У своїй прогресивній школі для обдарованих дітей американський геній поставив за ціль розвивати дитячі таланти, ні до чого їх не змушуючи. Ілон Маск може по праву собою пишатися, адже він батько п’ятьох хлопчиків, і не секрет, що їхній освіті він приділяє багато уваги.
Настільки багато уваги, що глава Тесли та SpaceX навіть відкрив власну школу для дітей, де навчаються його діти та обдаровані діти працівників його космічної компанії. Відкрити власну школу його змусив той факт, що навіть приватна школа для обдарованих діток, в якій спочатку навчалися його сини, не сподобалася йому своїм традиційним підходом до навчання. Ілон по праву вважає, що оцінки травмують психіку дітей і розвивають спотворені цінності, адже дитина потім все життя привчається до того, щоб отримувати схвалення інших людей, отримувати від них своєрідну «оцінку» своєї діяльності.
Свою школу Ілон Маск назвав просто і геніально: «Ad Astra», що в перекладі з латинської означає «До зірок». Звичайно, його «зіркова» школа має свої принципи і переконання, які ми разом з Jobs.ua розглянемо нижче.
Як було зазначено вище, система оцінювання відсутня… але з деякими нюансами. «Зіркова» школа має свою валюту – «айстри», яку діти отримують за реалізацію своїх ідей, а не за правильне вирішення навчальних завдань.
Кожна дитина займається, чим її душа забажає – від створення сайтів до випікання пиріжків. Працюючи руками і головою, отримуючи певний результат, діти отримують можливість дізнатися на практиці, наскільки це цінується. Так «зіркові» школярі навчаються ринковим відносинам – що, звичайно, знадобиться їм в майбутньому.
Маск міркує наступним чином: американські діти втрачають здатність думати, бо через систему тестів вони привчаються «підкреслювати правильну відповідь». На його думку, практична діяльність – основа основ, тому замість балачок в його школі дітям дають розібрати двигун, а не довго і нудно пояснюють, як все працює.
Ілон вважає, що вирішувати абстрактні завдання – це малоефективне заняття, бо мозок дітей відсіює такі завдання, як щось зайве. Тому будні «зіркових» дітей наповнені вирішенням практичних завдань.
Незалежно від віку діти навчаються спільно; спільно вирішують поставлені вчителями завдання. Ілон вважає, що різновіковим дітям цікаво вчитися разом і ділитися думками. Тут складно заперечити, адже «зіркову» школу відвідують діти з високим рівнем інтелекту.
Кожна дитина має свої нахили і вподобання. На це опираються у «зірковій» школі Ілона Маска. Тобто навчальна програма адаптовується під здібності дітей, а не навпаки, як в традиційних школах.
Дітям час від часу підкидають непрості задачки, пов’язані з питаннями моралі та етики. Наприклад, їм пропонують вирішити складну дилему: завод, який дає роботу багатьом людям, розташовується на березі озера. Завод забруднює довкілля, вбиває тварин і мешканців озера. Як вирішити наступну ситуацію – щоб підприємство не закрилось, але й щоб довкілля більше не забруднювалось?
Подібні задачі привчають дітей до того, що люди – не єдині мешканці планети: що все довкола взаємопов’язано і людина насправді дуже сильно залежить від довкілля. Як і довкілля залежить від людської діяльності.
Така от вона, «зіркова» школа Ілона Маска. Приємно усвідомлювати, що в світі є діти, які навчаються за прогресивними методиками, і яких змалку не привчають до оцінок, а привчають на повну силу застосовувати свій інтелект і розвивати природні нахили і здібності.
Короткий світловий день, холод і осіння мряка впливають на настрій, а втома, апатія і навіть легка депресія — компаньйони гнітючих осінніх днів. Втім, скористайтеся нашими порадами, щоб мінімізувати стрес від перебування в такій непривітній «компанії».
Новачок на роботі. До нього завжди придивляються. Від того наскільки новий співробітник уважний, тактовний та обачний залежить, як його прийме колектив, як складатимуться взаємини з керівництвом. Треба докласти чимало зусиль, щоб перше враження було гідним, адже другого шансу може й не бути.
В сучасному ритмі життя, коли треба скрізь встигнути і багато чого зробити, наша пам'ять час від часу дає збій. Не завжди пам'ятаємо, де лежать документи, забуваємо про заплановану зустріч, вийшовши з дому, важко згадуємо, чи вимкнули з розетки праску тощо. А причина такого збою – перевтома, часті хвилювання, і, як не дивно, одноманітність.
Підвищення по службі чи в іншій діяльності, досягнення популярності, слави тощо – це все кар'єра. А з чого починається це сходження і коли? На це запитання дає відповідь соціолог із Оксфорда Марк Тейлор.
Декілька порад від наших експертів про те, як, повернувшись до роботи, правильно застосувати «відновлений багаж сил».