного зростання. Які їхні плюси та мінуси?
Його ще називають міждисциплінарним типом кар’єри. Це означає, що працівник в певній професії досяг рівня експерта, і його кар’єра розвивається вертикально. Але поряд з тим цей працівник почав освоювати нову для себе спеціальність, і тут уже він зростає лише в горизонтальній площині. Тобто що виходить – в своїй «старій» професії наш працівник рівня «експерт» може виступати в якості ментора та проводити навчальні тренінги та майстер-класи, може виступати на конференціях як професійний спікер – і поряд з тим у своїй «новій» професії він той самий новачок, якого вчать фахівці рівня «експерт». Виходить своєрідне накладання (чи перехрещення) двох кар’єрних шляхів розвитку.
Компанії, які активно підтримують таких працівників, що досягли професіоналізму в одній сфері та активно розвиваються в іншій, мають декілька істотних переваг перед своїми конкурентами. Перелічимо їх:
Або так званий «корпоративний тип кар’єри». Ті працівники, які свідомо обирають кар’єрний розвиток саме в корпораціях, є проактивними та сповненими амбіцій. Їм хочеться «дослужитися» до високої посади, і водночас хочеться працювати в комфортних умовах, зі стабільною та високою зарплатою і зрозумілими кар’єрними перспективами. Якщо говоримо про корпоративний тип кар’єри – це надійність та впевненість у завтрашньому дні. Сумнівні перспективи, ризики – не про них.
А ось тут ризиків та сумнівних перспектив – більш ніж достатньо. Але надто творчим людям складно буде працювати в корпорації і стати тим самим «білим комірцем», який з дня в день сумлінно відвідує офіс із дев’ятої до шостої години та п’ять разів на тиждень. Але для творчих людей чи не найважливіше в професійному плані – їхнє покликання, і з цим складно щось вдіяти. Постав таку людину, образно кажучи, за верстат чи всадови за той самий чистий та охайний стіл корпоративного офісу – і людина «зачахне». Самореалізація, креативні задачі та можливість створити щось видатне і грандіозне штовхають таких людей в обійми творчості. Ризиків тут чимало – непевні заробітки, хиткі перспективи та відсутність стабільності. Але якщо хтось із творчих особистостей таки влучить в омріяне яблучко – це яблучко буде найкращим. І повністю виправдає всі ризики, сумніви та побоювання.
Такий тип кар’єрного зростання обирають азартні та проактивні люди. Задоволення власних амбіцій – тобто високий фінансовий прибуток, прагнення викликати до себе повагу з боку оточуючих – це все про них. Бути простою деталькою у великому «корпоративному механізмі» їм не підходить. А ось ризикнути та отримати свій куш – саме те, що потрібно. Звичайно, підприємливі люди повинні вміти прораховувати можливі ризики та навчитися обходити всі підводні камені на своєму шляху. Без цього успішну компанію не побудуєш.
Опанування технік саморегуляції, пошук власних ресурсів для відновлення енергії стають справжнім викликом сьогодення. Розвиток таких навичок є критично важливим скілом для підтримки ментального здоров’я. Ми підібрали для вас дієві поради, як підтримати працівників під час кризи.
Робота HR-спеціаліста містить чимало викликів. Трапляється так, що кандидат технічно підкований на всі сто, але із soft skills спостерігаються проблеми. Що треба знати досвідченому HR-фахівцю, щоб коректно відмовити кандидату?
Кандидати не люблять виконувати тестові завдання, факт. Цьому є цілком логічне пояснення: банально витрачений час. Якщо не візьмуть на роботу, цей час буде змарновано. Тож давайте розберемося, тестові завдання це все-таки перевірка здібностей чи безкоштовна праця на недобросовісного роботодавця?
Дорогі партнери, колеги, друзі!
Щиро вітаємо вас із Різдвом Христовим та Новим роком!
Шановні клієнти!
Напередодні нового року пропонуємо знижки на період з 23 грудня по 31 січня.