Організувати роботу компанії, щоб повноцінно й стабільно протікали всі робочі процеси, як і під час звичайної повсякденності досить складно. І хоча перші спроби віддаленої роботи під час пандемії надали нам міцне підґрунтя, необхідно виробити відповідну стратегію організації праці співробітників, надання всіх можливих ресурсів, підтримки їх та переведення на дистанційну роботу.
В першу чергу необхідно привести документацію в відповідний порядок, бо це саме ті документи, що підпорядковують відношення керівник-підлеглий. В першу чергу це стосується наказів щодо переводу підлеглих на дистанційну роботу, а також інформування щодо посадових інструкцій під час віддаленої роботи. Вдруге, це переведення чи звільнення за спільним бажанням тих, кому довелось евакуюватися чи поїхати з країни. Для цього необхідно тримати зв’язок з кожним робітником та розуміти його положення. Втретє, це щоденна відмітка працюючих співробітників, й тих, хто з якоїсь причини на зв’язок не зміг вийти. Прояснення цих причин та відповідне оформлення робочого дня.
Всі співробітники повинні бути забезпечені всіма ресурсами для повноцінного виконання своїх обов’язків. А це підключення до корпоративної пошти, відповідні доступи до корпоративних ресурсів чи програм. За це відповідає менеджер з персоналу та адміністрація. Якщо ви точно знаєте, що можете надати якісь матеріальні ресурси тим, хто їх немає, організуйте доставку та відправлення.
Уряд України закликав роботодавців вживати всі необхідні заходи для вчасного фінансування співробітників під час війни та виплат заробітних плат. Для багатьох робітників це стане непоганою підтримкою в цю скрутну хвилину. Візьміть собі за обов’язкове тримати підлеглих в курсі щодо ситуації з виплатою заробітної плати та інформувати про затримки тощо. Якщо ж у зв’язку з воєнними діями відповідальна посадова особа не має фактичної можливості здійснювати нарахування заробітної плати у встановлені строки – вона не може бути притягнута до відповідальності. Проте буде досить чесним і людяним вчасно сповістити робітників й про це.
Відповідно до ст. 12 Закону «Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану», щорічна основна оплачувана відпустка надається працівникам тривалістю 24 календарних днів у період дії воєнного стану. А це значить, якщо робітник не залучений на об’єкти критичної інфраструктури, черговість надання відпусток визначається графіками, що формує менеджер з персоналу. До речі, у період дії воєнного стану роботодавець може відмовити працівнику у наданні будь-якого виду відпусток (крім відпустки у зв’язку з вагітністю та пологами та відпустки для догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку), якщо такий працівник залучений до виконання робіт на об’єктах критичної інфраструктури. Протягом періоду дії воєнного стану роботодавець на прохання працівника може надавати йому відпустку без збереження заробітної плати без обмеження строку, встановленого ч. 1 ст. 26 Закону «Про відпустки». Також можна сподіватись й на інші привілеї з соцпакета: лікарняні, надання матеріальної допомоги (разова нецільова благодійна допомога), пільги тощо.
Організуйте та регулюйте роботу підлеглих під час війни відповідно нормам та Закону України.
Короткий світловий день, холод і осіння мряка впливають на настрій, а втома, апатія і навіть легка депресія — компаньйони гнітючих осінніх днів. Втім, скористайтеся нашими порадами, щоб мінімізувати стрес від перебування в такій непривітній «компанії».
Новачок на роботі. До нього завжди придивляються. Від того наскільки новий співробітник уважний, тактовний та обачний залежить, як його прийме колектив, як складатимуться взаємини з керівництвом. Треба докласти чимало зусиль, щоб перше враження було гідним, адже другого шансу може й не бути.
В сучасному ритмі життя, коли треба скрізь встигнути і багато чого зробити, наша пам'ять час від часу дає збій. Не завжди пам'ятаємо, де лежать документи, забуваємо про заплановану зустріч, вийшовши з дому, важко згадуємо, чи вимкнули з розетки праску тощо. А причина такого збою – перевтома, часті хвилювання, і, як не дивно, одноманітність.
Підвищення по службі чи в іншій діяльності, досягнення популярності, слави тощо – це все кар'єра. А з чого починається це сходження і коли? На це запитання дає відповідь соціолог із Оксфорда Марк Тейлор.
Декілька порад від наших експертів про те, як, повернувшись до роботи, правильно застосувати «відновлений багаж сил».