Отримання привабливого оферу супроводжується ентузіазмом і бажанням чимшвидше приступити до нових робочих обов’язків. Але як зробити перехід на нову роботу успішнішим? У цій статті поділимося корисними порадами, як вдало перейти на нову роботу.
Чи потрібно готуватися для переходу на нову роботу? Так, потрібно. Підготовка включає в себе завершення усіх поточних справ і проєктів на без п’яти хвилин колишній роботі, передавання своїх повноважень іншому колезі, який займе вашу посаду, і роз’ясненні йому його ключових обов’язків. Звичайно, можна й не заморочуватися сильно з усім цим, але якщо хочете хороших рекомендацій і взагалі – зберегти хороші стосунки з попереднім роботодавцем та колегами – краще зробити все по-людськи. Розстатися тепло і друзями.
Наступний крок, який варто здійснити – переконатися в тому, що з новим роботодавцем існує повне взаєморозуміння. Ви погодили всі деталі першого робочого тижня, ознайомлені зі своїми обов’язками і усвідомлюєте, яких дій чекає від вас роботодавець на старті.
Не забудьте завчасно попередити старе керівництво, що хочете звільнитися і вже підшукали нову роботу. Так ви дасте змогу роботодавцю підшукати когось на ваше місце і ввести нову людину в курс справи.
Ще один важливий підготовчий крок – якомога більше з’ясувати про робочі процеси нової компанії, до яких ви будете дотичні, і очікування керівництва від вашої роботи. Домовтеся про менторство та онбордінг, підтримку в навчанні тощо. Дізнайтеся, як робота з менторами впливає на кар’єру, тому цим кроком не варто нехтувати.
Виконавши всі пропоновані кроки, ви зможете приступити до нової роботи максимально організовано і зосереджено. Дотримуйтеся інших порад, поданих нижче, щоб успішно перейти на нову роботу.
В підготовчі дні перед новою роботою тримайте постійний зв’язок з новим роботодавцем. Поцікавтеся, що потрібно вам для підготовки до виконання нових обов’язків. Напишіть в повідомленні список питань, який вас цікавить, щоб вам прояснили незрозумілі моменти. Для прикладу, який стиль одягу є прийнятним для відвідування офісу, як дістатися до офісу, де припаркувати автомобіль і так далі. Здавалося б, незначні деталі, але вони дозволять покращити враження від першого робочого дня.
Останніми тижнями ви тільки й займалися тим, що завершували всі справи на попередній роботі і узгоджували нові робочі обов’язки. Приділіть частину першого робочого дня для ознайомлення з компанією, її останніми новинами, актуальними подіями та змінами. Ознайомтеся з вебсайтом та сторінками в соцмережах, поцікавтеся сторінками керівника і колегами на LinkedIn. До речі, ми нещодавно писали про те, як зробити за 11 кроків свій профіль на LinkedIn максимально привабливим для роботодавців. Ознайомитися з публікацією можна за посиланням, а ми продовжуємо розповідати, як успішно перейти на нову роботу.
На новій роботі нас зустрічають люди, нові колеги, тож випромінюйте в перший робочий день максимальну дружелюбність. Будьте привітними і комунікабельними. Представляйтесь кожному, активно знайомтеся і намагайтеся запам’ятати їхні імена. Неприємно буде, якщо наступного дня ви назвете Ігоря Олегом, а Світлану – Ольгою. Як найкраще запам’ятати чиєсь ім’я при знайомстві? А все просто: якщо вам назвали своє ім’я, повторіть його голосно, чітко і виразно. Для прикладу, якщо вам повідомили: «Привіт, я Світлана, ми будемо колегами», ви можете відповісти: «Приємно познайомитися, Світлана». Такий простий прийом допоможе запам’ятати нове ім’я.
Запам’ятовуючи імена нових колег, їхні посади та обов’язки, ви справите хороше враження про себе. Не соромтеся щось перепитати, адже й нові колеги повинні усвідомлювати, що ви за один раз бачите багато нових людей, і можете щось забути чи переплутати чиєсь ім’я. Це нормально, якщо помилитеся, засмучуватися з цього приводу, картати себе не потрібно.
