UARU
Ваш акаунт не активовано. Перевірте пошту. 
  1. Робота в Україні
  2. Публікації про роботу
  3. Все про роботу
  4. Особисті якості на роботі
  5. Особливості поведінки лідерів

Особливості поведінки лідерів

14.09.2022 1123Автор: Лоліта Платошкіна
Особливості поведінки лідерів

Особливості поведінки лідерів

14.09.2022     1123Автор: 

Хибним є думка, що поняття “керівник”, “лідер”, “влада” відноситься до однієї й тієї ж людини в компанії. На практиці всі ці три складові управління не обов’язково відносяться до однієї та тієї ж людини. І це правда, якщо керівник має право давати офіційні доручення підлеглим, то лідер може тільки запропонувати, запросити та надихнути співробітників на конкретні дії чи справи.

Безсумнівно така людина, як лідер не може існувати наодинці, він завжди є невіддільною частиною групової структури. Будь-який керівник в компанії завжди високо оцінює лідерів, адже він точно знає, що саме такі люди в компанії є рушійною силою. Лідерство однієї чи декількох людей в компанії дуже часто допомагають розблокувати потенціал цілої команди, надихнути окремих його членів. На відміну від інших лідер має чітку картину кінцевої мети та розуміє, як побудувати роботу команди, щоб отримати бажаний результат. Таким чином, лідер в колективі - важлива людина в колективі, яка має вплив на інших членів команди, бере на себе відповідальність за результати роботи тощо. 

Лідерство, як явище, з давніх часів розглядалось теоретиками й філософами. З того часу було зроблено чимало спроб зрозуміти якими  рисами лідер має володіти, щоб мати авторитет у команди. Спроби визначити особливості лідера тривають досі. Не завжди характеристики, які допомогли одним лідерам, притаманні іншим. А це дало можливість зробити остаточний висновок, що лідерами не народжуються, ними стають. Тому, якщо ви бажаєте стати для свого колективу справжнім лідером чи ватажком команди, то намагайтесь розвивати нижче вказані лідерські якості.

Насправді функції лідера ширші, ніж нам здаються. 

  • Інструментальна функція відповідає за аналіз і оцінку поточної ситуації, складання подальших дій, організацію команди, координацію дій та зусиль, контроль результатів команди тощо.
  • Емоційна функція не менш значуща, що забезпечує підтримку якісного спілкування, мотивацію колективу для досягнення мети, управління конфліктними ситуаціями та їх вирішенням.
  • Інформаційна спрямована на пошук потрібної інформації та влучне її використання.
  • Психологічні функції, що розв'язують задачі, пов'язані з підтримкою і розвитком психологічних відносин між членами групи.

Як стати лідером

Немає жодної людини, яка б не хотіла стати лідером у своєму колективі. Проте відомо чимало випадків, коли лідерами ставали люди без конкретних професійних здібностей і досягнень, а високий соціальний статус отримували вже як наслідок лідерства. Проте щоб стати лідером необхідно мати хоча б три наступні важливі складові:

бажання, що мотивує та дає енергію бути прикладом для всіх,

розуміти ціль, яку він буде намагатися досягти для себе,

вміння впливати на оточуючих, щоб згуртувати, налаштувати на результат, вести до поставленої цілі. 

Лідером бути досить важко. По-перше, від такої людини завжди великі очікування інших, дуже лячно іноді не виправдати їх очікування. По-друге, лідер завжди в напрузі від того, щоб не втратити свій статус, тому дуже багато зусиль він витрачає на підтримання свого статусу. 

Важливі якості лідера та особливості поведінки

В очах оточуючих лідер – це харизматична й справедлива особистість, що має певний набір якостей лідера. Щоб бути хорошим лідером, необхідно формувати навички та особливості власної поведінки.

лідерство

Сильний характер

Сильний характер передбачає наявність повної влади над своєю свідомістю та повну відсутність базових перешкод: страхів та забобонів. Така людина здатна наполягати на своїй позиції, відстоювати свою точку зору, свої інтереси, що дуже важливо в лідерстві. Більшість людей не народжуються з сильним характером, а розвивають його протягом усього життя. 

