UARU
Ваш акаунт не активовано. Перевірте пошту. 
  1. Робота в Україні
  2. Публікації про роботу
  3. Навчання, розвиток, підвищення кваліфікації
  4. Навчання і робота
  5. Мікронавчання: ефективний інструмент підвищення кваліфікації і компетентності працівників

Мікронавчання: ефективний інструмент підвищення кваліфікації і компетентності працівників

9.06.2025 112
Мікронавчання: ефективний інструмент підвищення кваліфікації і компетентності працівників

Мікронавчання: ефективний інструмент підвищення кваліфікації і компетентності працівників

9.06.2025     112

Мікронавчання (англ. microlearning) — метод навчання, який має одну характерну особливість. Цей метод подає інформацію лаконічними порціями, щоб вона легко засвоїлась. Цей тренд останніми роками набув популярності в сучасній освіті і корпоративному середовищі, тому давайте дізнаємося про нього докладніше.

Переваги мікронавчання

Уроки мікронавчання тривають від кількох секунд до 10-15 хвилин. І це не дивно, бо такий формат дозування інформації сприяє її швидкому засвоєнню. Між іншим, мікронавчання чи не найкраще підійде поколінню зумерів. Якщо у вашій компанії працює багато людей, є сенс вирішити питання з мікронавчанням на рівні топменеджменту.

Отже, переваги мікронавчання:

  • Це чудовий варіант додаткового навчання співробітників;
  • Знання швидко засвоюються, бо короткий виклад матеріалу запам’ятовується без проблем;
  • Зберігається висока залученість співробітників у процес навчання, бо нескладно фокусувати увагу на короткій інформативній подачі матеріалу;
  • Навчання «на ходу», бо співробітник має змогу вчитися в будь-якому місці і з будь-якого пристрою;
  • Отримання в процесі навчання лише, підкреслюємо, необхідної інформації. Жодної води і непотрібних вступів чи відхилень від теми;
  • Гнучкий розподіл часу, бо короткі навчальні модулі можна засвоювати без відриву від робочих обов’язків.

Недоліки мікронавчання

Задля об’єктивності вкажемо на недоліки цього методу навчання:

  • Мікронавчання ефективне, якщо отримані знання одразу застосовуються на практиці. Якщо знання дещо абстраговані від практичних кейсів компанії, вони швидко забудуться;
  • Фундаментальне навчання відпадає. Мікронавчання не є ефективним, коли йдеться про вивчення складних тем, що потребують глибокого аналізу;
  • Дає ефект лише в поєднанні з практикою;
  • Існує ризик поверхневого засвоєння інформації.

Як впроваджувати мікронавчання?

Поговоримо передусім про практику комплаєнс. Це слово перекладається з англійської як відповідність компанії чи працівника правилам і вимогам компанії, корпоративній культурі. Працівники повинні знати політику компанії, її вимоги і нормативні акти, що регулюють діяльність компанії на всіх рівнях.

Як організувати комплаєнс? Подрібніть інформацію і подайте її у форматі міні презентацій чи курсів. Для детальнішого занурення в тему додайте корисні посилання на інструктаж з техніки безпеки, етичного поводження на робочому місці, інструкцію з охорони праці.

Після мікронавчання запропонуйте співробітникам пройти невелике тестування. Також для забезпечення фідбеку запропонуйте їм пройти мініопитування. Це суттєво покращить подальшу організацію процесу мікронавчання.

Продуктове навчання

Важливим форматом мікронавчання є ознайомлення працівників з продукцією компанії. Працівники мають знати характеристики і особливості продукту, і всю цю інформацію можна вмістити в стислий інформативний курс. Особливу актуальність це питання зберігає для торгового персоналу, бо ці співробітники реалізовують продукцію компанії.

E-learning

В організації мікронавчання вам допоможуть короткі презентації, відеовставки і подача інформації у вигляді тез. Фрагментуйте матеріал для кращого засвоєння. Пам’ятайте, що в мікронавчанні не треба захоплюватися надмірною деталізацією і заглибленням в тему, щоб не перевантажити співробітників зайвою інформацією. Адже одна з ваших цілей — щоб співробітник швидко і впевнено запам’ятав асортимент продукції.

Мікротренінг з розвитку софт скілів

Приділіть посилену увагу мікротренінгам. Вчіть співробітників ефективно і без емоцій вирішувати конфлікти, вести переговори, проявляти лідерські якості. Мінісерія з кількох мікротренінгів на ці важливі теми сприятиме успішному функціонуванню вашого бізнесу.

Щоб краще розвивати м’які навички персоналу, наповніть мікротренінг практичними прикладами. Скористайтеся ШІ-генератором зображень, щоб підготувати презентацію з демонстрацією порад на практиці. Наприкінці презентації як підсумок наведіть працівникам список фраз, щоб безконфліктно спілкуватися з агресивними, невихованими, безтактними клієнтами, а також клієнтами, які встали-не-з-тієї-ноги.

Між іншим, про посилений розвиток soft skills ми писали ось тут, а саме як м’які навички допоможуть привабити найкращого роботодавця.

Формат підтримувального навчання

Зберігайте тонус працівників за допомогою підтримувального навчання. Акцентуйте мікронавчання на вибірці основної інформації, тобто того найважливішого, що повинен знати кожен співробітник компанії. Зберігайте всі топіки з підтримувального навчання в корпоративній Базі знань. Тоді кожен співробітник знайде і прогляне з будь-якого ґаджета потрібний матеріал за максимально короткий час.

Не варто ігнорувати підтримувальне навчання працівників. Завдяки цьому формату персонал компанії швидко отримає актуальні знання і повторить пройдене. Впроваджуйте високі стандарти щодо рівня експертних знань співробітників, бо некомпетентність в подібних питаннях коштуватиме компанії надто дорого.

Підсумки

Отже, дві великі переваги мікронавчання — простота засвоєння інформації і мобільність навчання. Але проблема полягає в тому, хто розроблятиме ці курси. На українському ринку освітніх новацій є компанії, які допоможуть налагодити й автоматизувати корпоративне навчання. Користуватися їхніми послугами чи ні, вирішувати вам. Зрештою, цю справу можна доручити тямущому працівнику чи команді працівників, щоб створити ємкісні, інформативні і водночас лаконічні презентації.

І пам’ятаємо, мікронавчання є ще одним інструментом навчання. І його, як і будь-який інструмент, потрібно грамотно застосовувати. Застосовуйте, впроваджуйте в робочі процеси компанії, вимірюйте метрики і показники ефективності — і покращуйте, невпинно покращуйте освітній процес. Тільки так можна демонструвати стійкі показники ефективності в сучасному світі, світі швидких змін і непередбачуваних ситуацій.

У комбінації з мікронавчанням нагадуємо, як будувати особистий бренд і залучати команду, щоб досягати результатів.

Читайте також


Часто шукають

↑ Вгору