UARU
Ваш акаунт не активовано. Перевірте пошту. 
  1. Робота в Україні
  2. Публікації про роботу
  3. Все про роботу
  4. Життя в колективі
  5. Як впоратися із підвищенням колеги на роботі?

Як впоратися із підвищенням колеги на роботі?

20.09.2022 568
Як впоратися із підвищенням колеги на роботі?

Як впоратися із підвищенням колеги на роботі?

20.09.2022     568

В якій чудовій компанії та колективі ви б не працювали, рано чи пізно багатьом працівникам доводиться зіткнутися з наступною ситуацією. Ви працювали з колегою пліч-о-пліч багато років, подружилися в офісі та за його межами, але потім стається ось що: вашого друга-колегу підвищують, і тепер він стане вашим начальником. А коли людина переходить в іншу категорію працівників, порушуються всі усталені доти зв’язки між колегами. Крім того, це важко психологічно – усвідомлювати, що підвищили його, а не вас. Що тепер він буде начальником, матиме більше влади і більшу зарплату, а не ви. Як впоратися з такими неприємними відчуттями? Давайте з’ясуємо.

Що змінюється після підвищення колеги?

На жаль, змінюється все. І для нього, і для вас. Адже як зазвичай влаштовано в більшості робочих колективів у світі: члени колективу відчувають себе групою людей, які є далекими від керівництва. В них можуть бути свої секрети від начальства, свої таємниці, невідомі тій людині, яка перебуває на кар’єрній драбині посадою вище. І такі моменти об’єднують людей. А коли той, хто був одним із «них», стає «тим, іншим» – тим, хто керує – то й ставлення до нього зміниться. Можливо, хтось із його колег навіть відчуватиме себе зрадженим. Або обдуреним. І незрозуміло, який варіант тут кращий, а який – гірший.

Так багато непотрібних думок!

Найчастіше такі випадки трапляються в ситуаціях, коли двоє колег розпочинають свій кар’єрний шлях одночасно, і з однієї позиції. І якщо у вас схожа ситуація, подумайте про те, чи будете ви готовими до того, що вашого друга-колегу можуть підвищити першим. Бо якщо ви не готові до такого розвитку подій, в результаті будете почуватися скривдженим та обділеним. Такі негативні відчуття відштовхують дружбу, стосунки між двома людьми перетворяться на більш формальні та робочі.

Тим людям, у кого траплялася подібна ситуація, добре відомі ті неприємні відчуття, які беруть гору в перші дні після такої новини. «А чому він, а не я? А де я недоопрацював?.. а якщо це не так і справа не в мені, якщо це він вислуживався перед начальством і здобув підвищення, а я не здатен на таке? А мені взагалі місце в такій компанії?» Ці та багато інших думок можуть добряче вимотати вас зсередини. Зрозуміло, в чому криється їхня небезпека. Дивлячись із образою на колишнього колегу, та з яким перебував у дружніх стосунках, можна віддалитися від цієї людини. При цьому ще й не на жарт розізлитися, і так, що на роки. Чи трапляється таке в реальному житті? Звичайно, і набагато частіше, ніж ми схильні вважати. А в такій ситуації важко говорити про плідну співпрацю новопризначеного начальства з екс-колегами.

Чи можна відчувати у цій ситуації радість?

Можна, і навіть треба. Пояснюємо, чому. Думаючи про підвищення колеги з негативного боку, легко «натворити» таких справ, що потім роками доведеться давати всьому цьому раду. Можна піти іншим шляхом. Спробуйте відчути за свого екс-колегу, за його досягнення… радість. Спробуйте закріпити це почуття, щоб воно справді було щирим і щоб ваш екс-колега не дивився на ваше обличчя і розумів, що це фальшива посмішка, а не справжня. Як це зробити? Подумайте про ті перспективи, які принесе підвищення колишнього колеги. І нехай ви задоволені не так через те, що він досяг нового щабля успіху на своєму кар’єрному шляху, а через ті переваги, які його підвищення може принести саме вам.

Про які переваги йдеться? Наприклад, вивільняться певні проєкти, які ви зможете взяти собі. Можливо, вам перейде частина його клієнтської бази, бо на посаді начальника відділом (як приклад) він вже не зможе повноцінно займатися колишніми обов’язками. Можливо, ще якісь додаткові плюси будуть присутні конкретно у вашій ситуації. Подумайте про плюси, які дають вам нові обставини, і обов’язково їх відшукаєте.

