UARU
Ваш акаунт не активовано. Перевірте пошту. 
  1. Робота в Україні
  2. Публікації про роботу
  3. Все про роботу
  4. На роботі
  5. Як відмовити колезі без почуття провини?

Як відмовити колезі без почуття провини?

30.11.2022 470
Як відмовити колезі без почуття провини?

Як відмовити колезі без почуття провини?

30.11.2022     470

Одне з універсальних правил життя можна сформулювати так: навчіться відмовляти. Мається на увазі відмовляти настирливим людям в їхніх проханнях, або ж колегам, якщо ми говоримо про робочі відносини. Зауважте, ми не говоримо про ситуації, коли вас просить про щось колега, який не схильний зловживати чужим часом. Але є категорія людей, які страх як полюбляють користуватися чужою працею, їх і маємо на увазі. Портал з працевлаштування Jobs.ua має для вас чіткі рекомендації, як відмовляти настирливому колезі так, щоб потім вас не мучило почуття провини.

Слухайте, як відмовляють інші

Якщо вам соромно навіть подумати про таке, щоб відмовити колезі в його проханні, бо ви потім довго мучитиметеся від цього – послухайте, як відмовляють один одному інші люди. В офісі, на вулиці, по телефону – будь-де і в будь-який час. Попрактикуйтеся так декілька тижнів, щоб скласти для себе чітке уявлення, як люди навколо вас відмовляють один одному в проханнях. Оберіть для себе найкращі, на вашу думку, варіанти. І користуйтеся на здоров’я. А почуття провини нехай допоможе прибрати усвідомлення того, що всі люди відмовляють один одному (бодай іноді!), це беззаперечний факт.

Запропонуйте компроміс

Але штука в тому, що хтось відмовляє неввічливо і грубо, а інші відмовляють так, що навіть доволі нахабні люди можуть не образитися на них. Цілком очевидно, що краще обирати другий варіант, коли збираєтеся відмовити настирливому колезі. Для себе ви повинні розуміти, що якщо у вас на конкретний час є свої плани, ви не повинні відмовлятися від них тільки через те, що комусь щось від вас потрібно тут і зараз. Відмовляючи ввічливо і тактовно, запропонуйте інший варіант. Якщо колезі це не до вподоби, що ж – це його проблеми, не ваші. Зрозумійте одне – ви пішли назустріч людині, вислухали її, приділили час, а їй ще щось не подобається. Невже за це потрібно відчувати провину? Очевидно, що ні.

Перефразовуйте, будьте впевнені у відмові

Якщо вас напружує вимовляння частки «Ні», сформулюйте свою відмову в інший спосіб. А відмовляючи, будьте впевнені у своїх словах. Бо якщо ваш колега – професійний маніпулятор, він з легкістю «проб’є» ваш захист. І ви будете змушені вкотре приставати на невигідну вам пропозицію. Невже краще докоряти собі тим, що все не навчитеся відмовляти? Знову ж таки, відповідь цілком очевидна і не потребує додаткових пояснень.

Ви відмовляєте не людині, а проханню

Можливо, вам складно відмовляти через те, що ви думаєте ось про що: мовляв, не хочу відмовляти іншим людям, бо як так можна – відмовляти колезі в його проханні? В такому разі змістіть акценти, і ви одразу побачите результат. Замість «Вибач, але я мушу відмовити тобі» скажіть щось на кшталт: «Співчуваю твоїй проблемі, але ніяк не можу допомогти, тому що не був/була у такій ситуації». Звичайно, ці слова приблизні, бо ви краще знаєте, за допомогою яких формулювань звик діставати вас набридливий колега. Тому підкорегуйте цей шаблон відповідно до його звичних «наїздів».

Ось такі прості та ефективні поради, як відмовляти настирливим колегам без найменшого почуття провини.

Читайте також

  • Тривожні сигнали: 5 рис, які мають насторожити рекрутера17 грудень, 2024

    Так склалося, що в процесі найму більше прийнято звертати увагу на вміння і сильні сторони кандидата. Професійні досягнення і досвід — це чудово, але рекрутер не може знати апріорі, якою людиною є кандидат перед ним. Нижче спробуємо з’ясувати, які риси кандидата мають насторожити рекрутера.

  • Токсичні колеги: 7 життєвих уроків, які працюють на вас11 грудень, 2024

    Токсичні люди становлять більшу проблему, ніж здається на перший погляд. Вони можуть перетворити улюблену роботу на справжнісіньке пекло. Звичайно, якщо працюють поруч з нами. В цій статті пропонуємо поміркувати над життєвими уроками, які можна отримати від спілкування з токсичними колегами.

  • Робота над помилками (у спілкуванні) 8 грудень, 2024

    Окрім того, як і що ми говоримо, важливу роль у спілкуванні відіграють міміка, рухи руками, постановка тіла. Але, на жаль, ми часто забуваємо про це, та й особливого значення не надаємо. А даремно. Від того, як ми поводимося на співбесіді, переговорах, ділових зустрічах, може залежати наша кар'єра.

  • Покоління зумерів: розвінчуємо міфи про їхній підхід до роботи і життя 4 грудень, 2024

    Від попередніх поколінь зумери відрізняються передусім посиленим прагненням до життєвого балансу, гнучкості й свободи у виборі роботи. Та чи варто сприймати на ринку праці їхню амбітність як недолік? Давайте поміркуємо над цим питанням, а ще спробуємо розвінчати міфи про їхній підхід до роботи і життя.

  • Безперебійна робота під час блекаутів: як адаптуватися компаніям та працівникам28 листопад, 2024

    Часті блекаути й аварійні відключення електроенергії висувають нові стандарти до енергонезалежності. Причому як власного житла, так і бізнесу. Дізнайтеся, як компаніям і співробітникам потурбуватися про безперебійну роботу під час блекаутів.


Часто шукають

↑ Вгору