Вміє слухати інших

Уміння слухати - важлива навичка будь-якого лідера. Тому, що єдиний справжній спосіб зрозуміти, чого хоче людина і що їй потрібно, це бачити, що вона робить, і чути, що вона вам говорить. Вміння слухати – це ще й неодмінна умова емоційного контакту, що запевняє опонента, що він чи його проблема важлива для вас. Слухання забезпечує й певну семантичну адекватність взаєморозуміння, адже досить часто співрозмовники реально не чують один одного. Людині, котра має проблеми, потрібно, щоб її почули. Докладіть зусиль, аби почути та зрозуміти людину. Спробуйте прийняти повідомлення, не оцінюючи його або підлаштовуючи його від самого початку під певний висновок. Дайте співрозмовникові зрозуміти, що ви слухаєте, за допомогою контакту очима, позою, тоном вашого голосу й вашими репліками.

Володіє ситуацією

Справжній лідер володіє ситуацією в колективі. По-перше, він має внутрішнє бачення повної ситуації. По-друге, він має певний досвід, що підказує як і куди рухатись далі, на який можна покластися. По-третє, внутрішні орієнтири допомагають оволодіти будь-якою ситуацією, якою б складною вона не була. 

Надихає і мотивує людей

Більшість людей може легко згадати тих, хто надихнув їх на неймовірні речі. Не існує універсального рецепту, як надихати інших, але досягти успіхів в цьому можна завдяки власному прикладу і бажанням приділити час, щоб допомагати іншим вдосконалюватися і розширювати своє бачення світу. Задумайтесь над тим, хто або що надихає вас самих, визначте, які саме якості спонукають вас до дії, і постарайтеся, щоб ці якості стали частиною вашої суті.

Вміє вирішувати конфлікти

Життя неможливе без суперечок та конфліктів і робота не є винятком. Проте лідер - така людина, яка знає і вміє органічно їх вирішити. Коли немає діалогу – між людьми немає взаємодії. А розвиток особистості відбувається саме під час спілкування з іншими, у взаємодії. Діалог – це не просто форма спілкування через обмін репліками, а вміння дослухатися і бути відкритим до інших позицій. Найперший крок будь-якого лідера до вирішення конфліктної ситуації - це завжди діалог і вміння переконливо говорити.

Уважний до людей

Лідер завжди уважний до людей. І в цьому він однозначно перекриває керівника, якому частіше ніколи і не до вас. Лідеру важливо знати причини, розібратися глибше в моментах та деталях, щоб отримати повноцінне розуміння ситуації в колективі, щоб вчасно та влучно допомогти. Уважний лідер уважно ставиться до людей, що його оточують, слухає їх і аналізує почуте. У результаті він помічає багато цікавого.

Приклад для інших

Лідер - це людина, на яку дивляться, як на приклад. Тому дуже важливо бути таким прикладом для співробітників. Проте не слід ідеалізувати самих себе. Треба пам’ятати, що лідер - така ж сама людина. Звісно слід старатися бути найкращим, однак не забувати і дозволяти собі мати право на помилки.

Читайте також

  • Вчитися у всіх, не наслідувати нікого12 листопад, 2024

    Новачок на роботі. До нього завжди придивляються. Від того наскільки новий співробітник уважний, тактовний та обачний залежить, як його прийме колектив, як складатимуться взаємини з керівництвом. Треба докласти чимало зусиль, щоб перше враження було гідним, адже другого шансу може й не бути.

  • Як все пам’ятати, а не забувати?22 жовтень, 2024

    В сучасному ритмі життя, коли треба скрізь встигнути і багато чого зробити, наша пам'ять час від часу дає збій. Не завжди пам'ятаємо, де лежать документи, забуваємо про заплановану зустріч, вийшовши з дому, важко згадуємо, чи вимкнули з розетки праску тощо. А причина такого збою – перевтома, часті хвилювання, і, як не дивно, одноманітність.

  • Читання в юному віці – кар'єра у майбутньому 28 вересень, 2024

    Підвищення по службі чи в іншій діяльності, досягнення популярності, слави тощо – це все кар'єра. А з чого починається це сходження і коли? На це запитання дає відповідь соціолог із Оксфорда Марк Тейлор.

  • Як полегшити вихід на роботу після відпустки? 8 вересень, 2024

    Декілька порад від наших експертів про те, як, повернувшись до роботи, правильно застосувати «відновлений багаж сил».

  • Піднімайся і йди30 серпень, 2024

    Впавши, піднімаємося, обтрушуємо одяг, хочемо зробити крок, але біль у забитих колінах не дає ступити. Адже йти треба, хоча б до медпункту. Одні встають і, перемагаючи біль, йдуть далі, а в інших сил вистачає лише до кабінету лікаря або самому перев'язати собі рани, а деякі не можуть навіть піднятися від сильних забитих місць, розчарування та зневіри. Що робити і як допомогти собі?


↑ Вгору