Використайте свій перший тиждень для якнайповнішого ознайомлення з компанією, колективом та посадовими обов’язками. Не бійтеся брати ініціативу, адже новому працівнику важливо показати команді і керівництву, що він готовий розібратися в питанні самостійно. Водночас не соромтеся ставити вдумливі і доречні питання. Правильні питання, озвучені вами, продемонструють роботодавцю, що ви прогресуєте в навчанні і адаптовуєтеся до нових викликів.
Отримавши нову роботу, важливо довести – зокрема і собі – що роботодавець зробив правильний вибір, обравши вас. Перші тижні роботи повинні продемонструвати, що ви сумлінний і відповідальний працівник. Завершивши навчання та адаптацію на новому місці, будьте готовими брати на себе все більше обов’язків. Зберігайте баланс між зближенням з новими колегами та вчасним виконанням доручених вам завдань.
Спочатку може видаватися, що нова робота є дещо заскладною. Нагадуйте собі, що це частина навчального процесу та адаптації, і коли втягнетеся, стане легше. Сприймайте це як виклик собі, а ще як можливість розвинути професійні навички і довести, що ви здатні виконувати цю роботу. А найперші досягнення принесуть розуміння того, що ваші зусилля і праця того вартували.
Після переходу на нову роботу може відчуватися дискомфорт і сум за старими колегами. Може з’явитися відчуття ностальгії, яке штовхатиме на підтримання тісного зв’язку з колишніми колегами. Але замість того, щоб відчувати ностальгію, краще зосередитися на сьогоденні. Ви отримали нову роботу, тож приділяйте все-таки більше часу їй і новим колегам. Бо це саме той час, щоб налагодити нові зв’язки і навчитися добре виконувати свою роботу. А коли мине трохи часу, зникне відчуття дискомфорту від нової роботи, тож можна без особливих емоційних сплесків відновити спілкування з колишніми колегами.
В дружній бесіді розпитайте нових колег, які поради вони можуть вам дати, щоб ви могли успішніше виконувати свою роботу. Звичайно, ви можете більше довідатися про культуру компанії з інших, більш офіційних джерел, але просити доброї поради в колег – хороший спосіб вибудувати позитивну комунікацію з ними.
Новій людині буває важко залишатися собою впродовж перших тижнів роботи. Демонструйте впевненість і відкритість, не лізьте з непроханими порадами, приглядайтесь і освоюйтесь на новому місці. Не забувайте про свою індивідуальність, в той же час зберігайте баланс між привітністю і доброзичливістю до нових колег та виконанням робочих обов’язків. Зробіть свій стиль роботи впізнаваним і незамінним, щоб нові колеги вже через кілька тижнів зверталися до вас за порадами. Зможете?
Сподіваємося, що поради, викладені в цій статті, допоможуть досягти омріяного і успішно перейти на нову роботу.
З приходом Трампа в Овальний кабінет очікуються зміни в багатьох сферах американського життя. Маск і Рамасвамі нещодавно заявили, що віддалена робота була «привілеєм ковідного часу», а в 2025 році федеральні службовці повинні відвідувати офіс п’ять днів на тиждень. Наскільки правдивими є їхні судження, і що загалом в перспективі може змінитися цьогоріч на американському ринку праці, з’ясовували Jobs.ua.
Прояви дискримінації на співбесідах зазвичай не вибиваються зі стандартного кола питань. Хоча іноді HR-спеціалісти можуть і здивувати. Сьогодні з’ясовуємо, як відповідати кандидату в подібних ситуаціях.
Ще в часи пандемії фрилансерські заробітки для багатьох українців стали справжнім порятунком. Відтак чимало батьків усвідомили просту істину: потрібно не лише вчити дітей фінансовій грамотності, а й зацікавлювати дитину фрилансом. Як це робити? Детальніше читайте в статті.
Робочі зустрічі не завжди минають ефективно, бажані результати залежать від низки факторів. Чому так відбувається і як цьому запобігти, — читайте в статті.
Насправді це серйозна проблема багатьох людей, тобто вміння працювати з власною агресією. З’ясуємо разом з Jobs.ua, як правильно працювати з агресією і знайти їй краще застосування, аніж ображати одне одного в соцмережах.