Друзі, мабуть, всі ми після окупаційного вторгнення змінились: звички, пріоритети, потреби, умови. Все що нас турбувало раніше, стало неактуальним, навіть на роботі. А це значить, що і корпоративна культура протягом війни набула своїх змін. Jobs.ua досліджувало, які зміни відбулись в корпоративному просторі під час війни.
І в поведінці керівників по відношенню до ситуації, працівників можна спостерігати певні зміни, і з боку робітників.
Графік роботи
Дистанційна форма роботи дозволила адаптуватись бізнесам, а робітникам дала змогу самостійно коригувати режим свого дня. Більше половини бізнесів втілили можливість робітникам обирати самостійно зручні для них години роботи. Таким чином корпоративна свідомість змінила орієнтацію на результат, а не відпрацьовані години. І це цілком логічно в розрізі воєнного часу.
Етикет спілкування
Етикет спілкування в воєнний час став більш лояльним та толерантним. Високі очікування від команди залишаються, але відходять на другий план. Роботодавці і клієнти ставляться з більшим розумінням. Також цікаве спостереження, більшість співробітників вважають правильним турбувати колег лише в традиційно робочі години.
Власна ефективність
Більшість робочого персоналу українських компаній зазначають про зміну власної продуктивності на роботі. Воєнні події не могли пройти безслідно, тому цілком зрозуміло, що працездатність багатьох співробітників зменшилась. Проте основні задачі закриваються відповідно поставленим дедлайнам.
Корпоративна підтримка та благодійність
За останні місяці кількість волонтерських ініціатив, волонтерських пропозицій значно збільшилась. Вони направлені як на допомогу всередині колективу, так і зовні. Понад 70% співробітників приймають активну участь в волонтерських, благодійних підтримках, донатять на допомогу країні, армії та нужденним. І це ще одна можливість набути нові контакти, проявити себе, реалізувати власні прагнення.
Політика та відносини з роботодавцем
Українські роботодавці завдяки програмам Уряду протягом всього часу окупації намагались дотримуватись виплат робітникам, йшли на поступки тим, хто знаходився в місцях активних бойових дій. Більшість компаній відкрито заявили свої активні позиції щодо останніх подій в країні. Роботодавці створили всі можливі зручні умови для дистанційної роботи співробітників. А також створили потужну підтримку робітникам, створивши чати допомоги, а також бойовий настрій всередині кожної команди.
Неформальні об’єднання
Всі працівники в команді намагаються підтримати один одного та об’єднатись за спільними потребами та інтересами в цей час. Для колективу дуже важлива комунікація як під час роботи, так і під час мітингів. Навіть невеликий смолток розвантажує та знімає будь-які напруги. Колеги почали частіше цікавитись самопочуттям колег та їх справами. Спілкування як між робітниками, так і по відношенню до роботодавця стають більш відвертими та щирими.
Всі ці зміни вже зараз створюють нову корпоративну культуру України. Сподіваємось і роботодавці, і співробітники винесуть корисний досвід для себе.
Короткий світловий день, холод і осіння мряка впливають на настрій, а втома, апатія і навіть легка депресія — компаньйони гнітючих осінніх днів. Втім, скористайтеся нашими порадами, щоб мінімізувати стрес від перебування в такій непривітній «компанії».
Новачок на роботі. До нього завжди придивляються. Від того наскільки новий співробітник уважний, тактовний та обачний залежить, як його прийме колектив, як складатимуться взаємини з керівництвом. Треба докласти чимало зусиль, щоб перше враження було гідним, адже другого шансу може й не бути.
В сучасному ритмі життя, коли треба скрізь встигнути і багато чого зробити, наша пам'ять час від часу дає збій. Не завжди пам'ятаємо, де лежать документи, забуваємо про заплановану зустріч, вийшовши з дому, важко згадуємо, чи вимкнули з розетки праску тощо. А причина такого збою – перевтома, часті хвилювання, і, як не дивно, одноманітність.
Підвищення по службі чи в іншій діяльності, досягнення популярності, слави тощо – це все кар'єра. А з чого починається це сходження і коли? На це запитання дає відповідь соціолог із Оксфорда Марк Тейлор.
Декілька порад від наших експертів про те, як, повернувшись до роботи, правильно застосувати «відновлений багаж сил».