UARU
Ваш акаунт не активовано. Перевірте пошту. 
  1. Робота в Україні
  2. Публікації про роботу
  3. Все про роботу
  4. Це важливо знати кожному
  5. Як відстоювати особисті кордони на роботі

Як відстоювати особисті кордони на роботі

12.09.2021 449Автор: Лоліта Платошкіна
Як відстоювати особисті кордони на роботі

Як відстоювати особисті кордони на роботі

12.09.2021     449Автор: 

Порушення особистих кордонів на робочому місці - справа досить поширена. Подібне відчуття, що вас використовують в особистих цілях, виникає коли вас навантажують додатковою відповідальністю, робота збільшується, а ви при цьому не отримуєте додаткових заохочень. Згодом відчувається втома, роздратованість та розчарування. Щоб уникнути подібних ситуацій, вам потрібно навчитися відстоювати власні кордони, вчасно і правильно реагувати вторгнення та вправно їх уникати. Jobs.ua готовий поділитися з вами практичними порадами та навчити робити це максимально екологічно для обох сторін в робочому процесі.

Що таке особисті кордони та як їх відстояти?

Особисті кордони на робочому місці - це, по суті, така територія робочого процесу кожного співробітника, де він відчуває себе комфортно для виконання своїх обов’язків та функцій, як цілісної особистісної одиниці. Як вчасно визначити та помітити, що твої власні кордони на роботі порушуються? В цьому вам допоможуть ваші посадові інструкції, покладаючись на які, ви точно можете визначитись, чи входить це в ваші обов’язки. Досить складно визначити, коли роботодавець дає додаткові завдання для розширення вашого кругозору та набуття додаткових професійних умінь. В такому випадку краще буде обговорити з роботодавцем це або поставити собі запитання:

  • Що мені дасть виконання цих завдань?
  • Що я за це отримаю?
  • Чи можу я знайти час та дозволити собі виконання додаткових завдань?
  • Чи співставляється набути досвід з витраченим мною часом та енергією?
  • Як довго мені доведеться відтепер виконувати додаткові завдання від керівника і в якій мірі?

Тож якщо набутий досвід від виконання завдань ніяк не співставляється з витраченим часом та вашими зусиллями, то скоріше за все ваші кордони порушуються й саме час сказати “ні”. Для цього достатньо відмовитись від виконання додаткових завдань від керівника мотивуючи це тим, що у вас є час на виконання тільки своїх завдань з посадової інструкції. Відмова може коректно звучати в наступних фразах: “Я б допоміг тобі, але на жаль горить власний, потрібно встигнути” або “Вибачте, але не встигаю по своїм завданням”.

Краще все ж таки обговорити з керівником наступну взаємодію та виконання завдань від нього, попросивши розставити пріоритетність виконання цих завдань. Дуже часто нам важко відмовити керівнику, бажаючи щоб вас похвалили чи засмутити його. Якщо помічали за собою такі думки, то краще попрацювати з самооцінкою. Для цього прийти висновку, що саме ви та людина, від якої похвала найцінніша, яка насправді гідна, щоб ви догодили саме їй. В питанні особистих кордонів важливо також визначити, а що саме ви знаєте про особисті кордони? Що хочете особисто ви? Чи є у вас час на додаткові завдання і чи готові ви жертвувати власними зусиллями та часом?

Якщо відстоювати кордони у вас виходить складно, а керівник вимагає виконання, переходьте до серйозної розмови з керівником з проханням визначити чіткі кордони ваших обов’язків. В деяких ситуаціях це справді може стати причиною, за якою між вами стануть прохолодні відношення, але якщо таким чином у вас вийде відстояти власні кордони, то це допоможе вам розвантажити свій робочий день.

Читайте також

  • Осінній сезон без стресу: поради для гармонії та спокою21 листопад, 2024

    Короткий світловий день, холод і осіння мряка впливають на настрій, а втома, апатія і навіть легка депресія — компаньйони гнітючих осінніх днів. Втім, скористайтеся нашими порадами, щоб мінімізувати стрес від перебування в такій непривітній «компанії».

  • Вчитися у всіх, не наслідувати нікого12 листопад, 2024

    Новачок на роботі. До нього завжди придивляються. Від того наскільки новий співробітник уважний, тактовний та обачний залежить, як його прийме колектив, як складатимуться взаємини з керівництвом. Треба докласти чимало зусиль, щоб перше враження було гідним, адже другого шансу може й не бути.

  • Як все пам’ятати, а не забувати?22 жовтень, 2024

    В сучасному ритмі життя, коли треба скрізь встигнути і багато чого зробити, наша пам'ять час від часу дає збій. Не завжди пам'ятаємо, де лежать документи, забуваємо про заплановану зустріч, вийшовши з дому, важко згадуємо, чи вимкнули з розетки праску тощо. А причина такого збою – перевтома, часті хвилювання, і, як не дивно, одноманітність.

  • Читання в юному віці – кар'єра у майбутньому 28 вересень, 2024

    Підвищення по службі чи в іншій діяльності, досягнення популярності, слави тощо – це все кар'єра. А з чого починається це сходження і коли? На це запитання дає відповідь соціолог із Оксфорда Марк Тейлор.

  • Як полегшити вихід на роботу після відпустки? 8 вересень, 2024

    Декілька порад від наших експертів про те, як, повернувшись до роботи, правильно застосувати «відновлений багаж сил».


Часто шукають

↑ Вгору