«Виклик на килим» — один із найбільших страхів, притаманних найманим працівникам. Причому, незалежно од приводу (похвала або осуд), відвідування кабінету начальника – одна з найбільш неприємних процедур. Як тільки співробітник потрапляє в поле зору керівництва, він підсвідомо готується отримати порцію повчань. У деяких не тільки починають тремтіти кінцівки й пітніти долоні, але й пропадає голос.
Про яке підвищення або надбавку до заробітної плати може йти мова, якщо забуваються слова, а в горлі стоїть ком? Щоб впоратися з нервозністю та подібними проявами паніки, необхідно навчитися розмовляти з начальством. Правильне формулювання звернення, спокійні й розмірені інтонації дозволять обговорити важливі питання, проявивши повагу.
Хвилювання, напруга й нервозність заважають нормальному спілкуванню з директором. Щоб побороти страх і налагодити робочі відносини, необхідно дотримуватися таких принципів:
Важливо! Якщо виконана робота викликає лише схвалення, а негативні емоції не покидають, варто пошукати проблему глибше. Для цього частіше відзначайте свої перемоги, підіймайте власну самооцінку всіма можливими способами. У разі потреби звертайтеся до керівництва за допомогою та намагайтеся підтримати інших. Такі нескладні кроки допоможуть налагодити хороші відносини з колегами, а згодом і з директором.
Важливо! Страх можна побороти, якщо систематично першим починати розмову з колегами, що стоять вище за рангом. Наприклад, спілкування можна зав'язати не тільки в кабінеті, а і при зустрічі в ліфті або на перерві на каву. Необов'язково з перших хвилин розмови ставити питання щодо роботи та власних успіхів. Почати можна з нейтральної теми: наприклад, запитати про результати футбольного матчу, про погоду та ін.
Страх – це лакмусовий папірець, який може вказувати на невміння адаптуватися до складних ситуацій. Нервозність і напруга у розмові з керівництвом можуть свідчити про низьку компетенцію та невпевненість у власних силах. Такому співробітникові не доручать складні проєкти або завдання з підвищеним рівнем відповідальності. Щоб не стати білою вороною, слід розвіяти страхи та впевнено йти по життю.
Короткий світловий день, холод і осіння мряка впливають на настрій, а втома, апатія і навіть легка депресія — компаньйони гнітючих осінніх днів. Втім, скористайтеся нашими порадами, щоб мінімізувати стрес від перебування в такій непривітній «компанії».
Новачок на роботі. До нього завжди придивляються. Від того наскільки новий співробітник уважний, тактовний та обачний залежить, як його прийме колектив, як складатимуться взаємини з керівництвом. Треба докласти чимало зусиль, щоб перше враження було гідним, адже другого шансу може й не бути.
В сучасному ритмі життя, коли треба скрізь встигнути і багато чого зробити, наша пам'ять час від часу дає збій. Не завжди пам'ятаємо, де лежать документи, забуваємо про заплановану зустріч, вийшовши з дому, важко згадуємо, чи вимкнули з розетки праску тощо. А причина такого збою – перевтома, часті хвилювання, і, як не дивно, одноманітність.
Підвищення по службі чи в іншій діяльності, досягнення популярності, слави тощо – це все кар'єра. А з чого починається це сходження і коли? На це запитання дає відповідь соціолог із Оксфорда Марк Тейлор.
Декілька порад від наших експертів про те, як, повернувшись до роботи, правильно застосувати «відновлений багаж сил».