Подумайте про плюси

То як правильно реагувати на підвищення вашого колеги?

Гаразд, із спробами зображати щиру посмішку розібралися. Як ще можна реагувати на підвищення людини, з якою багато років пропрацювали в одному кабінеті? Це особливо актуально в контексті того, чи вдасться зберегти дружбу з такою людиною чи ні. Так, це можливо, дружбу зберегти можна. Але будьте готові до того, що деякі аспекти цієї дружби зміняться. Особливо ті, які пов’язані з роботою, адже у колишнього колеги з’явиться нове коло спілкування, якому він буде приділяти дедалі більше часу. Відтак, на спілкування з вами залишатиметься менше часу.

Зрозуміло, в такій ситуації цілком природньо відчувати ревнощі. Принаймні, намагайтеся їх не показувати, тримайте при собі. Звичайно, це коштує зусиль, але ваш екс-колега теж не повинен почуватися винним. Нова посада має мотивувати його на досягнення нових цілей, а не на уникнення спілкування із своїми підлеглими, серед яких будете й ви.

Якщо мій друг – начальник, я можу робити що хочу?

Ось так не потрібно думати в жодному разі. Це найкращий спосіб, щоб раз за разом ставити свого друга дефіс колишнього колегу в незручне становище. Зловживати своєю дружбою заради отримання вигоди на робочому місці – це неетично, як і неетично просити свого друга-боса йти вам на постійні уступки. Звичайно, в якихось питаннях цілком допустимо, щоб він допоміг вам, але це не означає, що якщо мій друг – начальник, я можу робити все що захочу. Ось так точно не потрібно поводитися.

Що ще робити не варто?

Не потрібно постійно хизуватися своїми зв’язками з начальством. Виставляючи напоказ вашу дружбу з начальством, ви нівелюєте себе як фахівця. Краще проявіть свій власний професіоналізм, а професіоналізм, зокрема, полягає у тому, щоб підмічати свої слабкі сторони і працювати над ними. Бо якщо ваш колега обійшов вас на кар’єрних віражах, значить, в чомусь він виявився кращим за вас. Але не варто засмучуватися, краще дійте: підтягніть свої знання, опануйте новий робочий інструмент чи технологію, і наступного разу вже вас підвищать. Звичайно, якщо ви працюєте у компанії, в якій цінують відповідальних працівників, які прагнуть не лише працювати, а й розвиватися і досліджувати нові горизонти.

Читайте також

  • Розвиваємо дисциплінованість — найдієвіші поради 5 березень, 2025

    Без дисципліни великих вершин не досягнути. Для сходження на багатотисячники, якщо висловлюватися альпіністськими метафорами, без належної підготовки не впоратися. То як її розвивати, ту дисципліну? З’ясовуємо разом із Jobs.ua, як розвинути в собі цю важливу навичку.

  • Бізнес і нещирі люди — кого з homo sapiens краще уникати? 3 березень, 2025

    Вистачить однієї нещирої, фальшивої людини в діловому оточенні, щоб якоїсь миті все рухнуло, наче доміно. Як у відомій приказці, коли ложка дьогтю псує бочку меду. Пропонуємо з’ясувати, яких людей краще уникати, щоб максимально убезпечити бізнес від нещирих представників homo sapiens.

  • Розвиваємо креативність з користю для здоров’я, ментального і фізичного 1 березень, 2025

    Як «приручати» мозок з користю для себе? В цій статті розповідаємо про ті способи розвитку креативності, про які мало хто говорить насправді, бо не надає цьому значення. А даремно.

  • Робота з дому і «дивні звички» — привід для занепокоєння чи ні?28 лютий, 2025

    Працювати весь день в піжамі, не встаючи з ліжка, нечищені зуби і невідвіданий душ, бо ліньки робити «зайві рухи» — ці речі дивними звичками складно назвати. Але є речі куди дивніші, ось про них і поговоримо разом із Jobs.ua. І чи варто про це непокоїтися.

  • Soft skills і сучасний ринок праці: як привабити найкращого роботодавця26 лютий, 2025

    Сучасні роботодавці добре розуміють важливість наявності в кандидата м’яких навичок. Це означає, що в пошукачів немає інших варіантів, як приділяти посилену увагу розвитку soft skills, не лише hard skills.


Часто шукають

↑ Вгору